جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

آموزش خودآموز زبان انگلیسی در خانه

آموزش خودآموز زبان انگلیسی - انگلیش هینتز

خواندن این مطلب

9 دقیقه

زمان میبرد!

آموزش خودآموز زبان انگلیسی در خانه

وسیله برقراری ارتباط انسان‌ها با یکدیگر، زبان است. در حال حاضر زبان دوم بسیاری از کشورهای جهان، زبان انگلیسی است. اکنون نزدیک به ۱.۵ میلیون نفر در سراسر جهان به زبان انگلیسی(به عنوان زبان دوم) صحبت می‌کنند. از این تعداد تنها ۳۶۰ هزار نفر آن‌ها بومی بوده و مابقی زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم خود می‌شناسند.

اما شاید برای شما هم این سوال مطرح شود که چرا آموزش زبان انگلیسی اهمیت دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که زبان انگلیسی علاوه بر اینکه یک زبان آکادمیک است، به عنوان زبان بین‌المللی هم شناخته می‌شود. پس اگر قصد مهاجرت کاری یا سفر تفریحی به سایر کشورهای جهان را دارید، قطعا زبان انگلیسی می‌تواند کمک کننده باشد. همچنین کسانی که به دنبال گسترش کسب و کار خود در سطح بین‌المللی هستند، باید برای ارتباط با دیگران به زبان انگلیسی مسلط باشند.

در ادامه این مقاله از سایت انگلیش‌هینتز با ما همراه باشید تا با آموزش خودآموز زبان انگلیسی بیشتر آشنا شویم.

یادگیری خودآموز زبان انگلیسی در خانه به چه معناست؟

امروزه به دلیل مشغله کاری، ترافیک، عدم دسترسی و سایر موارد بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در خانه زبان انگلیسی را بیاموزند. آموزش زبان انگلیسی در خانه در مقایسه با دوره‌های حضوری تفاوت‌ بسیاری دارد. اما برای کسانی که شاغل هستند و زمان کافی برای حضور در کلاس‌های آموزشی را ندارند، این گزینه بسیار مناسب است.

یادگیری خودآموز زبان انگلیسی به این معناست که فرد در خانه با استفاده از ابزارهای آموزشی، اپلیکیشن‌های آموزشی و سایر کتاب‌های آموزشی بتواند زبان انگلیسی را بیاموزد.

برای یادگیری زبان انگلیسی چقدر زمان لازم است؟

شاید این سوال هم برای شما مطرح شود که چند سال طول می‌کشد تا یک فرد زبان انگلیسی را به طور کامل بیاموزد؟ چه عواملی روی این مدت زمان تاثیرگذار است؟ این مدت زمان در سنین مختلف متفاوت است؟

برای مشخص کردن مدت زمان آموزش خودخوان زبان انگلیسی، بهتر است با عوامل تاثیرگذار روی این مدت زمان آشنا شوید:

زمان یادگیری زبان انگلیسی

1- سطح زبان انگلیسی:

هر فردی برای شروع یادگیری زبان انگلیسی باید سطح خود را تعیین کند. بدون تعیین سطح اگر به کلاس‌های آموزشی بروید یا به صورت خودآموز شروع به یادگیری کنید، بازده خوب و مفیدی نخواهید داشت.

2- دلیل یادگیری زبان انگلیسی:

دلیل یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند در زمان یادگیری آن تاثیرگذار باشد. برخی افراد برای مهاجرت کاری یا تحصیلی به دنبال یادگیری زبان هستند، از این رو شاید مدت زمان یادگیری برای این دسته از افراد کمتر از دیگران در نظر گرفته شود.

3- سن متقاضی:

سن متقاضی هم می‌تواند در مدت زمان آموزش خودآموز زبان انگلیسی تاثیرگذار باشد. با اینکه برخی افراد در سنین بالا حافظه بسیار خوبی دارند و به راحتی می‌توانند مطالب را بیاموزند اما بهترین سن برای آموزش زبان انگلیسی، سنین کودکی است. در این سن به دلیل نداشتن استرس، مشغله فکری و دلایل اینچنینی، کودک می‌تواند در مدت زمان بسیار کوتاه‌تری زبان انگلیسی را یاد بگیرد.

