جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت

آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت - انگلیش هینتز

خواندن این مطلب

7 دقیقه

زمان میبرد!

آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت

یادگیری زبان انگلیسی یکی از دغدغه‌های افرادی است که به قصد تحصیل و کار از کشور خارج می‌شوند و برای اخذ پذیرش تحصیل از دانشگاه‌های خارج از کشور به آن نیاز دارند. این موضوع در کشورهای مهاجرپذیر چون کانادا، آلمان، اتریش که هر ساله پذیرش متقاضیان بسیاری را در سراسر جهان انجام می‌دهند بسیار پررنگ‌تر است. به همین دلیل داشتن مدرک زبان معتبر با نمره بالا می‌تواند شانس پذیرش تحصیلی را افزایش دهد.
اگر قصد مهاجرت دارید ولی برای یادگیری زبان انگلیسی با چالش مواجه هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما باشید.

قبل از هر حرکتی هدف را مشخص کنید

آموزش و یادگیری از حیطه‌هایی هستند که باید قبل از ورود به آن‌ها هدف خود را مشخص کنید، اگر می‌خواهید بعد از شروع هر کاری به موفقیت برسید، بهتر است با مشخص کردن هدف کار خود را آغاز کنید. مشخص کردن هدف در یادگیری زبان می‌تواند علاوه بر ایجاد انگیزه باعث تسریع در روند یادگیری زبان انگلیسی شود.
مهاجرت به یک کشور دیگر، ارتقا شغلی، ورود به یک شغل جدید، ادامه تحصیل، ارتباط با کشورهای دیگر و ده‌ها دلیل دیگر برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد. هر فرد با توجه به نیازی که دارد، می‌تواند هدف متفاوتی داشته باشد.

هدف از مهاجرت

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت

کسانی که به دنبال مهاجرت به یک کشور دیگر هستند باید بدانند که یادگیری زبان کشور مقصد در کنار آشنایی با آداب و رسوم، فرهنگ، قوانین، اقتصاد، سطح علمی دانشگاه‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. برای اینکه مشکلی پیش نیاید و بتوانید به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنید باید به زبان کشور مقصد مسلط باشید.
یادگیری زبان کشور مقصد نه تنها موجب افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود بلکه روی کیفیت زندگی هم تاثیرگذار است. بسیاری از کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی و کاری به کشور دیگری دارند باید به دنبال مدرک زبان معتبر باشند تا بتوانند ویزای خود را دریافت کنند. یکی از شروط مهم تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور داشتن مدرک زبان معتبر با نمره قابل قبول است که در هر دانشگاهی با توجه به سطحی که دارد متفاوت خواهد بود.

اگر زبان کشور مقصد را خوب بلد نباشید، بعد از مهاجرت با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوید که این موضوع می‌تواند روی روحیه و جسمتان تاثیر منفی بگذارد. پس اگر به دنبال مهاجرت هستید بهتر است ابتدا نسبت به یادگیری زبان انگلیسی اقدام کنید چرا که زبان دوم بسیاری از کشورها زبان انگلیسی است.
به عنوان مثال: کشورهای کانادا و اتریش دو کشور مهاجرپذیر هستند به همین دلیل تنوع فرهنگی در این کشور بسیار بالاست. این تنوع فرهنگی باعث می‌شود تا با یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم، با مردم این کشورها راحت‌تر ارتباط برقرار کنید.

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت

در مسیر یادگیری زبان انگلیسی با چالش‌های مختلفی روبه‌رو خواهید شد که این چالش‌ها می‌توانند شرایط سخت و خسته کننده‌ای را برای شما به وجود آورند، اما برای گذر از این شرایط باید بهترین و درست‌ترین راه را انتخاب کنید. انتخاب اصولی یک راه مناسب می‌تواند موجب کسب نمرات بالا در چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی شود.

‣ ارتباط با افراد بومی

یکی از بهترین راه‌های یادگیری زبان انگلیسی ارتباط با مردم بومی است، این کار شاید در ابتدا کمی سخت باشد اما باعث می‌شود تا گوشتان به اصطلاحات و کلمات عادت کرده با لهجه اصلی و نحوه تلفظ کلمات آشنا شده و اصطلاحات و کلمات رایج آن را بیاموزید. برخی از جملات و کلماتی که در کلاس‌های آموزشی یاد می‌گیرید در زبان اصلی کاربرد خاصی ندارد. بهترین راه ارتباط با افراد بومی در دنیای پرمشغله امروزی از طریق فضای مجازی است.

‣ استفاده از کتاب‌های خودآموز

افراد بسیاری به دلیل مشغله کاری نمی‌توانند در کلاس‌های حضوری شرکت کنند، کتاب‌های خودآموز یکی از بهترین انتخاب‌ها برای این افراد است. در انتخاب کتاب‌های خود آموز سعی کنید سطح خود را در نظر بگیرید سپس از منابع معتبر این کتاب‌ها را تهیه کنید. درباره بهترین کتاب زبان برای مهاجرت تحقیق کنید تا بتوانید یک انتخاب درست داشته باشید.

‣ شرکت در کلاس‌های گروهی

شرکت در کلاس‌های گروهی باعث می‌شود تا ارتباط گسترده‌تری داشته باشید و از یادگیری زبان خسته نشوید. یادگیری زبان انگلیسی در کلاس‌‌های گروهی می‌تواند یک برنامه روتین برای زبان آموز ایجاد کند، بدین ترتیب با تعامل بین زبان‌آموزان کیفیت یادگیری بیشتر خواهد شد.

