جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

یادگیری زبان انگلیسی برای بیشتر زبان‌آموزان شاید در ابتدا کمی سخت باشد. ممکن است در این مسیر از خود ناامید شوید یا از درک نکردن جملات و کلمات کلافه شوید. برخی افراد با وجود اینکه وقت زیادی برای تمرین زبان انگلیسی اختصاص می‌دهند، اما بازده کافی را نخواهند داشت. این شرایط در طول یادگیری زبان انگلیسی یک امر کاملا طبیعی است، اما سوال اصلی اینجاست که آیا راهی برای تقویت زبان انگلیسی وجود دارد؟ آیا می‌توان با راه‌های مختلف در یادگیری زبان، روز به روز پیشرفت کرد؟
همانطور که برای رفتن از تهران به سمت شیراز راه‌های مختلفی وجود دارد، قطعا برای تقویت زبان انگلیسی هم راه‌های بسیاری وجود دارد. باید بدانید که هر یک از این روش‌های تقویت زبان انگلیسی می‌تواند مسیرهای مختلفی را برای رسیدن به هدفی که دارید پیش رویتان قرار دهد.
برای استفاده از این روش‌ تقویت زبان انگلیسی ابتدا باید مشخص کنید که هدف شما از یادگیری زبان انگلیسی چیست؟
آیا می‌خواهید مکالمه (Speaking) خود را قوی کنید؟ آیا می‌خواهید تنها بخش نوشتاری (Writhing) خود را قوی کنید؟ برای هر کدام از این بخش‌ها، راه‌های تقویت زبان انگلیسی بسیاری وجود دارد.
یکی دیگر از فاکتورهای مهم‌ بعد از مشخص کردن هدف، علاقه است. داشتن علاقه در یادگیری هر امری واجب و ضروریست. اگر به یادگیری زبان انگلیسی و تقویت زبان انگلیسی علاقه‌ای نداشته باشید، قطعا این کار برایتان آزار دهنده خواهد بود.
در این مقاله سعی می‌کنیم تا راه‌های تقویت زبان انگلیسی را به طور کامل و جامع برایتان شرح دهیم. اما قبل از شروع، توجه داشته باشید که تنها انتخاب یک روش آموزشی نمی‌تواند موجب تقویت و تسلط شما بر زبان انگلیسی شود بلکه یادگیری مداوم و استفاده از روش‌های مختلف، در این امر تاثیرگذار خواهد بود.
چرا یادگیری زبان انگلیسی لازم است؟
در حال حاضر حدود ۱.۵ میلیارد نفر در سراسر جهان به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. از این آمار تنها 1 میلیارد نفر به عنوان زبان دوم، انگلیسی را یاد گرفته‌اند. این آمار می‌تواند گواه اهمیت یادگیری زبان و تقویت زبان انگلیسی باشد. اکنون در هلند، سوئد، کانادا، نروژ، سنگاپور، فنلاند و…. مردم به زبان انگلیسی(به عنوان زبان دوم) صحبت می‌کنند.
اما یادگیری زبان انگلیسی چه اهمیتی دارد؟ آیا یادگیری و تقویت زبان انگلیسی برای فرد مزایایی دارد؟ شاید هنوز نتوانستید دلیل معقول و منطقی برای یادگیری زبان انگلیسی پیدا کنید. برخی افراد تنها تصور می‌کنند که یادگیری زبان برای زندگی در خارج از کشور مهم است، در صورتی که اینگونه نیست. برخی از دلایل قانع کننده برای جلب نظر شما به یادگیری زبان انگلیسی عبارت اند از:

دسترسی به اطلاعات در اینترنت :

تحقیق و بررسی مقالات مختلف برای ارائه کنفرانس، ارائه پایان نامه و…. برای تمام دانشجویان الزامیست. در برخی مواقع باید به مقاله‌ها و منابع انگلیسی زبان مراجعه کنید که همین امر می‌تواند دلیلی بر یادگیری زبان انگلیسی باشد. اگر دانشجو تسلط کافی به زبان انگلیسی نداشته باشد قطعا نمی‌تواند مقالات خارجی را مطالعه کند.

• اخذ بورسیه تحصیلی:

اکنون بیشتر دانشجویان و دانش‌آموزان به دنبال آن هستند تا با اخذ بورسیه تحصیلی بتوانند در دانشگاه‌ها و مدارس کشورهای پیشرفته تحصیل کنند. لازمه اخذ بورسیه تحصیلی تسلط به زبان انگلیسی است.
۵۳ کشور در جهان هستند که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، پس تسلط به زبان تنها برای مدرسه و دانشگاه نبوده و برای برقراری ارتباط با دیگران هم به آن نیاز خواهید داشت.

