جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

آموزش مکالمه زبان‌ انگلیسی کاربردی و ساده

خواندن این مطلب

14 دقیقه

زمان میبرد!

آموزش مکالمه زبان‌ انگلیسی کاربردی و ساده

وقتی پای مکالمه زبان‌انگلیسی به وسط می‌آید، اکثر افراد احساس ترس یا ناتوانی را تجربه می‌کنند. جالبتر از این، آن است که بسیاری از افراد لغات انگلیسی زیادی را از بر هستند اما همین که قصد صحبت کردن زبان‌انگلیسی مکالمه را می‌کنند، دستپاچه می‌شوند و با تعلل و شک و تردید کار را برای خود سخت می‌کنند.

آموزش مکالمه زیان انگلیسی به یکی از بزرگترین دغدغه‌های زبان آموزان تبدیل شده است تا جاییکه افرادی که می‌خواهد زبان یاد بگیرند اکثرا به قصد یادگیری مکالمه زبان‌انگلیسی در آموزشگاهها ثبت‌نام می‌کنند.

اما آیا مکالمه انگلیسی انقدر سخت است که بیشتر افراد در حال دست‌پنجه نرم کردن با آن هستند؟ یا آیا توانایی و اعتمادبه‌نفس افراد در سریع یادگرفتن این مهارت نقش مهمی دارد؟

در این مقاله می‌خواهیم به تکنیک‌های موثر مکالمه زبان‌انگلیسی را بیان کنیم تا ذهنیت معقول و درستی از این مهارت داشته باشید.

اما پیش از شروع باید بگویم آیا می‌دانید که مکالمه انگلیسی می‌تواند شما را به یک ماجراجویی سرگرم کننده سوق دهد؟

 

چطور برای آموزش مکالمه زبان‌انگلیسی تمرین کنیم؟

راههای مختلفی برای تمرین مکالمه زبان‌انگلیسی وجود دارند که از مهمترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

از تکنولوژی موردعلاقه خود استفاده کنید

تکنولوژی کمک ویژه‌ای به یادگیری مکالمه زبان‌انگلیسی کرده است تا جاییکه شما از طریق آن می‌توانید هر 4 مهارت زبان‌انگلیسی(Reading, Speaking, Listening, Writing) را بطور موثرتر دنبال کنید و سریعتر نتیجه دلخواهتان را رقم بزنید.

بنابراین، مهم است که چگونه از تکنولوژِی برای تقویت مکالمه انگلیسی خود سود می‌جویید؟ روش‌های زیادی بسته به نوع منبعی که انتخاب می‌کنید، وجود دارد که شامل شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های یادگیری زبان است.

 

از دستیار گوگل یا  Google Assistant کمک بگیرید

از گزینه «صحبت کردن » یا “Speaking” استفاده کنید. اگر دستگاه مجهز به میکروفون مانند: تلفن هوشمند یا کامپیوتر می‌توانید این کار را به راحتی انجام دهید. توجه کنید آیا گوگل آنچه را که گفته‌اید را بدرستی درک می‌کند و کلمات صحیح را در متن قرار می دهد.

 

یک شخص را برای تمرین آنلاین مکالمه انگلیسی پیدا کنید.

شما به‌راحتی می‌توانید از طریق سایت My Language Exchange به شخص موردنظر دسترسی پیدا کنید.

این راهکار به شما این امکان را می‌دهد تا به بهبود مهارت‌های زبانی یکدیگر کمک کنید. تنها نکته مهم آن است که از همدیگر بازخورد بخواهید تا بطور شفاف اشتباهات خود را پیدا کنید.

 

از جلسات اسکایپی با دوستان خود غافل نشوید

تاریخ اسکایپ را با دوستان و اعضای خانواده که انگلیسی صحبت می‌کنند درست کنید. چون می‌دانید که با چه کسی صحبت می‌کنید، این یک روش سرگرم‌کننده و بدون استرس برای تمرین مکالمه انگلیسی محسوب می‌شود.