4- محیط یادگیری زبان:

محیط یادگیری زبان می‌تواند در آموزش زبان انگلیسی به شدت تاثیرگذار باشد. در واقع اگر یک فردی قبل از آموزش کامل در یک محیطی قرار بگیرد که مردم به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، حکم ورزشکاری را دارد که دوپینگ کرده‌ است. محیط می‌تواند تاثیر مثبتی در یادگیری زبان انگلیسی و کوتاه شدن مدت زمان آن داشته باشد.

5- داشتن انگیزه و هدف:

اگر هدف و انگیزه داشته باشید، مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی برای شما کوتاه‌تر خواهد شد. داشتن انگیزه و هدف فرد را تشویق می‌کند تا در مدت زمان کوتاه‌تری زبان انگلیسی را یاد بگیرد.

به طور کلی میانگین مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی برای یک فردی که در طول روز ۵ ساعت مطالعه مفید دارد، حدود یک سال است.

مزایا و معایب یادگیری خودآموز زبان انگلیسی در خانه

شرایط فردی‎ که زبان انگلیسی را به صورت خودآموز و در منزل یاد می‌گیرد، در مقایسه با کلاس‌های گروهی و خصوصی متفاوت است. شاید برای برخی افراد بازده خوبی نداشته باشند. اما کسانی که شاغل هستند قطعا این راه را انتخاب می‌کنند.

آموزش زبان انگلیسی در خانه و به صورت خودآموز با نکات مثبت و منفی همراه است که در ادامه آن را در قالب مزایا و معایب معرفی خواهیم کرد:

مزایای آموزش خودآموز زبان انگلیسی

  • یادگیری زبان انگلیسی با برنامه‌ریزی متفاوت و سازگار با سبک زندگی خودتان
  • هزینه کمتر در مقایسه با شرکت در کلاس‌های حضوری
  • بررسی و مطالعه به صورت انفرادی، تمرکز عمیق‌تر روی موضوعات
  • یادگیری خودآموزی زبان انگلیسی می‌تواند بسیار سرگرم کننده‌تر از حضور در کلاس درس باشد.

معایب آموزش خودآموز زبان انگلیسی

  • کند بودن روند پیشرفت در آموزش زبان انگلیسی
  • عدم وجود یک استاد یا راهنما در پروسه آموزش
  • عدم وجود تعامل رو در رو با استاد یا دیگر افراد هم دوره
  • بهره‌وری نسبتا پایین به دلیل نبود کار گروهی و مکالمه با دیگران

آنچه باید برای یادگیری خودآموز زبان انگلیسی در خانه بدانید

افراد بسیاری هستند که برای یادگیری آموزش زبان انگلیسی، در هیچ کلاس آموزشی شرکت نمی‌کنند. این دسته از افراد سعی می‌کنند تا مهارت زبان انگلیسی خود را به صورت خودآموز و در منزل تقویت کنند.  نکاتی که می‌تواند برای آموزش زبان انگلیسی به صورت خودآموز و در خانه بسیار کارآمد و مفید باشد، عبارت اند از:

  • مشخص کردن هدف:

اولین نکته مهم در آموزش خودآموز زبان انگلیسی، تعیین هدف است تا زبان‌آموز انگیزه آن را داشته باشد که این مهارت را یاد بگیرد. زمانی که هدف داشته باشید برنامه مطالعه روزانه و برنامه یادگیری زبان انگلیسی را با توجه هدف خود تنظیم می‌کنید. اهداف بزرگ شاید در نگاه اول دست نیافتنی باشند اما اگر هدف‌های کوچک و متعددی را انتخاب کنید، انگیزه بیشتری در آموزش زبان انگلیسی خواهید داشت. برای درک بیشتر این موضوع یک مثال ساده می‌زنیم:

– من تمام کلمات یک رمان را درک می‌کنم.
+ من بیشتر کلمات رمان را درک می‌کنم. بنابراین نیازی نیست همه کلمات را جست‌وجو کنم.

