جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

چگونه در یادگیری زبان موفق باشیم؟ نکاتی که باید بدانید

یادگیری زبان انگلیسی

خواندن این مطلب

8 دقیقه

زمان میبرد!

چگونه در یادگیری زبان موفق باشیم؟ نکاتی که باید بدانید

تصمیم به یادگیری زبان انگلیسی در هر مقطعی از زندگی می‌تواند یک ایده فوق‌العاده باشد. امروزه یادگیری زبان انگلیسی نه تنها به یک مزیت و برتری تبدیل شده بلکه افراد بسیاری آن را لازمه زندگی می‌دانند. یادگیری زبان انگلیسی برای زندگی در جوامع مدرن ضروری است، از این رو بهتر است در هر سن و سالی که هستید برای یادگیری زبان اقدام کنید.

در واقع خواندن، نوشتن و صحبت کردن به انگلیسی یک مهارت است که هر کسی باید برای موفقیت در عرصه‌های مختلف زندگی باید به این مهارت تسلط داشته باشد. در ادامه این بلاگ با ما همراه شوید تا اطلاعات جامع و مفیدی در رابطه با مزایای یادگیری زبان انگلیسی، راز موفقیت یادگیری زبان و…… در اختیارتان قرار دهیم.

چرا یادگیری زبان انگلیسی مهم است؟

در حال حاضر زبان انگلیسی به عنوان زبان تجارت، سفر و زبان دوم بسیاری از کشورها شناخته می‌شود. به همین دلیل اگر به دنبال تجارت و کار در کشورهای دیگر هستید یا می‌خواهید به کشور دیگری به قصد زندگی یا تحصیل مهاجرت کنید و مواردی این چنینی، لازم است که نسبت به یادگیری زبان انگلیسی اقدام کنید. هر کس برای یادگیری این زبان دلیل خاص خود را خواهد داشت اما بی شک تسلط به زبان انگلیسی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.
شاید با معرفی کردن مزایای یادگیری زبان، پاسخ این سوال که چرا یادگیری زبان مهم است؟ را بهتر درک کنید، که عبارت‌اند از:

  • ارتقا شغلی (البته در برخی مشاغل)
  • دیدن فیلم، گوش دادن موسیقی و… به زبان انگلیسی
  • سفر تفریحی به سایر کشورها
  • ارتقا کسب و کار در سطح بین‌المللی
  • تحصیل در بهترین مدارس و دانشگاه‌های جهان
  • افزایش تمرکز

راه‌های یادگیری زبان انگلیسی

زمانی که تصمیم می‌گیرید یک زبان جدید را بیاموزید، باید با راه‌های آموزش و یادگیری آن آشنا شوید. در اینصورت می‌توانید موفق عمل کرده و به بهترین شکل ممکن زبان انگلیسی را یاد بگیرید. همانطور که می‌دانید یادگیری زبان انگلیسی به زمان و پشتکار زیادی نیاز دارد که این موضوع امر محال و غیرممکنی نیست.
در این مسیر ممکن است دچار اشتباهات و خطاهایی شوید که یک امر طبیعی بوده و نباید این موضوعات شما را از هدف اصلی که یادگیری زبان است دور کند. در این مسیر باید زیاد بخوانید، زیاد گوش دهید و یادگیری را متوقف نکنید. زبان انگلیسی بسیار فرّار است، بدین ترتیب وقفه در حین یادگیری می‌تواند به عنوان یک عامل منفی شناخته شود. شاید در این راه هزینه زیادی بابت دوره‌های آموزشی و کتاب‌ها پرداخت کنید اما ارزش آن را دارد. اکنون شرکت در کلاس‌های گروهی، خصوصی، کلاس‌های آنلاین آموزش زبان، استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف، استفاده از برنامه‌های آموزشی، کتاب‌‌های آموزشی و….. از رایج‌ترین راه‌های یادگیری زبان انگلیسی هستند.

۱۲ قدم برای موفقیت در زبان انگلیسی

برخی افراد در ابتدا کمی سردرگم هستند اما باید در نظر داشته باشید که به مرور زمان و با یادگیری زبان انگلیسی، علاقه برای یادگیری این زبان بیشتر خواهد شد. برای اینکه بتوانید در یادگیری آن موفق باشید، بهتر است مثل یک کودک که تازه زبان یاد می‌گیرد و صحبت می‌کند رفتار کنید. این موضوع برای بسیاری از زبان‌آموزان به عنوان یک سوال و چالش مطرح می‌شود که چگونه می‌توان در مسیر یادگیری زبان انگلیسی موفق بود؟ آیا با راه‌ها و نکات موفقیت در این مسیر آشنایی دارید؟

۱۲ ۱‍۲ قدم یادگیری زبان انگلیسی

در ادامه با ۱۲ قدم تاثیرگذار برای موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی آشنا می‌شوید:

1- علاقه به آموزش و یادگیری زبان انگلیسی

یکی از مهم‌ترین موضوعات در یادگیری، علاقه است. اگر شما علاقه‌ای به یادگیری زبان نداشته باشید قطعا نمی‌توانید به موفقیت در زبان انگلیسی برسید. شرط اصلی و مهم در یادگیری هر امری، داشتن علاقه است. علاقه می‌تواند بستر موفقیت در امر مربوطه را مهیا کند.
اگر مجبور هستید که این زبان را یاد بگیرید باید علاقه به زبان انگلیسی را در خود ایجاد کنید. برای یادگیری زبان می‌توانید ابتدا به دنبال مزایای یادگیری آن باشید. در ابتدای این مطلب درباره مزایای یادگیری زبان با شما صحبت کردیم.