• دسترسی به رسانه‌های بین‌المللی:

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که به اخبار و وقایع سراسر جهان علاقه‌مند هستند، به شما پیشنهاد می‌کنیم برای دسترسی به اخبارهای بین‌المللی زبان انگلیسی بیاموزید.

• مطالعه کتاب‌های انگلیسی زبان: اگر به مطالعه کتاب، مخصوصا کتاب‌های انگلیسی زبان علاقه دارید یادگیری و تقویت زبان انگلیسی یک امر ضروریست. بهترین کتاب‌های جهان از بهترین نویسندگان، به زبان انگلیسی ترجمه شده‌اند. از این رو یادگیری زبان انگلیسی در این حوزه هم می‌تواند مفید باشد.

تحصیل در خارج از کشور

• امکان تحصیل در خارج از کشور:

در حال حاضر کشورهای آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا، ایتالیا و… بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های سراسر جهان را در خود جای داده‌اند. اگر به دنبال تحصیل در این دانشگاه‌های معتبر هستید، یکی از شروط اصلی ورود به آن‌ها یادگیری زبان انگلیسی است. با یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید فرصت‌های بسیاری را از آن خود کنید.

• آشنایی با فرهنگ‌های مختلف:

آشنایی با فرهنگ‌ها و رسومات مختلف می‌تواند زمینه را برای ورود به دنیای جدید برای شما مهیا کند. زمانی که به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید قطعا می‌توانید با فرهنگ و آداب هر کشوری آشنا شوید، همچنین لازمه برقراری ارتباط با دیگران هم زبان است.

• فرصت‌های شغلی بهتر:

در حال حاضر برخی از مشاغل و کسب و کارها برای ارتقا نیاز به آشنایی با زبان انگلیسی دارند. در بیشتر ادارات و یا سازمان‌ها با تسلط به زبان انگلیسی می‌توانید علاوه بر افزایش حقوق و مزایا، سمت شغلی خود را ارتقا داده و پیشرفت کنید. با تسلط به زبان انگلیسی می‌تواند ۸۰ درصد مسیر را در داشتن موقعیت شغلی خوب و سطح بالا طی کنید.

• گسترش کسب و کار در سطح بین‌المللی:

بیشتر افراد امروزه صاحب کسب و کار هستند و برای ارتقا و پیشرفت آن به سطح بین‌المللی، لازم است که به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند. اگر می‌خواهید کسب و کار خود را گسترش دهید باید برای برقراری ارتباط با متقاضیان خارجی، به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید. از این رو بهتر است به دنبال راهی برای تقویت زبان انگلیسی باشید.

• تقویت اعتماد به نفس:

یکی از راه‌های تقویت اعتماد به نفس در افراد، یادگیری زبان انگلیسی است. در واقع یادگیری زبان جدید می‌تواند علاوه بر گسترده کردن راه‌های پیش رو، شرایط را برای داشتن ارتباط با افراد جدید مهیا کند و این موضوع می‌تواند دامنه ارتباط شما را وسیع‌‌تر کند.

• سفر به سایر کشورها:

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که به سفر به سایر نقاط جهان علاقه دارند، باید زبان انگلیسی را یاد بگیرید و به دنبال راهی برای تقویت آن باشید. در غیر اینصورت نمی‌توانید برای سفر اقدام کنید و سفر دلچسبی نخواهید داشت.
با این مواردی که برایتان عنوان کردیم اکنون به اهمیت یادگیری زبان انگلیسی و تقویت زبان انگلیسی پی برده‌اید. پس اگر تاکنون نسبت به یادگیری آن اقدامی نکرده‌اید، الان وقتش رسیده است.

۲۰ روش‌ تقویت زبان انگلیس

۲۰ روش تقویت زبان انگلیسی

بسیاری از کسانی که قصد مهاجرت یا سفر به یک کشور دیگری دارند، به دنبال آن هستند تا در کمترین و کوتاه‌ترین زمان ممکن به تقویت زبان انگلیسی بپردازند. از این رو سوالاتی برای آن‌ها مطرح می‌شود که چگونه می‌توانند زبان انگلیسی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیاموزند؟ آیا راهی وجود دارد تا مکالمه خود را تقویت کنند؟
برای تقویت زبان انگلیسی خود سعی نکنید که به دنبال روش‌های جادویی و سخت باشید. این سه مورد مهم را برای تقویت زبان انگلیسی به یاد داشته باشید:
• حفظ انگیزه
• تمرین روزانه
• استفاده از منابع معتبر