  • یک برنامه‌ریزی اصولی داشته باشید:

با یک برنامه درست و اصولی پیش بروید تا از پایه زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. اگر پایه زبان انگلیسی را به صورت اصولی بیاموزید قطعا در آموزش خودآموز زبان انگلیسی مشکلی نخواهید داشت.
یادگیری لغات جدید به کمک فلش کارت، مطالعه کتاب و روزنامه انگلیسی، انجام تمرینات دستور زبان و گرامر را در برنامه‌ریزی خود لحاظ کنید.

برنامه ریزی یادگیری زبان انگلیسی

  • سعی کنید زبان انگلیسی را وارد زندگیتان کنید:

اگر کسی در خانواده می‌تواند به زبان انگلیسی صحبت کند، مکالمه رومزه خود را به زبان انگلیسی انجام دهید. هرچقدر بیشتر در این محیط قرار بگیرید قطعا زبان انگلیسی را با سریع‌تر می‌آموزید.
اگر نمی‌توانید به یک کشور انگلیسی زبان سفر کنید، می‌توانید محیط خانه خود را به یک کشور کوچک تبدیل کنید. همچنین با مکالمه انگلیسی، فیلم‌های خارجی با زبان اصلی، مطالعه کتاب و اخبار انگلیسی زبان، یادگیری زبان به صورت خودآموز را در زندگی زوزمره خود اعمال کنید. برای مثال: در خانه با خود یا اطرافیان به زبان انگلیسی صحبت کنید، نام اشیا و لوازم خانه را به زبان انگلیسی بنویسید، برنامه روزانه و خاطرات خود را به زبان انگلیسی بنویسید.

  • از کتاب‌ها و فیلم‌های آموزشی کمک بگیرید:

فیلم‌های آموزشی می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در مکالمه و نحوه تلفظ کلمات و اصطلاحات داشته باشند. سعی کنید به جای مطالعه کتاب‌های فارسی، کتاب‌ها و رمان‌های انگلیسی زبان را مطالعه کنید. با این کار دایره لغات خود را گسترش می‌دهید و می‌توانید بر تعداد کلمات بیشتری تسلط پیدا کنید.

  • فلش کارت بسازید:

فلش‌ کارت‌های مختلفی و متعددی بسازید و در هرکدام از آن‌ها حداقل ۲۰ کلمه را به صورت‌های مختلف (اسم، صفت و قید) یادداشت کنید. مطالعه روزانه این فلش کارت‌ها می‌تواند در یادگیری کلمات و گسترده شدن دایره لغات انگلیسی شما بسیار سودمند باشد.

  • انگیزه خود را از دست ندهید:

شاید آموزش خودآموز زبان انگلیسی در ابتدا کمی برایتان سخت و طاقت فرسا باشد. اگر از آموزش خسته شدید کمی به خود استراحت دهید و قوی‌تر و با انگیزه‌تر از قبل به آموزش زبان انگلیسی بپردازید.

  • میزان پیشرفت در یادگیری زبان انگلیسی خود را اندازه‌گیری کنید:

سعی کنید ماهانه یک تست یا آزمون از خود بگیرید و میزان پیشرفت و تسلط خود را در زبان انگلیسی را مشخص کنید.

  • در چت‌های آنلاین و جلسات مکالمه گروهی شرکت کنید:

با تکرار مکرر اینکار علاوه بر افزایش اعتماد به نفس خود در زمان صحبت کردن، با نحوه تلفظ صحیح کلمات هم آشنا خواهید شد.

