جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

فضای مجازی نقش بسیار پررنگی در زندگی مردم سراسر جهان نسبت به گذشته پیدا کرده است. از سال ۲۰۱۰ گسترش فضای مجازی و استفاده از اینترنت، موجب پیشرفت روش‌های آموزشی شد. بسیاری از مراکز موسسات آموزشی به سمت آموزش آنلاین روی آوردند. البته تغییر سبک زندگی مردم در این چند سال اخیر هم باعث رشد این موضوع شد.
پس بسیاری از خدمات جذب شیوه آموزش به صورت آنلاین شدند، یکی از آن‌ها آموزش زبان انگلیسی است. زبان انگلیسی را هم می‌توان به صورت آنلاین تدریس کرد، تدریس آنلاین به دلیل مزایای بسیاری که دارد مورد توجه زبان‌آموزان قرار گرفته است. اما شرایط آموزش آنلاین زبان انگلیسی در ایران چگونه است؟ آیا همه با این شیوه آموزش آشنایی دارند؟ آیا برای چنین آموزشی تقاضا وجود دارد؟ آیا با پروسه آموزش آنلاین زبان انگلیسی آشنا هستید؟
در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با آموزش آنلاین زبان انگلیسی اطلاعات جامع و کاملی در اختیارتان قرار دهیم.

کلاس آنلاین زبان انگلیسی مناسب چه کسانی است؟

کلاس آنلاین زبان مناسب کیست؟

منظور از کلاس‌های مجازی و آنلاین، کلاس‌هایی هستند که زبان‌آموز به صورت غیرحضوری در آن شرکت می‌کند. کلاس آنلاین زبان با کلاس‌های آموزشی که در آموزشگاه‌ها برگزار می‌شود، تفاوت بسیاری دارد. با استفاده از برنامه‌های مختلف و پلتفرم‌های مختلف آموزشگاه‌ها می‌توانید در کلاس‌های آنلاین شرکت کنند.
معمولا کسانی در کلاس آنلاین زبان انگلیسی شرکت می‌کنند که شرایط شرکت در کلاس‌های حضوری را ندارند. بسیاری از کارمندان و دانشجویان به دلیل مشغله زیاد، ترافیک و ازدحام خیابان‌ها ترجیح می‌دهند به جای مراجعه به آموزشگاه زبان، به صورت آنلاین در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند.

شرایط یادگیری در کلاس آنلاین چیست؟

با تغییر سبک زندگی مردم در سراسر جهان و دسترسی به فضای مجازی، کلاس‌های آنلاین زبان انگلیسی در هر سطح و در هر بخشی برگزار می‌شود. آموزش آنلاین زبان انگلیسی تمام سطوح آموزش از مقدماتی تا پیشرفته را پوشش می‌دهد.
اما شرکت در کلاس‌های آنلاین زبان انگلیسی شرایطی دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید بازده و قدرت یادگیری خود را در این نوع آموزش بالا ببرید.

یکی از مهم‌ترین نکات در کلاس آنلاین، اتصال به اینترنت است. قبل از شروع کلاس اینترنت خود را چک کنید و برای بهتر شنیدن از هدفون استفاده کنید.

بهتر است تمام کتاب‌های آموزشی، دفتر، خودکار و جزوات خود را برای شروع کلاس آماده کنید.

قبل از شروع کلاس آنلاین سعی کنید فضا را برای آموزش و یادگیری آماده کنید. اگر چیزی موجب حواس‌پرتی شما در حین آموزش می‌شود، آن را از خود دور کنید.

برای افزایش تمرکز و نظم در زمان یادگیری، بهتر است در طول کلاس آنلاین در محیط ثابتی باشید. این عامل در قدرت تمرکز فرد به شدت تاثیرگذار است.

کلاس مجازی مانند کلاس حضوری است و روند آموزش زبان انگلیسی در آن با کلاس‌های حضوری یکسان است. از این رو باید کلاس را جدی بگیرید و تمام تمرینات خود را با دقت انجام دهید.

