جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

یادگیری زبان انگلیسی شاید کمی سخت و خسته‌کننده باشد، برخی افراد با وجود اینکه وقت و زمان لازم را برای یادگیری زبان انگلیسی اختصاص می‌دهند به جایی نمی‌رسند و از یادگیری زبان خسته می‌شوند. تنها دلیل آن انتخاب راه اشتباه است.
اگر یک مسیر درست و اصولی را انتخاب کنید قطعا به نتیجه معقولی می‌رسید. در حال حاضر روش‌های بسیاری برای آموزش و یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد، پس اگر به دنبال راهی برای تقویت مهارت زبان خود هستید بهتر است در این مقاله با ما همراه شوید.

تقویت زبان انگلیسی با خواندن کتاب و رمان چه ارزشی دارد؟

یکی از روش‌های تقویت زبان انگلیسی که بسیار رایج‌تر و شایع‌تر از روش‌های دیگر است، خواندن کتاب انگلیسی است. خواندن کتاب انگلیسی علاوه بر اینکه می‌تواند موجب تقویت مهارت خواندن شما شود، موجب یادگیری لغات جدید و گسترده‌ شدن دایره لغات هم می‌شود. با مطالعه هر کتابی از سطوح مقدماتی می‌توانید ۳۰۰ تا ۵۰۰ کلمه و با مطالعه هر کتاب در سطح متوسط ۱۲۰۰ تا ۲۳۰۰ کلمه را به دایره لغات خود اضافه کنید. پس نباید خواندن کتاب انگلیسی در تقویت مهارت زبان انگلیسی را دست کم بگیرید.

خواندن کتاب انگلیسی یکی از بهترین راه‌های تقویت زبان انگلیسی برای کسانی است که وقت و زمان کافی برای حضور در کلاس را ندارند. خواندن رمان انگلیسی سرگرم کننده و جذاب است و می‌تواند به تقویت مهارت reading  کمک بسیاری کند، با خواندن رمان‌های مختلف با ساختار کلمات و گرامر متفاوت آشنا می‌شوید. تکرار واژه‌ها باعث می‌شود تا علاوه بر گسترده شدن دایره لغات با اشکال مختلف یک کلمه در جمله بیشتر آشنا شوید، به عنوان مثال برخی کلمات در جملات به صورت صفت و برخی به صورت قید به کار می‌روند. یادگیری کلمات با قرار گرفتن در جملات راه بسیار بهتری نسبت به سایر روش‌های یادگیری کلمات است.

تقویت زبان انگلیسی با خواندن رمان

با رعایت چند نکته زیر خواندن رمان انگلیسی برایتان بسیار راحت‌تر و جذاب‌تر می‌شود:

1- انتخاب یک کتاب مناسب:

یکی از مهم‌ترین مسائلی که می‌تواند در یادگیری زبان انگلیسی از طریق مطالعه کتاب و رمان موثر باشد، انتخاب درست أن است. ابتدا باید مشخص کنید که به چه سبکی علاقه دارید؟ سپس با توجه به میزان تسلطی که به زبان انگلیسی دارید سطح خود را مشخص کرده و رمان را انتخاب کنید.

2- خواندن مجدد کتاب:

اگر هدف شما از مطاله رمان انگلیسی تنها سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت نیست، بهتر است هر کتاب را دوبار مطالعه کنید با این کار نه تنها به ساختار جملات و کلمات جدید تسلط پیدا می‌کنید بلکه با گرامر و بخش‌هایی از متن که آن را جا انداخته‌اید بیشتر آشنا می‌شوید.

3- سوال در حین مطالعه:

در حین مطالعه سعی کنید از خود سوالاتی بپرسید که پاسخ آن‌ها در متن باشد. به عنوان مثال؛ بپرسید که تا به اینجا شخصیت اصلی داستان چه رفتاری داشته؟ این سوال را به انگلیسی پاسخ دهید. این سوال و جواب می‌تواند بازده بسیار خوبی در روند یادگیری زبان انگلیسی داشته باشد.
در حین پاسخ دادن می‌توانید صدای خود را ضبط کنید تا ایرادات گفتاری خود را برطرف کنید.