با دنبال کردن این سه مورد می‌توانید مهارت زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. البته علاوه بر این موارد راه‌های بسیاری وجود دارد که تاثیرگذارترین آن‌ها عبارت اند از:

1.شناخت نقاط قوت و ضعف

یکی از اولین و مهم‌ترین موارد در یادگیری زبان انگلیسی، شناخت نقاط قوت، ضعف و تعیین هدف است. برای اینکه بتوانید با انگیزه پیش بروید، باید هدف خود را از یادگیری زبان انگلیسی مشخص کنید. بعد از مشخص کردن هدف باید نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید. بدین منظور باید ۴ مهارت اصلی(Writing، Reading، Talking، Reading) را تقویت کنید.

2.تماشا فیلم و سریال

دیدن فیلم و سریال انگلیسی می‌تواند به تلفظ صحیح کلمات، یادگیری اصطلاحات رایج، گسترش دایره لغات و… کمک بسیاری کند. حتی می‌توانید از فیلم‌هایی با زیرنویس فارسی استفاده کنید تا معانی کلمات و اصطلاحات را یاد بگیرید.

دیدن فیلم و سریال برای یادگیری زبان انگلیسی11

3.مطالعه کتاب‌، مجلات و…

یکی از بهترین و آسان‌ترین راه‌های تقویت زبان انگلیسی، مطالعه کتاب است. برای این کار بهتر است از کتاب‌هایی که برای سطح مبتدی هستند، شروع کنید و به مرور زمان سطح کتاب‌های را بالا ببرید. با مطالعه مجلات و روزنامه‌های انگلیسی زبان علاوه بر تقویت زبان انگلیسی می‌توانید از اخبار بین‌المللی آگاه شوید.

4.انتخاب بهترین زمان برای یادگیری

برای اینکه بازده و نتیجه خوبی از یادگیری زبان انگلیسی بگیرید، باید بهترین زمان را برای مطالعه و یادگیری انتخاب کنید. البته تعیین بهترین زمان در هر شخصی با توجه به معیارها، شرایط روحی و جسمی و…. متفاوت خواهد بود. بیشتر افراد صبح‌ها انرژی بالایی دارند و به راحتی می‌توانند مطالب را یاد بگیرند.

5.مکالمه و صحبت در طول روز

اگر اطرافیان شما هم به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند، مکالمه در طول روز می‌تواند یکی از بهترین روش‌های تقویت زبان انگلیسی باشد.

6.گوش دادن به موسیقی و پادکست‌

علاوه بر دیدن فیلم و سریال، گوش دادن به موسیقی می‌تواند موجب تقویت مهارت Listening شود. بعد از چندبار گوش دادن می‌توانید به کمک متن آهنگ‌های منتشر شده، همراه با آن زمزمه کنید. بهتر است این کار را با موزیک‌های آرام و ملایم شروع کنید.

7.تغییر دادن زبان گوشی، لپ‌تاپ و….

یکی از ساده‌ترین و رایج‌ترین کارهایی که می‌توانید با آن به تقویت زبان انگلیسی کمک کنید، تغییر زبان گوشی و سیستم‌های دیگر است. با این کار چشم شما علاوه بر اینکه به انگلیسی عادت می‌کنید، کلمات و مطالب جدیدی می‌آموزید. با این کار مجبور هستید برخی کلمات را حدس بزنید و به خاطر بسپارید.

8.ضبط صدا

برای تلفظ درست کلمات بهتر است صدای خود را ضبط کنید. با این کار می‌توانید کلمات را به درستی تلفظ کنید و ایرادات Speaking خود را هم برطرف کنید.

9.ثبت خاطرات و اتفاقات روزمره

برای اینکه علاوه بر پیشرفت در دایره لغات، Writing خود را تقویت کنید می‌توانید خاطرات خود را روزانه بنویسید. نوشتن خاطرات می‌تواند علاوه بر اینکه ایرادات و اشتباهات گرامری شما را تقویت کند، دایره لغات را هم گسترش دهد.

10.استفاده از فلش کارت

سعی کنید از فلش‌کارت‌های دو زبانه استفاده کنید تا کلمات ملکه ذهنتان شود. مطالعه و یادگیری حداقل روزی ۲۰ کلمه به زبان انگلیسی راه درست و مناسبی برای تقویت زبان انگلیسی است.