بهترین ابزار کمکی برای یادگیری خودآموز زبان انگلیسی

در حال حاضر ابزارهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید به کمک آن‌ها، به صورت خودآموز برای آموزش زبان انگلیسی اقدام کنید که پرکاربرد‌ترین آنها عبارت‌اند از:

ابزار یادگیری زبان انگلیسی

  • دیشکنری و کتاب‌های کمک آموزشی:

استفاده از یک دیکشنری خوب و جامع با کمترین میزان اشتباه می‌تواند در یادگیری معانی کلمات تاثیرگذار باشد. اکنون دیکشنری زبان آکسفورد یا Oxford English Dictionary یکی از جامع‌ترین کتاب‌های موجود در بازار است که حدود 600 هزار کلمه زبان انگلیسی را در خود جای داده است. این کتاب در هر چاپ خود بروزرسانی می‌شود و این موضوع می‌تواند نشان دهنده کیفیت بالای آن باشد.

  • سایت‌های آموزشی:

تمام آموزش زبان انگلیسی به یادگیری لغات و اصطلاحات محدود نمی‌شود. بلکه برای مکالمه و نوشتن باید با دستور زبان آن هم آشنا باشید. اگر قصد دارید آموزش زبان انگلیسی را به صورت خودآموز انجام دهید، بهتر است برای یادگیری دستور زبان و گرامر به وب‌سایت org مراجعه کنید. در این وب‌سایت شما می‌توانید دستور زبان گرامر را به راحتی مطالعه کنید. در این وب‌سایت تمرینات مربوط به یادگیری گرامر، آزمون‌های مختلف وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توانید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

  • اپلیکیشن‌های آفلاین و آنلاین آموزشی: 

استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف زبان انگلیسی می‌تواند، در آموزش خودآموز زبان انگلیسی تاثیرگذار باشد. برای این کار می‌توانید از اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی در خانه استفاده کنید. برخی از این اپلیکیشن‌ها در حوزه‌های مختلفی چون یادگیری کلمات، دستور زبان و آموزش جامع فعالیت می‌کنند.

  • پادکست‌های انگلیسی: 

امروزه پادکست‌ها بهترین گزینه برای کسانی است که علاقه شدید به مطالعه کتاب دارند، اما وقت و زمان آن را هیچ وقت پیدا نمی‌کنند. گوش دادن به پادکست در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین ابزارهای کمکی برای آموزش خودآموز زبان انگلیسی است. در پادکست به نحوه تلفط صحیح کلمات، عبارات آشنا می‌شوید.

جمع بندی

با تمام این توضیحات باید بدانید که هرچقدر که نسبت به یادگیری زبان انگلیسی و آموزش زبان انگلیسی اطلاعات جمع کرده و به کلاس‌های آموزشی و خصوصی مختلف بروید، تا زمانی که خودتان نخواهید یاد نمی‌گیرید. از مهم‌ترین شروط در یادگیری هر موضوع و امری، داشتن انگیزه و مشخص بودن هدف است. اگر نسبت به این دو مورد بی‌اعتنا باشید قطعا تلاش شما برای یادگیری بی‌ثمر و بی نتیجه خواهد بود.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به آموزش زبان انگلیسی در خانه علاقه دارید و به دنبال آموزش خودآموز زبان انگلیسی هستید، می‌توانید علاوه بر موارد پایه‌ای که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، از پکیج آموزش خواندن زبان انگلیسی به شیوه خودآموز سایت انگلیش هینتز استفاده کنید. در این پکیج که توسط استاد المیرا مصلا تدریس می‌شود، شما می‌توانید با راه و روش آموزش خودآموز زبان انگلیسی آشنا شده و اقدام به یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودآموز کنید.
معرفی منابع، آموزش زبان انگلیسی، روش‌های تمرینی و یادگیری خودآموزی مواردی هستند که در این پکیج آموزش داده می‌شود. همچنین در این پکیج سرفصل‌های عنوان شده در یک جلسه یک ساعت و ده دقیقه‌ای تدریس می‌شود.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

دسته بندی مطالب

محصولات جدید

دوره آموزشی QuickSpeak
تومان
5,980,000

جستجو کنید ...