2- مشخص کردن هدف در یادگیری زبان

برای انجام هر کاری باید قصد و هدف مشخصی داشته باشید. بهتر است اول هدف خود را مشخص کنید، آیا قصد مهاجرت دارید؟ آیا قصد ادامه تحصیل در مقاطع دکتری دارید؟ آیا برای ارتقا شغلی به دنبال یادگیری زبان هستید؟
همه این موارد می‌تواند به عنوان یک هدف برای فرد تعریف شود و زمینه و بستر موفقیت را برای فرد مهیا کند. برای یادگیری موفق زبان انگلیسی بهتر است هدف خود و زمان مطلوب رسیدن به آن را مشخص کنید. به عنوان مثال فردی که در یک آموزشگاه مشغول به یادگیری زبان است باید حداقل و حداکثر نمراتی که می‌گیرد را به عنوان هدف اصلی خود مشخص کند. البته انتخاب هدف معقول هم می‌تواند در رسیدن به آن تاثیرگذار باشد، به هیچ عنوان نباید توقع زیاد از حد داشته باشید. سعی کنید هدف خود را در یادگیری زبان یادداشت کنید و هر روز برای رسیدن به آن بیشتر تلاش کنید.

3- یادگیری را به صورت گام به گام شروع کنید

دروس خود را انبار نکنید، سعی کنید قدم به‌قدم و همراه با اساتید و کلاس‌های آموزشی پیش بروید. یادگیری گام به گام علاوه بر اینکه می‌تواند بستر بهتری برای یادگیری زبان را برای زبان‌آموز مهیا کند، می‌تواند پایه آموزشی فرد را هم قوی‌تر از قبل کند. بدین ترتیب زبان‌آموز می‌تواند با سطح بسیار بالاتر و بهتری وارد دوره بعد شود.

4- مطالعه روزانه و روتین زبان انگلیسی

مطالعه روتین و استمرار این موضوع در یادگیری زبان تاثیر بسیار زیادی دارد. برای موفقیت در زبان باید بتوانید به صورت روزانه و مداوم در حال یادگیری زبان باشید، این کار را می‌توانید با هر روشی که مناسب شما و روتین زندگیتان است، انجام دهید.
یکی از مهم‌ترین دلایلی که زبان‌آموز را مجاب می‌کند تا روزانه در این زمینه مطالعه داشته باشد، فرّار بودن زبان انگلیسی است. سعی کنید حتی در روزهای پرمشغله از یادگیری و مطالعه دست برندارید.

5- پیدا کردن بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی

در حال حاضر گزینه‌های بسیاری برای پیدا کردن بهترین روش یادگیری پیش روی هر زبان‌آموزی وجود دارد. امروزه شرکت در کلاس‌های حضوری و آنلاین شرایط را برای همه افراد مهیا کرده تا به یادگیری زبان انگلیسی بپردازند.
بسیاری از افراد تنها با مطالعه با صدای بلند می‌توانند مطلبی را یاد بگیرند، در حالی که برخی افراد تنها کافیست مطلب را یکبار مطالعه کنند. باید بتوانید بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی را برای خود پیدا کنید تا بتوانید بازده بالایی در یادگیری و حضور در دوره‌های آموزشی داشته باشید.

6- پایه خود را قوی کنید

شروع آموزش از سطح مبتدی و پایه ترس ندارد. هرچه پایه یادگیری زبان فرد قوی‌تر باشد قطعا روش یادگیری و نوع یادگیری آن هم بهتر خواهد بود. اینکه در کلاس مبتدی حضور داشته باشید شاید برایتان کمی سخت و خجالت آور باشد در حالی که این کاملا اشتباه است. افزایش اعتماد به نفس و بالابردن دانش لازم می‌تواند در افزایش مهارت مکالمه به زبان انگلیسی تاثیرگذار باشد.

7- علاوه بر آموزش، خودتان به دنبال یادگیری باشید

نباید تنها به شرکت در کلاس‌های حضوری اکتفا کنید. فردی همیشه موفق است که در همه زمینه‌ها به دنبال یادگیری باشد و هیچ وقت دست از یادگیری و سوال پرسیدن برندارد. در کنار شرکت در کلاس‌های یادگیری زبان انگلیسی، مطالعه کتاب، دیدن فیلم وگوش کردن موسیقی می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد.

8- شرکت در دوره‌های گروهی زبان انگلیسی

بسیاری از زبان‌آموزان در دوره‌های خصوصی یا آنلاین شرکت می‌کنند، شرکت در دوره‌های گروهی می‌تواند علاوه بر اینکه اعتماد به نفس فرد را برای صحبت به زبان انگلیسی افزایش دهد، می‌تواند بستر مناسبی برای مکالمه گروهی و تمرین برای زبان‌آموزان مهیا کند.