 

موضوعات جذاب فروم Verbling را امتحان کنید

جامعه Verbling مجموعه ای از گروه های گپ در مورد موضوعات مختلف است که با پیوستن به این مجموعه می‌توانید مکالمه انگلیس خود را تقویت کنید. در این نوع جامعه، یک معلم زبان یک سوال یا واقعیت جذاب را برای دیگران طرح می‌کند و بقیه شروع به صحبت کردن در حول آن موضوع می‌کنند.

در واقع این وبسایت یک منبع بسیار غنی برای تمرین و آموزش مکالمه زبان‌انگلیسی است که هر زبان‌آموزی می‌تواند برای صحبت‌کردن با افراد بومی و سایر زبان آموزان زبان‌انگلیسی به صورت رایگان، از آن استفاده کند.

 

روز خود را مانند یک برنامه تلویزیونی واقعیت روایت کنید

از مزایای عالی، آموزش مکالمه زبان‌انگلیسی آن است که شما می‌توانید آن را بدون تکنولوژی هم یاد بگیرید. یکی دیگر از روش‌های خلاقانه و سرگرم‌کننده برای یادگیری آن روایت روزمرگی‌ها و بیان احوالات روز شماست.

فعالیت‌های روزانه خود را تیتروار ثبت کنید، و سپس به بحث در مورد جزئیات و نحوه انجام هریک بپردازید. همچنین می‌توانید، با مشکلاتی که با آنها در طول روز روبرو می‌شوید، شروع به تمرین مکالمه انگلیسی کنید و این تمرین را درحالی انجام دهید که جمعیتی را روبروی خود متصور می‌شوید. اگر بیان چیز خاصی برایتان دشوار بود، در مورد چگونگی غلبه بر این مانع می‌توانید صحبت کنید.

 

همه چیز را ترجمه کنید

این تمرین بسیار خوبیست که می‌تواند کم‌کم جای خود را به عادت بدهد و مکالمه انگلیسی شما را دگرگون کند.

اینکه بتوانید چیزهایی را که روز‌به روز در معرض دیدتان قرار می‌گیرد را ترجمه کنید بسیار کار بزرگی برای پیشرفت مکالمه خود انجام داده‌اید.

برای مثال: وقتی در حال رفت‌و‌آمد در مترو یا اتوبوس هستید و با  یک متن جالب یا حرفی تامل برانگیز مواجه می‌شوید می‌توانید این چالش را فراخوانی کنید و با ترجمه‌ی آنها به انگلیسی، از این بازی آموزنده بسیار لذت ببرید.

 

از تکنیک tongue twisters استفاده کنید

استفاده از این روش می‌تواند خنده‌دار باشد اما بسیار کارآمد است.

Twister های زبان به طور معمول روی یک یا دو صدای انگلیسی خاص تمرکز می‌کنند. این صداها گاهی اوقات می‌تواند دشوار باشد، اما آنچه باعث می‌شود پیچ‌​​وتاب‌های زبان به چالش کشیده شوند این است که این صداها بارها و بارها تکرار شود و بسیار نزدیک به یکدیگر باشد.
اگر با Twisters Twister تمرین کنید، تلفظ شما روان و عالی می‌شود و این تمرین موثر باعث می‌شود در تلفظ یک کلمه دشوار یا در فرایند مکالمه سریعتر صحبت کنید و مشکلی را احساس نکنید.

 

برای پیشرفت در  زبان‌انگلیسی مکالمه چه کنیم؟

پیشرفت و تسلط در مکالمه زبان‌انگلیسی، آموزش را برایتان جذاب و هیجان انگیز می‌کند و انگیزه شما را برای پیشرفت بیشتر می‌کند.
نکته جالب این است که شما می توانید مهارت های زبان‌انگلیسی را بطور خودآموز و استفاده از ابزارها و منابع  آنلاین روزبه‌روز بهبود بخشید.

 

به صورت روزانه از جملات کاربردی استفاده کنید

استفاده از عبارت یا expression های جذاب و متداول می‌تواند تاثیر بسیار شگفتی بر کیفیت و زیبایی مکالمه زبان‌انگلیسی شما داشته باشد. هنگامیکه در حال کسب اطلاعات و تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی خود هستید می‌توانید جملات کاربردی را از جاهای مختلف جمع‌آوری کنید و سعی کنید در موقعیت‌های مشابه یا درخور آن موضوع استفاده کنید. این کار ساده به ذهنتان کمک می‌کند برای مکالمات سنگین‌تر و تخصصی‌تر راحت وارد بحث شوید.

