جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

ده سریال برتر برای یادگیری زبان انگلیسی

۱۰ سریال برتر برای یادگیری زبان انگلیسی - اینگلیش هینتز

خواندن این مطلب

8 دقیقه

زمان میبرد!

ده سریال برتر برای یادگیری زبان انگلیسی

هر وقت صحبت از آموزش زبان انگلیسی می‌شود یاد کلاس‌های زبان و کتاب‌های آموزشی می‌افتیم، با وجود اینکه کلاس‌های آموزشی تاثیر بسیاری در یادگیری زبان انگلیسی دارند اما برای آموزش کافی نیستند. با راه‌های دیگری هم می‌‌تواند موجب تقویت زبان انگلیسی شود که یکی از رایج‌ترین و بهترین آن‌ها تماشای فیلم و سریال است.
تماشای سریال به زبان اصلی علاوه بر اینکه موجب گسترش دایره لغات می‌شود، مهارت شنیداری را هم تقویت می‌کند تا با تلفظ صحیح کلمات بیشتر آشنا شوید.

در ادامه فهرستی از سریال‌ها را معرفی می‌کنیم که در یادگیری زبان انگلیسی نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری دارند.

تاثیر دیدن فیلم و سریال زبان اصلی بر تقویت زبان انگلیسی

سه دلیل مهم وجود دارد که نشان می‌دهد یادگیری زبان انگلیسی از طریق دیدن فیلم و سریال یکی از بهترین راه‌های تقویت و تسلط به زبان است.

1- با دیدن فیلم و سریال با جملات و اصطلاحات رایج آن آشنا می‌شوید نه جملات کتابی:

زبان انگلیسی که در کلاس‌های آموزشی تدریس می‌شود زبان محاوره و رایج مردم آن کشور نیست. از برخی جملات و اصطلاحات در زبان محاوره استفاده نمی‌کنند، به همین دلیل است که فیلم دیدن می‌تواند موجب تقویت زبان محاوره افراد شود.

2- لغات و اصطلاحات را در جای درست استفاده می‌کنید:

معمولا بعد از دیدن تعداد زیادی فیلم‌ کمدی با اصطلاحات و لغات آن‌ها آشنا می‌شوید، می‌دانید که در چه زمانی باید از آن استفاده کنید.
اما یادگیری لغت به روش سنتی که در آن لیستی از کلمات را می‌نویسیم و معنی آن‌ها را حفظ می‌کنیم به اندازه این روش تاثیرگذار نیست. به عنوان مثال در سریال می‌بینید که یک لغت را در چندین جای مختلف استفاده می‌کنند و در هر بخشی معنی متفاوتی دارد. اما در حفظ لغات به روش سنتی اینگونه نیست تنها یک شکل لغت را با معنی آن حفظ می‌کنید.

3- آشنایی با تلفظ صحیح کلمات:

با دیدن فیلم و سریال یاد می‌گیرید که چگونه باید جملات را در جای مناسب به کار ببرید و برای تاثیرگذاری بیشتر از چه افعالی استفاده کنید.

در زمان دیدن فیلم و سریال برای یادگیری زبان انگلیسی به چند نکته توجه داشته باشید:

  • در زمان تماشای فیلم حتما دیکشنری و دفتر لغت همراه خود داشته باشید.
  • فیلم‌ها را با زیرنویس انگلیسی ببینید و آن‌چه می‌شنوید را با آنچه می‌بینید تطابق دهید.
  • سعی کنید از فیلم و سریالی که در سطح شما باشد، استفاده کنید.
  • اصطلاحات و جملات جدید را همان لحظه تکرار کنید تا در ذهنتان ماندگار شود.
  • هر سریال را حداقل برای دوبار تماشا کنید تا با زبان بدن، نحوه‌ی ادای کلمات و آواها آشنا شوید.

