جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

آموزش آنلاین زبان انگلیسی به کودکان

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

آموزش آنلاین زبان انگلیسی به کودکان

بهترین زمان برای یادگیری زبان انگلیسی دوران کودکی است، کودکان در بازه سنی 3 تا 4 سالگی توانایی یادگیری بسیار بالایی دارند. با توجه به آمادگی ذهنی بالای کودکان، مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی کاهش پیدا می‌کند.
آموزش آنلاین زبان مزایای بسیاری دارد که باعث شده بیشتر افراد به این سبک آموزش علاقه‌مند شوند. به راحتی می‌توانید در هر مکانی در کلاس‌های آموزش آنلاین زبان شرکت کنید. این کلاس‌ها محدودیت سنی ندارد و در حال حاضر بسیاری از آموزشگاه‌ها در حال آموزش آنلاین زبان انگلیسی به کودکان هستند.

آموزش آنلاین به چه معناست؟

آموزش آنلاین یا Online learning یکی از جدیدترین شیوه‌های آموزش است که مبتنی بر رایانه، وب، اینترنت، آموزش الکترونیکی و آموزش از طریق تلفن همراه است. در کلاس‌های آموزش آنلاین تعامل خوبی بین مدرس، زبان‌آموز و سایر افراد حاضر در کلاس وجود دارد و همین امر موجب افزایش بازده و یادگیری افراد می‎شود.

آموزش آنلاین به دلیل دسترسی به چت، تصویر، صدا، متن و انیمیشن به یک محیط انعطاف‌پذیر و پربازده تبدیل شده است. طبق تحقیقات انجام شده آموزش آنلاین بسیار موثرتر از آموزش حضوری است، زیرا می‌تواند بسیار جذاب و سرگرم‌کننده باشد و طبق برنامه‌ریزی شما پیش برود.
آموزش آنلاین یک تکنیک و روش شناخته شده است و بسیاری از کلاس‌های آموزشی به سمت این تکنیک روی آورده‌اند. در حال حاضر یکی از حوزه‌های فعال در بخش آموزش آنلاین، زبان انگلیسی است. در بسیاری از آموزشگاه‌ها آموزش آنلاین زبان برای بزرگسالان و کودکان برگزار می‌شود.

ترفندهای آموزش آنلاین زبان انگلیسی به کودکان

ترفندهای آموزش آنلاین زبان انگلیسی به کودکان

کودکان ذهن بسیار انعطاف‌پذیر، اسفنجی و قوه یادگیری بسیار فعالی دارند. نحوه آموزش آنلاین زبان انگلیسی به کودکان با بزرگسالان بسیار متفاوت است و در این روش باید از هر ابزاری برای آموزش استفاده کرد تا کودک را جذب خود کرد، به همین دلیل بهتر است به دنبال ترفندهای آموزش آنلاین زبان انگلیسی به کودکان باشید.

‣ استفاده از نگاره‌های بصری:

در زمان یادگیری کلمات بهتر است از نگاره‌های بصری استفاده کنید به عنوان مثال برای یادگیری اعضای بدن باید به هر یک از آن‌ها اشاره کرد.
برخی افراد در حین آموزش از تبلت استفاده می‌کنند زیرا با رنگ‌آمیزی، خط کشی، بزرگ کردن اشکال و اضافه کردن تصویر واژه مورد نظر در ذهنشان ماندگار خواهد شد. استفاده از نگاره‌های بصری بهترین راه برای به خاطر سپردن کلمات در آموزش آنلاین کودکان است.

‣ تبدیل درس به آهنگ:

تبدیل حروف الفبای انگلیسی، لغات، کلمات و سایر بخش‌های آموزش به آهنگ می‌تواند در یادگیری کودکان تاثیر بسیاری داشته باشد. معمولا کودکان این آهنگ‌ها را به عنوان مرجع آموزشی در ذهن خود نگه می‌دارند، آهنگ یادگیری الفبای انگلیسی را به یاد دارید؟ آهنگ‌ها حتی در سنین بزرگسالی هم در یاد و خاطر شما می‌مانند.

‣ جلسات مطالعه انفرادی:

بهترین روش آموزش آنلاین زبان به کودکان بازی و سرگرمی است. در واقع آموزش زبان بدون بازی برای کودکان و خردسالان هیچ جذابیتی ندارد. در بازی کردن نه تنها انرژی آن‌ها تخلیه می‌شود بلکه بدون آنکه کودک متوجه شود، یاد می‌گیرد. پانتومیم، بیست سوالی، بازی حافظه با کارت از رایج‌ترین و بهترین بازی‌ها برای کودکان است.