‣ تماشای سریال، گوش دادن به آهنگ و ویدئو آموزشی

تماشای سریال، گوش دادن به آهنگ و تماشای انیمیشن‌های انگلیسی در تقویت و یادگیری زبان انگلیسی تاثیر بسیاری دارد. دیدن فیلم و سریال باعث می‌شود تا گوش شما به شنیدن کلمات و اصطلاحات رایج عادت کند. یکی از مزایای تماشای فیلم و سریال آشنایی با اصطلاحات عامیانه و روتین است.

‣ گوش دادن به پادکست

گوش دادن به رادیو و پادکست یکی از بهترین راه‌های برای تقویت listening است. با گوش دادن به پادکست می‌توانید با نحوه تلفظ صحیح کلمات و اصطلاحات رایج آشنا شوید، با تقویت مهارت شنیداری به مرور زمان مهارت گفتاری هم تقویت خواهد شد.
در حال حاضر پادکست StoryCorps، پادکست Weekend Edition، پادکست This American Life، پادکست The Sporkful، پادکست Spectacle، پادکست POOG و پادکست The Just Enough Family از بهترین پادکست‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی هستند.

مدرک زبان لازم برای مهاجرت

متقاضیان مهاجرت تحصیلی برای اخذ پذیرش از دانشگاه و ویزای کشور مورد نظر، نیاز به مدرک زبان دارند، اما چه مدرک زبانی؟ کدام مدرک زبان انگلیسی اعتبار بالایی دارد؟

مدرک زبان مهاجرت

‣ آیلتس:

یکی از بهترین و معتبرترین مدارک زبان انگلیسی آیلتس است که تمام دانشگاه‌های معتبر جهان آن را قبول دارند. آزمون آیلتس در چهار بخش شنیداری، گفتاری، نوشتاری و خوانشی برگزار می‌شود. کسانی که سطح بالایی داشته باشند نمره ۹ را کسب می‌کنند. هرچه مقدار این عدد کمتر شود قطعا میزان تسلط به زبان انگلیسی هم کمتر تشخیص داده می‌شود.
مدرک زبان آیلتس دارای دو نوع آکادمیک و جنرال است که افراد با توجه به نیازی که دارند نسبت به اخذ این مدرک اقدام می‌کنند. کسانی که به دنبال اخذ پذیرش تحصیلی هستند باید مدرک آکادمیک آیلتس را دریافت کنند. مدرک جنرال هم برای کسانی مناسب است که به دنبال مهاجرت کاری هستند.
اخذ آیلتس جنرال در مقایسه با آیلتس آکادمیک بسیار راحت‌تر است. از طرفی برای شرکت در این آزمون باید هزینه آن را پرداخت کنید، هزینه شرکت در آزمون آیلتس در مارس ۲۰۲۳؛ ۲۱۵ دلار بوده.

‣ تافل:

یکی دیگر از مدارک زبان معتبر برای پذیرش در دانشگاه‌های سایر کشورهای جهان، مدرک تافل است. تعداد دانشگاه‌هایی که مدرک تافل را برای پذیرش قبول می‌کنند نسبت به دانشگاه‌هایی که مدرک آیلتس را قبول دارند بسیار کمتر هستند. این آزمون هم مانند آیلتس دارای ۴ بخش است و مقیاس نمره‌دهی آن ۱۲۰ نمره است و برای شرکت در این آزمون باید 225 دلار(تا مارس ۲۰۲۳) پرداخت کنید.

‣ دولینگو:

آزمون دولینگو به دلیل مجازی بودنش در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. آزمون دولینگو در یک ساعت برگزار شده و چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی را مورد بررسی قرار می‌دهد. هزینه شرکت در آزمون دولینگو در مقایسه با سایر آزمون‌های زبان انگلیسی بسیار کمتر است، برای شرکت در این آزمون تا مارس ۲۰۲۳؛  باید ۴۹ دلار می پرداختید.

‣ PTE:

یکی از مدارک زبان معتبر برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های خارج از کشور، مدرک PTE است. در آزمون PTE چهار مهارت اصلی در ۳ ساعت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. هزینه این آزمون ۱۵۰ تا ۲۲۰ دلار(تا مارس ۲۰۲۳) برآورد شده و باید حتما در مراکز معتبر انجام شود.  همچنین مقیاس نمره‌دهی در این آزمون بین ۱۰ تا ۹۰ است.

مدتی است که برخی از دانشگاه‌های کشورهای مختلفی چون کانادا پذیرش تحصیلی دانشجویان با این مدرک زبان را انجام می‌دهند.

انگلیسی زبانی برای مهاجرت

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی و اخذ مدرک معتبر آن بر کسانی که حتی یک‌بار برای مهاجرت اقدام کرده‌اند پوشیده نیست. زبان انگلیسی پل ارتباطی شما با سایر کشورهای جهان است، بی‌شک اگر قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارید باید به دنبال یادگیری زبان انگلیسی باشید. بسیاری از کشورهای مهاجرپذیر چون کانادا و کشورهای حوزه اسکاندیناوی به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، پس برای افزایش شانس مهاجرت خود به این کشورها باید به زبان انگلیسی مسلط باشید. اخذ مدرک معتبر زبان انگلیسی در پذیرش تحصیلی متقاضیان یکی از الزامات است، اما اگر به دنبال مهاجرت کاری هستید داشتن مدرک زبان در الویت اول قرار نمی گیرد. 

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

دسته بندی مطالب

محصولات جدید

دوره آموزشی QuickSpeak
تومان
5,980,000

جستجو کنید ...