برترین سریال‌های خارجی برای تقویت زبان انگلیسی

انتخاب فیلم در یادگیری زبان انگلیسی بسیار مهم است. بهتر است سریال‌هایی را انتخاب کنید که شخصیت‌های کمتری داشته باشد و کمدی موقعیت یا سیت‌کام باشند. در ادامه با بهترین سریال‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی آشنا خواهید شد:

  • Friends(دوستان) 

Friends

سریال Friends یکی از بهترین سریال‌ها در یادگیری زبان انگلیسی است، این سریال مربوط به گروهی از دوستان است که در دهه بیست تا سی سالگی خود در شهر نیویورک زندگی می‌کنند. این سریال آمریکایی در ۱۰ فصل و ۲۳۶ قسمت در سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ پخش شد.
از بازیگران مطرح این سریال می‌توان به جنیفر آنیستون، کورتنی کاکس، لیسا کودرو، مت له بلانک و متیو پری اشاره کرد.

اگر برای شروع به دنبال یک سریال هستید، قطعا سریال Friends بهترین سریال برای یادگیری زبان انگلیسی است. در این سریال از واژگان و اصطلاحات بسیار رایج و محاوره‌ای استفاده می‌کنند و لحن دوستانه‌ و کمدی دارند، شاید در ابتدا کمی برایتان سخت باشد اما می‌توانید چند قسمت اول را با زیرنویس ببینید. تماشای این سریال در تقویت مهارت زبان انگلیسی و درک جملات و اصطلاحات بسیار تاثیرگذار است.

  • How I Met Your Mother(آشنایی با مادر)

How I Met Your Mother

سبک سریال آشنایی با مادر بسیار شبیه به سریال فرندز است که در سال ۲۰۰۵ پخش آن شروع شد و فصل پایانی آن که فصل ۹ بود در سال ۲۰۱۴ پخش شد. این سریال برنده ۵ جایزه امی شده و در سال ۲۰۰۹ نامزد دریافت بهترین سریال کمدی بود.
از بازیگران اصلی این سریال می‌توان به جاش ردنر، جیسون سیگل، کوبی اسمالدرز، نیل پاتریک هریس و باب سگت اشاره کرد. داستان این سریال از آنجایی آغاز می‌شود که باب سگت به عنوان صدای آینده بازیگر اصلی در سال ۲۰۳۰ به پسر و دخترش خاطرات آشنایی با مادرشان را یادآوری می‌کند.

زبان انگلیسی استفاده شده در این سریال مانند سریال فرندز بوده و از کلمات و اصطلاحات رایج و محاوره‌ای در آن استفاده شده است. دیدن این سریال شما را با واژگان و اصطلاحات رایج برای معاشرت و روابط اجتماعی آشنا می‌کند.

  •  The Big Bang Theory(تئوری بیگ‌بنگ)

The Big Bang Theory

پخش سریال تئوری بیگ بنگ از سال ۲۰۰۷ آغاز شد و تا ۲۰۱۹ ادامه پیدا کرد. این سریال در ۱۲ فصل و ۲۷۹ قسمت ساخته شد و داستان آن درباره چهار دانشمند است که در همسایگی آن‌ها دختری زیبا که عاشق بازیگری است زندگی می‌کند. از بازیگران مطرح این سریال می‌توان به جانی گالکی، جیمز پارسونز، کیلی کوئوکو، سایمون هلبرگ، کونال نایر اشاره کرد.

در این سریال به دلیل شخصیت دانشمندان و تخصص آن‌ها، در کنار زبان ساده و محاوره‌ای از اصطلاحات علمی هم استفاده می‌کنند. چرا که هر یک از این چهار دانشمند در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کند، برای شروع بهتر است به واژه‌های تخصصی و فنی توجه زیادی نکنید.