 

هر روز تمرین کنید

تمرین روزانه مکالمه، به این معنی است که همیشه بعد از یادگیری گرامر یا لغات جدید فقط به حفظ آنها بسنده نکنید و آنها را در زبان استفاده کنید. سکوت کردن و استفاده نکردن از آموخته‌ها بزرگترین ضرری است که می‌تواند اعتمادبه‌نفس شما را هدف قرار دهد.

خواندن و شنیدن خوب است اما به شرطیکه شما را به به صحبت کردن تشویق کند. استفاده از پلتفرم‌های آموزشی آنلاین انگلیسی می‌تواند رشد چشمگیری برایتان به ارمغان آورد.

 

دایره لغات خود را افزایش دهید

واژه‌های جدید به شما کمک می‌کنند تا وسط مکالمه بیش از حد مکث نکنید؛ چون در ابتدای شروع مکالمه  زبان‌انگلیسی، تاکیید بیشتر بر روان صحبت کردن است تا استفاده درست از گرامر.

بنابراین، نه تنها استفاده از لغات جدید یکی از فاکتورهای لازم برای پرورش این مهارت است بلکه یادگیری نقش‌های مختلف لغات کمک شایانی در ارتقا سطح مهارت اسپیکینگ و کیفیت آن خواهد داشت.

 

پارتنر زبان داشته باشید

داشتن پارتنر برای تمرین یا آموزش مکالمه زبان‌انگلیسی، پروسه یادگیری را آسانتر و کوتاهتر می‌کند. هر کسی بنابر میل خود می‌تواند پارتنر زبان را از طریق راه‌های مختلفی پیدا کند.

استفاده از سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های آموزشی زبان، شرکت در کلاس‌های مکالمه زبان‌انگلیسی آنلاین، شرکت در رویدادهای زبان اصلی سخنرانی‌های عمومی و گرفتن معلم خصوصی می‌تواند نتیجه خوبی برای تقویت این مهارت داشته باشد.

 

انگلیسی نچرال و روان را بیاموزید

اینکه دایره لغات وسیعی دارید بسیارعالی است، اما راز مکالمه زبان‌انگلیسی صحیح و روان در پیوستگی و روان بیان کردن جملات نهفته است. مهم است.

بطور مثال:  هر وقت یک قطعه شعر می‌خوانید، یا یک آهنگ گوش می‌دهید به موارد زیر توجه کنید:
1- فراز و فرود صدا

2-چگونگی بهم وصل کردن کلمات

3- میزان ایجاد فشار بر روی کلمات

4- ریتم صدا: که از فشار بر روی کلمات ساطع می‌شود، که شامل انقباضات و پیوند است.

توجه کنید که چگونه افراد  بومی کلمات را به هم پیوند می‌دهند: پیوستن به دو صدا، ایجاد صدا برای ناپدید شدن یا تغییر صدا برای یک بیان بهتر از عوامل موثر در زیباسازی هجاها هستند.

مثال:

  1. I + am = I’m
  2. he + will = he’ll
  3. they + have = they’ve
  4. do + not = don’t

 

تماشای فیلم‌ها وسریال‌های زبان اصلی

‌فیلم‌ها و سریال‌های زبان اصلی منابع بسیار مفی برای بهبود مکالمه زبان‌انگلیسی هستند، اگر شما یک مبتدی هستید که درصدد آن است که زودتر در این مهارت به جایگاه موردانتظار برسد می‌توانید با فیلم وسریال زیرنویس‌دار شروع کنید.  این می‌تواند یک روش عالی برای گذراندن اوقات فراغتتان باشد تا سریع به قله برسید.

 

چطور صحبت به زبان‌انگلیسی را آغاز کنیم؟

دانستن نحوه شروع صحبت کردن به زبان‌انگلیسی تغییری اساسی در زندگی شما ایجاد می‌کند. با پیروی از این شش قانون ساده شروع می‌توانید این آرزو را محقق کنید.