9- استفاده از بهترین کتاب‌ها و منابع آموزشی

استفاده از بهترین کتاب‌های آموزشی و مطابق با استانداردهای آموزشی می‌تواند در افزایش سرعت یادگیری زبان انگلیسی تاثیرگذار باشد. سعی کنید همیشه از بهترین و حرفه‌ای‌ترین منابع استفاده کنید. همچنین باید در هر سطح کتاب و جزوات آموزشی مربوط به آن را مطالعه کنید.

10- با برنامه پیش بروید

هدف یادگیری زبان

داشتن یک برنامه ریزی درست و اصولی می‌تواند روی نتیجه کار تاثیرگذار باشد. سعی کنید در اوقات فراغت خود زمان بیشتری را به یادگیری اختصاص دهید. داشتن یک برنامه ریزی درست و اصولی می‌تواند به یک انگیزه برای زبان‌آموز تبدیل شود.

11- آموزش لغات و اصطلاحات جدید

همواره به دنبال آموزش لغات و اصطلاحات جدید باشید، مرور لغات می‌تواند در یادگیری تاثیر مثبتی داشته باشد. تنها شنیدن و حضور در کلاس‌های آموزشی نمی‌تواند موجب یادگیری شود. تکرار و مرور روزانه و روتین لغات می‌تواند سرعت یادگیری زبان انگلیسی را تسریع بخشد.

12- انگلیسی ببینید، بشنوید و گوش کنید

سعی کنید در کنار کلاس‌های حضوری و آنلاین؛ فیلم‌های انگلیسی ببینید، کتاب‌های انگلیسی مطالعه کنید، آهنگ‌های انگلیسی گوش دهید و به هر فعالیتی که مرتبط با زبان انگلیسی پیدا کردید مشغول شوید.
این عوامل می‌توانند در موفقیت زبان انگلیسی و یادگیری آن به شدت تاثیرگذار باشد. با این کارها علاوه بر آشنایی بیشتر با لغات، با نحوه تلفظ و لهجه زبان انگلیسی هم آشنا خواهید شد.

اشتباهات رایج در یادگیری زبان انگلیسی

اشکالات رایج ادگیری زبان انگلیسی

همانطور که در ابتدا عنوان کردیم اشتباهات زبان آموز در یادگیری زبان امر محال و باورنکردنی نیست، بلکه یک امر رایج است. هر زبان‌آموزی می‌تواند در مسیر یادگیری زبان انگلیسی اشتباهاتی داشته باشد، این موارد نباید مانع یادگیری و پیشرفت زبان‌آموز شود. به همین منظور در ادامه با رایج‌ترین اشتباهات در مسیر یادگیری زبان انگلیسی آشنا خواهید شد.
استفاده درست از حروف تعریف معین و نامعین (a، the، an): بسیاری از زبان آموزان هنوز نمی‌توانند از این حروف در جملات به درستی استفاده کنند.

  • شناختن اسم‌های غیرقابل شمارش، بعضی از کلمات چون (advice ،news ،garbage )که همیشه باید به صورت مفرد استفاده شوند و s جمع را نمی‌گیرند.
  • استفاده از قید و صفت در جای خود: صفت اسم را توصیف می‌کند و قید توصیف کننده فعل است.
  • ترتیب کلمات در جملات باشد مشخص باشد: فعل، فاعل و… باید در جای درست قرار بگیرند.
  • یکی از رایج‌ترین اشتباهات در یادگیری زبان، عدم استفاده درست ضمایر است: باید در جملات به مذکر و مونث بودن گفتار توجه کنید.
  • استفاده از حروف بزرگ در زبان انگلیسی قواعد متفاوتی دارد. معمولا در ابتدای جمله، روزهای هفته، ماه‌ها و اسامی خاص باید از حروف بزرگ استفاده کرد.
  • ترس از صحبت کردن می‌تواند در یادگیری زبان یک عامل منفی و مخرب باشد.
  • ترجمه زبان انگلیسی به زبان فارسی هم قواعدی دارد که با شناخت فعل، فاعل، مفعول و… جمله، می‌توانید آن را به درستی انجام دهید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم علاوه بر آشنایی با بهترین راه‌های یادگیری زبان انگلیسی، عوامل موفقیت در یادگیری زبان، با Common mistakes یا اشتباهات رایج در یادگیری زبان انگلیسی هم آشنا شوید. شناخت این اشتباهات قطعا می‌تواند در یادگیری زبان و بازده آن تاثیر مثبتی داشته باشد.
فراموش نکنید که زبان انگلیسی بسیار فرّار است، از این رو نباید یادگیری آن را مقطعی کنید. مطالعه روتین و روزانه آن می‌تواند کلید موفقیت افراد در یادگیری زبان باشد.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

دسته بندی مطالب

محصولات جدید

دوره آموزشی QuickSpeak
تومان
5,980,000

جستجو کنید ...