  •  Malcolm in the Middle(دنیای مالکوم)

Malcolm in the Middle

داستان دنیای مالکوم مربوط به یک خانواده معمولی آمریکایی است که فرزند وسط آن‌ها(مالکوم) هوش بسیار بالایی دارد و به اصطلاح نابغه است. پخش این سریال در سال ۲۰۰۶ آغاز شد و نهایتا در سال ۲۰۰۹ با ۷ فصل و ۱۵۱ قسمت به پایان رسید.
از بازیگران سریال دنیای مالکوم می‌توان فرانکی میونیز، جین کیزمارک، برایان کرانستون، جاستین برفیلد، کریستوفر مسترسون، اریک پر سولیوان را نام برد. این سریال با محتوای غنی که داشت برنده ۱ جایزه گرمی، ۷ جایزه امی شده و ۷ بار نامزد جوایز گلدن گلاب بود.

این کمدی بسیار خنده‌دار است و با بیان ساده و بصری که دارد بسیاری از زبان‌آموزان را جذب خود کرده است، چرا که درک کلمات و اصطلاحاتی که در آن استفاده می‌شود کار سخت و دشواری نیست.

  •  The Office(اداره)

سریال اداره The Office - یادگیری زبان انگلیسی

سریال اداره، کمدی آمریکایی است که از روی یک کمدی انگلیسی با همین محتوا ساخته شد. این سریال دارای ۹ فصل و ۲۰۱ قسمت است که آخرین فصل آن در سال ۲۰۱۳ پخش شد.
استیو کرل، رین ویلسون، جینا فیشر، دیوید دنمان، بی جی نواک، ملورا هاردین، فیلیس اسمیت از بهترین بازیگران این سریال بودند. مجله رولینگ استون در سال ۲۰۱۶ این سریال را به عنوان یکی از ۱۰۰ مجموعه تلویزیونی برتر معرفی کرد.

زبان استفاده شده در این سریال بسیار ساده و مبتدی است، داستان این سریال طوری شما را جذب می‌کند که ممکن است هر روز چند قسمت آن را ببینید. زمان پخش هر قسمت این سریال حدود ۲۲ دقیقه است پس نیازی نیست زمان زیادی را به دیدن این سریال اختصاص دهید.

  •  Grey’s Anatomy(آناتومی گری)

سریال آناتومی گری Grey’s Anatomy - یادگیری زبان انگلیسی

یکی دیگر از سریال‌هایی که می‌تواند در یادگیری زبان انگلیسی نقش بسیار مهمی داشته باشد، سریال آناتومی گری بوده که داستان آن مربوط به جراحی در بیمارستان سیاتل است. در این سریال به تدریج با تمام کادر بیمارستان و داستان زندگی آن‌ها آشنا می‌شوید. پخش این سریال از سال ۲۰۰۵ آغاز شد و تا کنون ادامه یافته. این سریال توانست در سال ۲۰۰۶ برنده جایزه گلدن گلوب شود، علاوه بر آن در سال ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ توانست برنده جایزه بهترین سریال درام از جشنواره امی شود.

از بازیگران مطرح این سریال می‌توان به ساندار اوه، الن پمپئو، کاترین هیگل، جاستین چمبرز، تی آر نایت، چاندرا ویلسون اشاره کرد.
در این سریال همراه اصطلاحات روزمره از واژگان تخصصی و پزشکی بسیاری استفاده می‌شود به همین دلیل برای کسانی که سطح زبان بسیار بالایی دارند و مسلط به زبان انگلیسی هستند مناسب‌تر است.

  •  Sherlock (شرلوک هولمز)

سریال شرلوک هولمز Sherlock -یادگیری زبان انگلیسی

اگر به دنبال یادگیری مکالمات روزمره و رسمی با لهجه بریتیش هستید، پیشنهاد ما دیدن سریال شرلوک هولمز است. داستان این سریال در شهر لندن اتفاق می‌افتد و ماجراهای آن مربوط به داستان‌های جنایی و حل پرونده‌ها توسط شرلوک هولمز و دوست خود دکتر جان واتسون است، این سریال در ۴ فصل و ۱۴ قسمت پخش شد. اگر می‌خواهید به زبان رسمی در جامعه تسلط پیدا کنید باید این سریال را ببینید چرا که زبان آن اصلا ساده نیست و برای زبان‌آموزان مبتدی شاید کمی سخت و کلافه کننده باشد.