4- انتخاب زمان و مکان مناسب:

کتاب خواندن برای برخی افراد بسیار سرگرم کننده است اما اگر هدف یادگیری زبان باشد، باید یک مکان و محیط مناسب را برای یادگیری انتخاب کنید. سعی کنید در یک فضای آرام که تمرکز بیشتری دارید این کار را انجام دهید تا بازده بیشتری در یادگیری زبان و مطالعه رمان انگلیسی داشته باشید.
قبل از شروع مطالعه دفترچه یادداشت خود را آماده کنید تا نکات و سوالات خود را یادداشت کنید.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی به کمک ادبیات چیست؟

زبان انگلیسی زبان دوم بسیاری از کشورهای جهان است و کتاب‌های معروف بسیاری به زبان انگلیسی ترجمه شده‌اند. یکی از مزایای تقویت زبان انگلیسی آشنایی بیشتر با ادبیات جهان است. با یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید کتاب‌های مختلفی از برترین نویسندگان جهان چون شکسپیر را بخوانید.
با یادگیری زبان انگلیسی، ساختار جملات، گرامر و دستور زبان می‌توانید با ادبیات انگلیسی آشنا شوید. هرچه میزان تسلط شما به زبان بیشتر باشد، می‌توانید کتاب‌های مختلفی بخوانید و با ادبیات انگلیسی بیشتر آشنا شوید. در این میان گسترده بودن دایره لغات هم بی‌تاثیر نخواهد بود، هرچه کلمات بیشتری یاد بگیرید می‌توانید بدون مشکل به مطالعه کتاب‌های انگلیسی بپردازید.

چطور بفهمیم کتاب مناسبی انتخاب کردیم؟

برای تقویت زبان انگلیسی مهم‌ترین کار انتخاب یک کتاب مناسب است، با توجه به چند نکته مهم‌ می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین کتاب را انتخاب کنید.

۵ رمان آسان برای شروع خواندن به زبان انگلیسی

در این بخش قصد داریم تا ۵ رمان انگلیسی محبوب و آسان را به شما معرفی کنیم که می‌توانید برای شروع یادگیری زبان انگلیسی از آن‌ها استفاده کنید:

‣ Tuesdays with Morrie (سه شنبه ها با موری اثر میچ آلبوم):

یکی از بهترین رمان‌ها که برای افزایش دایره لغات رمان «سه شنبه‌ها با موری» است. استاد موری یکی از بهترین و ماهرترین جامعه شناسان زمان خود بود. این کتاب درباره داستان واقعی زندگی اوست زمانی که او بیمار است و آخرین روزهای عمر خود را می‌گذراند و با وجود اینکه مرگ را پذیرفته به دنبال آن است تا واقعیت زندگی و تجربیات خود را در اختیار شاگردانش قرار دهد. مطالعه این کتاب شما را با لحن عامیانه، کلمات جدید و اصطلاحات رایج انگلیسی آشنا می‌کند.

سه شنبه ها با موری اثر میچ آلبوم

‣ Animal Farm (مزرعه حیوانات نوشته جرج اوول )

کسانی که به دنبال کتاب‌های داستانی و جذاب هستند بهتر است کتاب «مزرعه حیوانات» نوشته جرج اوول را مطالعه کنند. این کتاب درباره گروهی از جانوران اهلی است که با یکدیگر متحد می‌شوند تا علیه دو خوک که رهبر آن‌ها هستند، قیام کنند. اتحاد حیوانات به قدری قوی می‌شود که صاحب مزرعه را از آنجا فراری می‌دهند و خودشان مسئولیت مزرعه را به عهده می‌گیرند تا بین حیوانات مزرعه برابری و رفاه برقرار کنند. این رمان با زبان ساده‌ای که دارد شهرت جهانی پیدا کرد.