11.اپلیکیشن‌های آموزش زبان

به لطف گسترش فضای مجازی، اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی بسیاری ساخته شده‌اند که می‌توانید برای تقویت هر بخشی که مد نظر دارید، از آن‌ها استفاده کنید. این اپلیکیشن‌ها قادرند تا کلمات، گرامر و… را آموزش دهند، اما توجه داشته باشید که تنها این کار برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی کافی نیست و سعی کنید از این روش به صورت مکمل با سایر روش‌های آموزش زبان استفاده کنید.

12.مطالعه روتین و روزانه زبان انگلیسی

هیچ وقت مطالعه و یادگیری زبان را متوقف نکنید. با این کار آن را به دست فراموشی می‌سپارید. بهتر است هر روز برای مدت زمان کمی هم شده مطالعه کنید یا فیلم ببینید.

13.استفاده از یک دیکشنری دو زبانه

یکی از بهترین راه‌های تقویت زبان، استفاده از یک دیکشنری یا فرهنگ لغات دوزبانه است. در انتخاب و خرید خود دقت کنید، بیشتر دیکشنری‌ها کلمات را اشتباه ترجمه کرده‌اند. بنابراین از یک انتشارات معتبر آن را تهیه کنید.

استفاده از دیکشنری در یادگیری زبان انگلیسی

14.تمرکز روی گرامر و افعال

برای اینکه بتوانید خوب بنویسید و خوب صحبت کنید لازم است که با گرامر، افعال و اصطلاحات زبان انگلیسی آشنا باشید. در صورتی که گرامر و دستور زبان انگلیسی را یاد نگیرید نمی‌توانید به درستی صحبت کنید و بنویسید.

15.شرکت در کلاس‌های آموزشی

شرکت در کلاس‌های آموزشی آنلاین و حضوری یک راه مناسب برای تقویت زبان انگلیسی است. در کنار شرکت در کلاس‌ها می‌توانید از دیگر راه‌های تقویت زبان انگلیسی استفاده کنید.

16.استفاده از کتب مختلف برای حل تمرین

برای حل تمرین و یادگیری زبان می‌توانید از کتاب یادگیری زبان انگلیسی مختلف استفاده کنید. برای این کار ابتدا باید سطح خود را تعیین کنید، سپس می‌توانید یکی از بهترین کتاب‌ها را برای تمرین و یادگیری لغات جدید خریداری کنید.

17.قرار گرفتن در شرایط مختلف

برای یادگیری زبان و تقویت زبان انگلیسی باید از منطقه امن خود خارج شوید. صحبت کردن با توریست‌ها، حضور در کلاس‌های گروهی آنلاین و… می‌تواند در یادگیری زبان تاثیرگذار باشد.

18.برچسب زدن روی تمام وسایل منزل

برای وسعت بخشیدن به دایره لغات و تسلط بیشتر روی این بخش، بهتر است روی تمام وسایل منزل برچسب بزنید. با این کار چشم شما به کلمات عادت می‌کند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را ملکه ذهن خود کنید.

19.تبادل اطلاعات و دانش

سعی کنید با دوستان خود که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، قرار ملاقات گروهی بگذارید و به زبان انگلیسی بحث و گفت‌وگو کنید. این کار را می‌توانید در کافه، پارک یا حتی به صورت آنلاین انجام دهید.

20.با خودتان انگلیسی صحبت کنید

در صحبت کردن به زبان انگلیسی، اعتماد به نفس نقش مهم و تاثیرگذاری دارد. کافیست مقابل آینه با خودتان شروع به صحبت کنید، می‌توانید بارها و بارها با خود صحبت کنید. این کار به قوی شدن مکالمه و افزایش اعتماد به نفس شما کمک بزرگی می‌کند.

جمع بندی

زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم بسیاری از کشورهای جهان شناخته می‌شود، از این رو یادگیری آن خالی از لطف نیست. با یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید شرایط کاری، زندگی و تحصیلی بسیار بهتری را برای خودتان فراهم کنید. یادگیری زبان به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین فیلم‌ها و بهترین کتاب‌های جهان را به زبان انگلیسی ببینید و بخوانید.
با مطالعه این بلاگ با روش‌هایی آشنا شدید که می‌توانید به راحتی و با صرف کمترین هزینه، به تقویت زبان انگلیسی خود کمک کنید. توجه داشته باشید که استفاده از این روش‌ها تنها با شرکت در کلاس‌های حضوری یا آنلاین نتیجه و بازده خوبی خواهد داشت. استفاده از این روش‌ها به تنهایی نمی‌تواند تضمینی برای یادگیری زبان انگلیسی شما باشد.