اگر به دنبال یادگیری هدفمند هستید، باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشید. اگر شاغل هستید باید برنامه کلاس آنلاین زبان انگلیسی را با توجه به وقت آزاد خود، مشخص کنید.

مزایای حضور در کلاس آنلاین زبان انگلیسی

امروزه بیشتر افراد ترجیح می‌دهند تا به جای شرکت در کلاس‌های حضوری در کلاس‌ زبان آنلاین شرکت کنند. کلاس زبان آنلاین در مقایسه با کلاس‌های حضوری، مزایای بسیاری دارد که موجب ترغیب افراد برای حضور در این کلاس‌ها می‌شود:

هزینه شرکت در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی به صورت آنلاین به مراتب بسیار کمتر از کلاس‌های حضوری است. برای شرکت در کلاس‌های آنلاین تنها لازم است هزینه اینترنت و شهریه دوره را پرداخت کنید.

در آموزش آنلاین زبان انگلیسی می‌توانید به راحتی و فارغ از هرگونه ترافیک، خستگی و مشغله فکری در کلاس‌ شرکت کنید. همین موضوع می‌تواند بازده و قدرت یادگیری فرد را افزایش دهد.

همانطور که گفته شد، زبان‌آموزان با تسلط بیشتری می‌توانند در کلاس‌های آنلاین شرکت کنند، بدین ترتیب بازده بالاتری هم خواهند داشت. بسیاری از زبان‌آموزان همیشه انرژی کافی برای شرکت در کلاس‌های آموزشی زبان را ندارند، از این رو بازده آن‌ها در طول کلاس همیشه بالا نخواهد بود.

آموزش آنلاین زبان انگلیسی این امکان را فراهم می‌کند تا به راحتی در اوقات فراغت خود بتوانید در کلاس‌ها شرکت کنید.

در کلاس‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی، می توانید با سرعت خودتان روند یادگیری را طی کنید. در کلاس‌های حضوری مدرس با توجه به یادگیری افراد کلاس را ادامه می‌دهد. اما در کلاس‌های آنلاین خصوصی یا گروهی می‌توانید با توان درک و آموزش خودتان پیش بروید تا از یادگیری جا نمانید.

بسیاری از پلتفرم‌های آموزش زبان تخفیفاتی را برای زبان‌آموزان در نظر می‌گیرند. استفاده از این طرح‌های تخفیفاتی موجب کاهش هزینه‌های ثبت‌نام کلاس زبان خواهد شد.

اغلب افراد به دلیل دور بودن آموزشگاه و یا عدم دسترسی به وسایل نقلیه عمومی از یادگیری زبان انگلیسی خودداری می‌کنند. برای شرکت در کلاس‌ آنلاین زبان تنها کافیست اینترنت خود را روشن کنید.

برخی افراد توانایی بالایی در مکالمه به زبان انگلیسی دارند اما به دلیل عدم اعتماد به نفس، نمی‌توانند در مقابل دیگران به زبان انگلیسی روان صحبت کنند. کلاس‌های آنلاین این امکان را برای زبان‌آموزان فراهم می‌کند تا با اعتماد به نفس بیشتری از راه دور به صورت تصویری یا صوتی در کلاس آنلاین مکالمه داشته باشد.

برای شرکت در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی می‌توانید برنامه ریزی کنید تا با سایر برنامه‌های کاری و روزمره شما تداخل نداشته باشد.

ویژگی‌های مدرس کلاس آموزش آنلاین زبان انگلیسی

ویژگی های مدرس انلاین زبان انگلیسی

مدرسان کلاس‌های آنلاین زبان انگلیسی باید محیط آموزش را به یک محیط پرانرژی و پربازده تبدیل کنند. اما یک مدرس خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟

1. آمادگی لازم برای برگزاری کلاس:

قبل از شروع کلاس شرایط لازم را برای آموزش مهیا کنید. همیشه با آمادگی کامل کلاس را شروع کنید.

2. زبان آموزان را درگیر آموزش کنید:

سعی کنید در پروسه آموزش، زبان‌آموزان را هم درگیر آموزش کنید. در حین تدریس سوال کنید، نظرات آن‌ها را بپرسید، از شاگردانتان بخواهید بخشی از مبحث قبلی را بازگو کنند و مکالمات گروهی را فراموش نکنید.