مزرعه حیوانات نوشته جرج اوول

‣ The Old Man and The Sea (پیرمرد و دریا نوشته ارنست همینگوی)

یکی از بهترین رمان‌های جهان که توسط یکی از بهترین و بزرگ‌ترین نویسنده‌ جهان ارنست همینگوی نوشته شده، رمان «پیرمرد و دریا» است. در این رمان از جملات ساده و کوتاه استفاده شده، بدین ترتیب جملات و کلمات بهتر در یاد و خاطر خواننده می‌مانند.
داستان این کتاب درباره یک ماهیگیر پیر کوبایی است که برای شکار بزرگ‌ترین نیزه‌ماهی راهی دریاهای دوردست می‌شود. با وجود اینکه در این راه برای او مشکلات بسیاری پیش می‌آید اما در نهایت می‌تواند نیزه ماهی را شکار کند و با اسکلت آن به ساحل برگردد. این کتاب به دلیل ساختار و داستانی که دارد به عنوان یکی از شاهکارهای ادبیات جهان شناخته می‌شود.

پیرمرد و دریا نوشته ارنست همینگوی

‣ Lord of the Flies (سالار مگس ها اثر ویلیام گلدینگ)

یکی دیگر از رمان‌های محبوب انگلیسی که مطالعه آن می‌تواند بر یادگیری زبان و گسترش دایره لغات خواننده تاثیرگذار باشد، کتاب «سالار مگس ها» است. این کتاب با داستان جذاب و اصطلاحات بسیاری که دارد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به کتاب را به سمت خود جلب کرده است.
داستان این کتاب درباره یک هواپیمای انگلیسی است که به هنگام جنگ فرار می‌کند و در نزدیکی جزیره‌ای خالی از سکنه سقوط می‌کند. تنها بازمانده‌های این هواپیما پسران نوجوانی هستند که برای زنده ماندن باید در جزیره از جان خودشان در برابر خطرات و مشکلات محافظت کنند.

سالار مگس ها اثر ویلیام گلدینگ

‣ Harry Potter (هری پاتر نوشته جی.کی.رولینگ)

به جرات می‌توان گفت که مجموعه کتاب‌های «هری پاتر» جزو آن کتاب‌هایی هستند که هیچ وقت از خواندش خسته نمی‌شوید، با هر بار خواندن به اطلاعات و جزئیات جدیدتری دست پیدا می‌کنید. داستان جذاب، شخصیت‌های زنده و فعال در این کتاب برای خواننده بسیار جذاب هستند و این موضوع باعث شده تا یکی از بهترین کتاب‌ها برای مطالعه باشند.
داستان هری پاتر از جایی شروع می‌شود که هری از طلسم لرد سیاه جان سالم به در می‌برد و درگیر این طلسم می‌شود.

هری پاتر نوشته جی.کی.رولینگ

مطالعه کتاب انگلیسی، یک چالش فکری بی‌نظیر

زبان انگلیسی نکات و جزئیات بسیار ریز و کوچکی دارد که برای تسلط به این زبان باید با آن‌ها آشنا شوید. با وجود اینکه این زبان به عنوان زبان دوم بسیاری از کشورها شناخته شده اما یادگیری آن کار راحت و آسانی نیست. جهان در حال پیشرفت به سمتی است که نیاز به یادگیری زبان انگلیسی هر روز بیش از روز قبل خواهد شد. برای اینکه بتوانید به آن مسلط شوید بهتر است به دنبال راه‌های تقویت زبان انگلیسی باشید. در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جامع و کاملی درباره یکی از راه‌های تاثیرگذار تقویت زبان که خواندن کتاب انگلیسی است، در اختیارتان قرار دهیم.