 

قدم اول را ساده بردارید

سعی کنید در ابتدا از جملات کوتاه و عبارات مرسوم و لغات ساده برای بیان خواسته‌ها، توضیحات و بحث‌های روزمره خود استفاده کنید.

همیشه سنگ بزرگ علامت نزدن است!

با استفاده از عبارات کوتاه در تمرین‌های روزانه معمولی، مکالمه زبان‌انگلیسی را شروع کنید و سپس در طول دوره، به‌تدریج سطح را بالا می‌برید.

 

سعی کنید زبان مادری خود را فراموش کنید

تفاوت‌های قابل توجهی بین زبان مادری و زبان‌انگلیسی وجود دارد. سعی کنید تا حد ممکن لغت به لغت چیزی را معنی نکنید و تنها به مفهوم یک عبارت یا مطلب تمرکز کنید. برای مثال در زبان‌انگلیسی یک مفهموم را می‌توان با استفاده از یک اصطلاح کوتاه بیان کرد. این خیلی حرفه‌ای تر بنظر میرسد که بجای فکر کردن به تک تک واژه‌ها به فارسی و پیدا کردن معادل انگلیسی آن یک جمله طولانی را انتخاب کنید.

فرایند ترجمه ممکن است پیچیده باشد و آموزش مکالمه زبان‌انگلیسی را متوقف کند. بهتر است معنای کلمات را از طریق متن و نمونه‌ها بیاموزید.

 

گوش دادن و گوش دادن

کلید گشایش روان صحبت کردن در زبان‌انگلیسی، گوش دادن مستمر و تلاش برای متقاعد نکردن افراد دیگر است که به زبان‌انگلیسی صحبت می‌کنند.

تا درست و با دقت به مخاطب گوش ندهید نمی‌توانید راه درست برای وارد شدن به مکالمه را پیدا کنید.

همچنین می‌توانید با گوش دادن مستمر و کپی کردن لهجه و تلفظ صحیح از افراد نیتیو یا فیلم‌های زبان اصلی یاد بگیرید که چطور روان و زیبا صحبت کنید.

 

چگونه مکالمه به زبان‌انگلیسی را طولانی کنیم؟

طولانی کردن مکالمه به زبان‌انگلیسی، می‌تواند تاحدی دشوار باشد. حتی موقعی که حرف طرف مقابل را بدرستی درک می‌کنید، می‌توانید وقتی نوبت صحبت شما می‌شود احساس ناخوشایندی را تجربه کنید. کلمات یا عباراتی که شما نیاز دارید تا ادامه گفتگو را در دست بگیرید اغلب به اندازه کافی سریع پیش نمی‌رود.

در اینجا چند روش مفید برای طولانی کردن مکالمه زبان را معرفی می‌کنیم. جالب است بدانید که انجام این کار در واقع نیازی به کلمات زیادی ندارد.

 

احساسات و هیجانات خود را در طول مکالمه نشان دهید

خوب است از کلماتی مانند: Really?،Right،Sure،Isee برای نشان دادن علاقه و گوش دادن به طرف مقابل استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید که با یک کلماتی مانند ‘MMM’ یا Oh‘ نشان دهید که به طرف مقابل گوش می‌دهید و حتی نظر خاص خود را درباره توضیح او بیان می‌کنید.

 

با سوال پرسیدن مکالمه را کنترل کنید

سوال خوب اما کوتاه بپرسید. برای ایجاد یک سوال کوتاه می‌توانید از یک فعل کمکی استفاده کنید که مخاطب را به ادامه گفتگو ترغیب کند:

How did you overcome that situation?

Have you ever find it difficult to experience a new thing?

It’s snowing again.”

“Is it?”

حرف طرف مقابل را تکرار کنید

این تکنیک به شما کمک می‌کند تا فرد سریع در مکالمه با شما احساس راحتی کند و مکالمه به شکل جوششی پیش رود تا کوششی. این کار را انجام دهید بخصوص اگر شخص دیگر چیزی تعجب ‌برانگیزی را به زبان آورد.
برای مثال:

He won £200 on the lottery.”

“£200!”