3. بین زبان‌آموزان رقابت سالم ایجاد کنید:

ایجاد رقابت بین زبان‌آموزان می‌تواند سرعت یادگیری آن ها را افزایش دهد. فعال بودن زبان‌آموزان، انجام پروژه‌های گروهی می‌تواند موجب افزایش تعامل آن‌ها با یکدیگر شود.

4. دانش خود را ارتقا دهید و به روز باشید:

سعی کنید از تکنیک‌های آموزشی به روز و جدید استفاده کنید. به روز بودن اطلاعات آموزشی و دانش مدرسین در بازده کلاس آنلاین زبان انگلیسی بسیار تاثیرگذار است. برای این کار می‌توانید از به‌روزترین منابع و کتب آموزشی استفاده کنید.

5. کلاس را به یک محیط پرانرژی و سرگرم کننده تبدیل کنید:

پرانرژی بودن کلاس و جذاب بودن آن می‌تواند زبان‌آموزان را جذب خود کند. برای اینکه یک فضای دوستانه و آموزشی داشته باشید باید از تکنیک‌های مختلفی برای آموزش استفاده کنید. هیچکس علاقه‌ای به حضور در یک کلاس خشک و بی‌روح را ندارد، پس هرچه کلاس سرگرم کننده‌تر باشد علاوه بر اینکه زبان‌آموز علاقه بیشتری برای حضور در کلاس پیدا می‌کند، کیفیت آموزش هم بالا خواهد رفت.

6. حضور و غیاب کنید:

برای ارتباط بیشتر با زبان‌آموزان و نشان دادن اهمیت حضور آن‌ها در کلاس آنلاین، در شروع هر کلاس حضور و غیاب کنید.

7. نواقص و کاستی‌های آموزش آنلاین را برطرف کنید:

اگر به دنبال یک آموزش با کیفیت و پربازده هستید، بهتر است تمام نواقص و کم و کاستی‌های خود را برطرف کنید. رفع نواقص و کاستی‌ها موجب رشد کیفیت آموزش و موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی خواهد شد.

8. اینترنت پشتیبان داشته باشید:

ممکن است به هر دلیلی سرعت اینترنت کند شود یا به طور کامل قطع شود، بهتر است همیشه یک اینترنت پشتیبان داشته باشید. اتصال اینترنت تنها راه ارتباط مدرس با زبان‌آموز است و نباید قطع شود.

هزینه آموزش آنلاین زبان انگلیسی

عوامل بسیاری روی هزینه آموزش آنلاین زبان انگلیسی تاثیر می‌گذارند. ترمیک یا فشرده بودن دوره آموزشی، نوع دوره آموزشی، خصوصی یا گروهی بودن کلاس آموزشی، کتب آموزشی، سطح کاری مدرس، مدت زمان کلاس‌ آموزشی و ده‌ها عامل دیگر در هزینه آموزش آنلاین زبان انگلیسی تاثیرگذار است. همانطور که گفتیم به هر حال هزینه شرکت در کلاس‌های آنلاین زبان انگلیسی بسیار کمتر از کلاس‌های حضوری است.

برای مثال؛ حداقل هزینه کلاس آنلاین زبان از دوره مقدماتی تا پیشرفته‌ترین سطح به طور میانگین بین ۵۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون تومان است. این هزینه با توجه به عواملی که عنوان کردیم در هر دوره‌ و آموزشگاهی متفاوت است.

کلام اخر

یادگیری زبان انگلیسی اهمیت بسیار زیادی در سفرهای کاری و تفریحی به سایر کشورهای جهان، ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور و… دارد. در این بلاگ به مهم ترین مزایای آموزش آنلاین زبان انگلیسی اشاره کردیم و دانستیم که آموزش آنلاین در مقایسه با آموزش حضوری مزایای بسیاری دارد، این مزایا باعث شده تا بیشتر افراد ترجیح دهند به صورت آنلاین زبان انگلیسی را بیاموزند.