  • Grace and Frankie (گریس و فرانکی)

سریال گریس و فرانگی Grace and Frankie - یادگیری زبان انگلیسی

اگر به دنبال مکالمه کوتاه در زبان انگلیسی هستید و می‌خواهید به کمک ساده‌ترین اصطلاحات و افعال با دیگران ارتباط برقرار کنید، سریال گریس و فرانکی را تماشا کنید. داستان این سریال کمدی از این قرار است که دو دوست ۷۰ ساله با مشکل بزرگی مواجه می‌شوند، همسران آن‌ها اعلام کرده‌اند که عاشق یکدیگر هستند و می‌خواهند با هم ازدواج کنند. این سریال حدود ۹۰ قسمت و ۶ فصل دارد که پخش فصل اول آن از سال ۲۰۱۵ آغاز شد.

  • Rick and Morty (ریک و مورتی)

سریال ریک و مورتی Rick and Morty - یادگیری زبان انگلیسی

یکی از انیمیشن‌های رده سنی بزرگسالان که به عنوان یک کمدی موفق آمریکایی معرفی شده، ریک و مورتی است. داستان این انیمیشن درباره یک دانشمند نابغه الکلی به نام ریک سانچز است که به تازگی در خانه دخترش که یک دامپزشک و جراح قلب اسب است، زندگی می‌کند و او بیشتر وقت خود را روی پروژه محرمانه‌اش کار می‌کند. ژانر این سریال کمدی، علمی و تخیلی است که پخش آن برای اولین بار به سال ۲۰۱۳ برمی‌گردد.
تماشای این انیمیشن می‌تواند موجب تقویت زبان انگلیسی و قوه شنیداری فرد شود، سعی کنید کلماتی که می‌شنوید را یادداشت کنید تا بهتر در خاطرتان بماند.

  • House of Cards (سریال خانه پوشالی)

House of Cards

سریال خانه پوشالی به عنوان یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ سینما شناخته می‌شود. این سریال داستان مردی را به تصویر می‌کشد که عاشق شهوت و قدرت طلبی است و قصد دارد تا تمام امور کشور را به دست بگیرد. بازیگر اصلی این نقش کوین اسپیسی است که به عنوان یک مرد بد ذات و شیطان صفت ایفای نقش کرده است.
این سریال در ۶ فصل و ۷۳ قسمت پخش شد، شاید این سریال برای زبان‌آموزان مبتدی مناسب نباشد زیرا در آن از اصطلاحات و جملات رسمی، بازرگانی، تجاری و سیاسی بسیاری استفاده می‌کنند.

جمع‌بندی

یادگیری زبان انگلیسی مانند مهارت شنا یا دوچرخه‌سواری است که برای یادگیری آن باید تمرین، پشتکار و تلاش زیادی داشته باشید. بدین ترتیب می‌توانید سریال‌ها و فیلم‌ها را بدون زیرنویس تماشا کنید.  خودتان را امتحان کنید تا ببینید چقدر به زبان انگلیسی تسلط دارید، زیرنویس یک سریال را بردارید و خوب به جملات گوش کنید. اگر توانستید بدون زیرنویس اصطلاحات و جملات را درست تکرار کنید، نشان می‌دهد که از روش درستی برای یادگیری زبان استفاده می‌کنید. در غیراینصورت بهتر است در نحوه یادگیری زبان انگلیسی تجدید نظر کنید.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

دسته بندی مطالب

محصولات جدید

دوره آموزشی QuickSpeak
تومان
5,980,000

جستجو کنید ...