چطور مکالمات را خاتمه دهیم؟

برای به پایان رساندن مکالمه زبان‌انگلیسی می‌توانید از راهکارهای زیر بهره ببرید:

لبخند بزنید!

هنگام پایان مکالمه برخوردی دوستانه داشته باشید، تا طرف مقابل بداند که شما از مکالمه لذت برده‌اید.
نظر مثبت خود را اعلام کنید

 

بهترین راه اتمام مکالمه زبان‌انگلیسی، اعلام نظر یا بازخورد مثبت است. همچنین بیان دلیل پایان دادن به مکالمه می‌تواند احترام و توجه شما به طرف مقابل را تایید کند.

از بهانه‌های قابل قبول استفاده کنید
از طرف دیگر، اگر تمایلی به ادامه گفتگو ندارید، سعی کنید یک بهانه‌ قابل قبول بیاورید. بهانه‌هایی نظیر: کار، قرارملاقات و مشغول بودن از متداولترین آنهاست. بهترین موقع بهانه آوردن بعد از اتمام حرف طرف مقابل است.

 

آموزش شروع مکالمه در شرایط پرتکرار

برای شروع آموزش مکالمه زبان‌انگلیسی، شرایط پرتکرار را درنظر بگیرید و با یادگیری اصطلاحات متداول آنها اعتمادبه‌نفس خود را در این مهارت افزایش دهید.

 

مکالمه در هنگام خرید

جملات و اصطلاحات متداول انگلیسی که هنگام خرید، کمکتان می‌کند شامل موارد زیر است:

  1. روش‌های پرداخت
  2. قیمت
  3. راهنمایی خواستن برای خرید
  4. ساعات کاری
  5. تخفیف
  6. مقدار و
  7. محدودیت ها به زبان‌انگلیسی

 

مکالمه در رستوران

اصطلاحات، جملات و واژگان کاربردی که در رستوران بین افراد صورت می گیرد شامل موارد زیر است:

  1. رزرو کردن
  2. پرسیدن درباره منو
  3. سفارش غذا

 

مثال:

  • Are you ready to order?

آیا آماده سفارش دادن هستید؟

  • Yes, I will have the tuna.

بله، یک فیله می‌خواهم.

  • Could I have another glass of water?

 

آیا می‌توانم یک لیوان آب دیگر سفارش بدم؟

  • Yes, of course.

بله، البته.

  • Would you like to see the dessert menu?

آیا تمایل دارید منو دسرها را ببینید؟

  • No, thanks, but I will have a coffee.

خیر. ممنون، اما میخواهم یک کقوه سفارش بدم.

 

مکالمه در فرودگاه

جمله‌ها و مکالمه‌های رایج در فرودگاه و هواپیما به ترتیب در زیر قرار می‌گیرید.

  • سوال‌های هنگام ورود و چک‌این
  • مکالمه در داخل هواپیما
  • سوال‌های در مورد امنیت فرودگاه
  • کنترل پاسپورت در فرودگاه
  • ” Is there a place to charge my cellphone nearby?”
  • جایی در این نزدیکی هست که موبایلم رو شارژ کنم؟
  • ” Do you know what time we arrive at the destination?”
  • آیا میدانید چه زمانی به مقصد می‌رسیم
  • ” Where is the best country you’ve ever been?
  • بهترین کشوری که تابحال سفر کردید، کجا بوده؟

 

مکالمه در مهمانی

سوال‌های رایج به زبان‌انگلیسی در مهمانی‌ها شامل دسته‌بندی‌های متفاوتی می‌شود که در زیر قرار دارند.

  • سوال‌های شخصی
  • سوال درباره آب‌وهوا و کشور مقیم
  • سوال درباره آداب و رسوم و فرهنگ
  • سوال درباره علاقه‌مندی‌ها
  • Where are you from?
  • اهل کجا هستید؟
  • I’m from England
  • اهل انگلستان هستم.
  • Where do you live in England
  • کجای انگلستان زندگی می‌کنید؟
  • I live in London.
  • در لندن زندگی می‌کنم
  • Are you from Iran originally?
  • آیا اصالتاُ ایرانی هستید؟
  • What nationality are you?
  • ملیت شما چیست؟

 

معرفی دوره‌های آموزش مکالمه زبان

دوره‌ها و روش‌های متنوعی برای آموزش مکالمه زبان‌انگلیسی وجود دارد که با توجه به علاقه و روحیات خود می‌توانید یک یا ترکیبی از آنها را برگزینید.