‣ نقش بازی کردن با واژگان:

کلاس زبان برای کودکان باید مانند یک صحنه تئاتر باشد و هر یک از آن‌ها یک نقشی داشته باشند، در سناریوی این تئاتر باید دروس را آموزش دهید. برای آموزش واژگان می‌توانید آن‌ها را در دیالوگ کودکان قرار دهید.

‣ حفظ درس و جاییزه دادن:

حفظ شعر و متن به زبان انگلیسی برای کودکان باید با پاداش همراه باشد تا کودک انگیزه درس خواندن و حفظ دروس را پیدا کند. به عنوان مثال برای جلسه آینده می‌توانید به زبان‌آموزانی که شعر یا متن جلسه قبل را حفظ کرده‌اند جایزه دهید.

‣ استفاده از عبارت‌های یادآور:

معمولا عبارت‌هایی را به عنوان عبارت یادآور به زبان آموز یاد می‌دهند که در صورت فراموشی کلمه یا جمله از آن‌ها استفاده کنند. به عنوان مثال Please Excuse My Dear Aunt Sally  یا  PEMDAS عبارت یادآور عملیات ریاضی است. این ابزارهای کمکی در به خاطر سپردن کلمات و داشتن حافظه قوی‌تر کمک بسیاری می‌کند.

تفاوت آموزش آنلاین زبان انگلیسی به کودکان و بزرگسالان

تفاوت آموزش آنلاین به کودکان و بزرگسالان

آموزش آنلاین زبان به کودکان و بزرگسالان تفاوت بسیاری با یکدیگر دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. آموزش آنلاین زبان در کودکان با چالش‌های بسیار بیشتری نسبت به بزرگسالان همراه است. کلاس آموزشی کودکان باید با موزیک، سرگرمی و بازی همراه باشد تا به یک محیط شاد و جذاب تبدیل شود.
  2. کودکان توانایی بسیاری در یادگیری زبان انگلیسی دارند و به طور ناخودآگاه یاد می‌گیرند در حالی که بزرگسالان نیاز به تمرین و تکرار دارند.
  3. کودکان در زمان یادگیری زبان انگلیسی به لهجه توجهی نمی‌کنند، در حالی که در بزرگسالان این موضوع حائز اهمیت است.
  4. بزرگسالان برای یادگیری زبان انگلیسی به صورت آنلاین می‌توانند از کلاس‌های فشرده و کلاس‌های مکالمه گروهی استفاده کنند. اما این دوره‌های فشرده برای کودکان اصلا مناسب نیست.

سطح‌بندی کلاس اموزش انلاین زبان انگلیسی برای کودکان

در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی دوره‌های مقدماتی، متوسط و پیشرفته برای کودکان ۳ تا ۱۲ سال وجود دارد. این کلاس‌ها معمولا آموزش زبان انگلیسی را با کتاب‌های مقدماتی و حروف الفبا شروع می‌کنند و به صورت ترمیک پیش می‌روند. بیشتر کلاس‌های آموزش آنلاین زبان سه روز در هفته(۴ ساعت و نیم) برگزار می‌شود و هر ترم آن حدود یک ماه طول می‌کشد.
کتاب‌های قابل استفاده در دوره‌های آنلاین با توجه به سطح زبان‌آموزان و نوع آموزشگاه متفاوت است. اما در طول آموزش کودک باید هر سه سطح Elementary، intermediate، Proficiency را با موفقیت بگذراند.

هزینه کلاس مجازی زبان برای کودکان

هزینه کلاس آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان

هزینه کلاس‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی در کودکان با توجه به سطح آموزش(مبتدی، متوسط و پیشرفته)، نوع آموزشگاه، کتاب‌ها و ابزار آموزشی، خصوصی یا گروهی بودن کلاس آنلاین و سایر موارد متغیر است. این موارد از مهم‌ترین عواملی هستند که می‌توانند بر هزینه کلاس آموزش آنلاین زبان انگلیسی تاثیر بگذارند.

آموزش آنلاین، بهترین روش یادگیری زبان برای کودکان

کلاس‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی باید طبق استانداردهای آموزشی برگزار شود، در اینصورت می‌تواند بازده مناسبی برای کودکان داشته باشد. در کنار آن استفاده از تکنیک‌های جذاب آموزشی، مدرس با تجربه و حرفه‌ای، دسترسی به اینترنت از مهم‌ترین مواردی هستند که باید در کلاس‌های آموزش آنلاین زبان به آن‌ها توجه داشت.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

دسته بندی مطالب

محصولات جدید

دوره آموزشی QuickSpeak
تومان
5,980,000

جستجو کنید ...