جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

7 ترفند برای درک بهتر متون انگلیسی

۷ ترفند برای درک بهتر متون انگلیسی - انگلیش هینتز

خواندن این مطلب

4 دقیقه

زمان میبرد!

7 ترفند برای درک بهتر متون انگلیسی

سوالی که ذهن زبان‌آموزان را مشغول می‌کند این است که چگونه می‌توان در ریدینگ(Reading) و خواندن متون انگلیسی پیشرفت کرد؟
برای تقویت مهارت ریدینگ باید مطلب را درک کنید و رویکرد و تکنیکی که انتخاب می‌کنید در درک این مطالب و تقویت ریدینگ تاثیرگذار است. مهارت ریدینگ فرآیند نسبتا پیچیده‌ای است که علاوه بر تمرکز نیاز به هماهنگی بخش‌های مختلف مغز دارد. Reading توانایی یک فرد برای خوانش، فهم و درک متن است، به عبارت دیگر مهارت Reading به زبان‌آموز کمک می‌کند تا معنا و مقصود نویسنده را درک کند به معنی واژگان و عبارات متن برسد.
Reading یکی از ابتدایی‌ترین مهارت‌های زبان انگلیسی است که باید برای تقویت زبان انگلیسی و این مهارت به دنبال تکنیک‌ها و مهارت‌های مختلف باشید.

7 ترفند برای درک بهتر متون انگلیسی

برخلاف دیگر مهارت‌های زبان انگلیسی چون Listening(شنیدن)، Writing(نوشتن)، Speaking(صحبت کردن) در تقویت مهارت Reading(خواندن) نیازی به دیگران ندارید و خودتان می‌توانید با تمرین و استفاده از تکنیک‌های مختلف موجب گسترش مهارت ریدینگ شوید.
با استفاده ترفندهایی که در ادامه عنوان می‌کنیم می‌توانید نسبت به تقویت مهارت ریدینگ خود اقدام کنید:

1- تعیین اهداف

برای درک بهتر زبان انگلیسی و گسترش مهارت ریدینگ ابتدا باید هدف خود را از تقویت این مهارت مشخص کنید، مشخص کردن هدف باعث ایجاد انگیزه در فرد می‌شود و فرآیند یادگیری زبان تقویت خواهد شد. با تعیین هدف درک عمیق‌تر و بهتری از متن به دست می‌آورید و می‌توانید با متن ارتباط برقرار کنید.
برای مثال هدف شما از یادگیری لغات، تسلط بر مباحث مدیریت و تکنولوژی است. با این کار می‌توانید علاوه بر پیدا کردن لغات جدید در ریدینگ، دایره لغات خود را گسترش دهید.

مطالعه کتاب انگلیسی - درک بهتر متون انگلیسی

2- مطالعه کتاب‌های انگلیسی

یکی از بهترین منابع برای گسترش مهارت زبان انگلیسی، مطالعه کتاب است. مطالعه کتاب با موضوعات مختلفی چون رمان، تاریخی، پزشکی، نمایشنامه، داستان کوتاه نه تنها موجب تقویت مهارت Reading می‌شود بلکه دایره لغات شما را گسترده‌تر از قبل می‌کند.
برخی افراد برای یادگیری سریع زبان انگلیسی، کتاب را با صدای بلند می‌خوانند و صدای خود را ضبط می‌کنند تا بعد از شنیدن ایرادات و اشتباهات را برطرف کنند. برای مطالعه زبان بهتر است با توجه به میزان تسلط خود به زبان انگلیسی یکی از سطوح مبتدی، متوسط و پیشرفته را انتخاب کنید.

3- حاشیه نویسی و درک متن

منظور از حاشیه نویسی خط کشیدن زیر مطالب مهم و نوشتن توضیحات لازم است، حاشیه نویسی به درک متن و پیدا کردن مطالب مهم کمک بسیاری می‌کند از طرفی خط کشیدن دور کلمات باعث می‌شود تا برای همیشه آن‌ها را به خاطر بسپارید.
در زمان مطالعه و گسترش مهارت ریدینگ توجه به مفهوم متن کمک بسیاری به خواننده می‌کند تا متن را درک کند. اگر در حین مطالعه به واژگان ناآشنایی برخورد می‌کنید باید آن‌ها را یادداشت کنید تا از دیکشنری معنی کلمات را پیدا کنید.

4- جمله را بشکنید

هیچ وقت سعی نکنید جملات بلند را معنی کنید، جملات هرچقدر هم که بزرگ باشند باید آن‌ها را بشکنید و به جملات کوچکتری تبدیل کنید تا ترجمه آن‌ها برایتان آسان‌تر شود.

5- سوال در هنگام مطالعه متن

برای اینکه بتوانید در هنگام مطالعه تمرکز کنید بهتر است بعد از هر پاراگراف یا هر بخشی از خود سوال بپرسید و به آن پاسخ دهید. طرح سوال از داخل متن می‌تواند در تمرکز حواس و گسترش مهارت ریدینگ تاثیرگذار باشد.
به عنوان مثال بپرسید هدف نویسنده چیست؟ نویسنده چگونه پیام خود را منتقل می‌کند؟ این بخش درباره چه موضوعی بود؟

6- مطالعه مقالات انگلیسی

یکی دیگر از راه‌های گسترش مهارت Reading مطالعه مقالات انگلیسی زبان است، مطالعه این مقالات هزینه‌ای ندارد و موجب تقویت دانش تخصصی دانشجویان در رشته خود می‌شود.
مطالعه مقالات عمومی برای کسانی که سطح تسلط بالایی به زبان انگلیسی دارند موجب تقویت مهارت ریدینگ می‌شود. در وب‌سایت jamesclear مقالات مختلفی با موضوعات علمی، سلامتی، خلاقیت، انگیزشی وجود دارد که موجب تقویت مهارت ریدینگ زبان انگلیسی می‌شود.
یکی از وب‌سایت‌های ایرانی کاملا رایگان که مقالات علمی و تخصصی بسیاری دارد freepaper است. به راحتی می‌توانید با مطالعه این مقالات علاوه بر تقویت مهارت ریدینگ به مرور زمان می‌توانید به ترجمه زبان انگلیسی به فارسی مسلط شوید.

7- تمرین روزانه

تمرین روزانه یکی از موثرترین و بهترین راه‌های تقویت زبان انگلیسی و گسترش مهارت ریدینگ است. برای تقویت مهارت ریدینگ باید روزانه 10 تا 15 دقیقه را به تمرین اختصاص دهید.

تمرین روزانه زبان انگلیسی - درک بهتر متون انگلیسی

درک بهتر زبان انگلیسی با تقویت Reading

تقویت مهارت Reading به زمان و انرژی نیاز دارد و نمی‌توان توقع داشت که با یک شب مطالعه، به پیشرفت چشمگیری برسید. در این مسیر باید صبور باشید و از ترفندهایی که در این بلاگ معرفی کردیم استفاده کنید، هر زمان که احساس کردید خسته شده‌اید و کارها به خوبی پیش نمی‌رود کمی استراحت کنید. تمرین و مطالعه مستمر زبان انگلیسی نه تنها موجب گسترش مهارت ریدینگ می‌شود بلکه می‌تواند رفته رفته این مسیر را آسان کرده و آن را تبدیل به یک فعالیت لذت بخش کند.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

دسته بندی مطالب

محصولات جدید

دوره آموزشی QuickSpeak
تومان
5,980,000

جستجو کنید ...