 

اپلیکیشن‌های رایج مکالمه زبان‌انگلیسی

اپلیکیشن‌های مکالمه زبان‌انگلیسی، روزهای انتظار برای یادگیری زبان‌انگلیسی را کوتاه می‌کنند. حتی در بسیاری از مواقع ممکن است نیازی به استفاده از کلاس‌های زبان نداشته باشید.

بهترین نمونه‌ اپلیکیشن‌های مکالمه زبان‌انگلیسی عبارتند از:

·       Duolingo

·       Lingo Blabla

·       Speak English Fluently.

·       Learn English

 

کلام آخر

آموزش مکالمه زبان‌انگلیسی، یکی از مهمترین مهارت‌هایی است که افراد را به سمت یادگیری این زبان بین‌المللی کشانده است. برقراری ارتباط یکی از بهترین دلایل آن می‌تواند باشد.

اگرچه یادگیری مکالمه زبان‌انگلیسی چالش برانگیز و زمانبر است، اما به این می‌رسید که این یادگیری بسیار ارزشمند است و می‌تواند فرصت‌های خوبی برایتان به ارمغان آورد. این فرصت‌ها برای هر شخص می‌تواند متفاوت باشد، از مهاجرت گرفته تا تدریس زبان و گردشگری و ….

با استفاده از تکنیک‌های تقویت مکالمه انگلیسی، علاقه و دسترسی به منابع غنی و دست ‌اول، می‌توانید بطور کاربردی و تاحد ممکن ساده به نتایج شگفت‌انگیزی دست پیدا کنید.

 

سوال‌های متداول

  1. چرا صحبت کردن به زبان‌انگلیسی مشکل است؟

زبان‌انگلیسی به طور گستره به‌عنوان یکی از دشوارترین مهارت‌های آموزش زبان‌انگلیسی بشمار می‌رود چون در لحظه‌کنار هم قرار دادن لغات در ساختار جمله‌بندی درست چالش‌برانگیز است. و از طرفی دیگر، درست تلفظ کردن لغات و فکر کردن درباره اصطلاحاتی که باید در موقعیت مناسبشان استفاده شوند کار را سختتر می‌کند.

 

  1. مکالمات گروهی به چه میزان باعث پیشرفت اسپیکینگ می‌شود؟

مکالمات گروهی یکی از موثرترین شیوه‌های پیشرفت در این مهارت است زیرا منحنی یادگیری صعود می‌کند. زبان‌آموزان می‌توانند با متدهای متفاوتی از گفتگو، لهجه‌ها و طرزتفکرها در این گفتگو بهره‌مند شوند. همچنین، با شرکت در مکالمات گروهی می‌توانید از تجربه دیگران و نکاتی که آنها در آن تخصص بیشتری از شما دارند را در مدت زمان کوتاهتری از آن خود کنید.

 

  1. جملات انگلیسی برای شروع مکالمه کدامند؟

جمله‌های انگلیسی برای شروع مکالمه شامل: سلام و احوالپرسی، پرسش درباره یک روز کاری، گفتگو درمورد اخبار روزمره و جملات ترغیب‌کننده برای صحبت کردن فرد مقابل است.

 

  1. بهترین موضوع‌ها برای مکالمه زبان‌انگلیسی کدامند؟

موضوعات گسترده‌ای برای مکالمه زیان‌انگلیسی وجود دارد اما بهترین موضوعات که شوق زبان‌آموزان را برای گفتگو برمی‌انگیزد شامل موضوعاتی همانند: دوست‌داشتن، تعطیلات، مد وفشن، آب‌وهوا، توصیف افراد، شغل مودرعلاقه، اهداف و مسافرت است.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

دسته بندی مطالب

محصولات جدید

دوره آموزشی QuickSpeak
تومان
5,980,000

جستجو کنید ...