جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی چه کنیم؟

تقویت مکالمه زبان انگلیسی - انگلیش هینتز

خواندن این مطلب

7 دقیقه

زمان میبرد!

برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی چه کنیم؟

زبان انگلیسی شامل چهار مهارت خواندن (Reading)، شنیدن (Listening)، مکالمه (Speaking) و نگارش یا نوشتن (Writing) است. از میان این چهار مهارت‌، مکالمه (Speaking) یکی از کاربردی‌ترین و پرچالش‌ترین بخش‌های مربوط به یادگیری زبان انگلیسی است. به همین دلیل بیشتر افراد به دنبال راهی برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی هستند.
تقویت مکالمه زبان انگلیسی نه تنها موجب افزایش اعتماد به نفس می‌شود، بلکه به کمک آن در سفرهای خارجی می‌توانید به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنید. تقویت مکالمه زبان انگلیسی کار سخت و دشواری نیست، پس با تمرین مداوم و مستمر می‌توانید Speaking خود را تقویت کنید.
اما با چه راه‌هایی می‌توان مکالمه زبان انگلیسی را تقویت کرد؟ آیا شناخت دستور زبان و یادگیری لغات کافیست؟
در این مقاله از سایت انگلیش هینتز قصد داریم شما را با روش‌هایی که موجب تقویت مکالمه زبان انگلیسی می‌شود، آشنا کنیم.

چرا تقویت مهارت مکالمه یا Speaking اهمیت بالایی دارد؟

زبان، وسیله برقراری ارتباط انسان‌ها با یکدیگر است. اکنون کشورهای بسیاری زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم می‌شناسند.
برای برقراری ارتباط با دیگران باید Speaking خود را تقویت کنید. تقویت اسپیکینگ یا مهارت صحبت کردن به انگلیسی قطعا می‌تواند در برقراری ارتباط با دیگران موثر باشد. همچنین برای داشتن یک مکالمه خوب و معنادار باید به سه مهارت Listening (گوش دادن)، Reading (خواندن) و Writing (نوشتن) هم مسلط باشید. قطعا بدون یادگیری دستور زبان و گرامر نمی‌توانید به درستی افعال را در جملات به کار ببرید.
Speaking یا مکالمه مهم‌ترین و اصلی‌ترین مسیر ارتباط با دیگران است. به همین دلیل است که بیشتر زبان‌آموزان روی این بخش تمرکز می‌کنند. تقویت Speaking زبان انگلیسی می‌تواند موجب تلفظ صحیح کلمات و استفاده درست افعال شود.

اهمیت تقویت مکالمه زبان انگلیسی

کاربردی‌ترین راه‌های تقویت مکالمه زبان انگلیسی

همه زبان‌آموزان دوست دارند بدون هیچ عیب و ایرادی به زبان انگلیسی صحبت کنند. اما این امر زمانی میسر می‌شود که به زبان انگلیسی مسلط باشید. صحبت کردن با کسی که زبان انگلیسی زبان اصلی او است، یکی از ساده‌ترین راه‌های تقویت مکالمه زبان انگلیسی است.
صحبت کردن به زبان انگلیسی و یادگیری زبان انگلیسی دو بحث کاملا متفاوت هستند. اگر زبان انگلیسی را یک کوه تصور کنید سطح مبتدی آن کوهپایه، مکالمه به زبان انگلیسی دامنه کوه و تسلط به زبان انگلیسی نوک قله است. اما برای رسیدن به نوک قله و تقویت مکالمه زبان انگلیسی باید از چه روش‌هایی استفاده کرد؟

  • فیلم، سریال و انیمیشن زبان اصلی ببینید:

دیدن فیلم و سریال زبان اصلی می‌تواند یکی از بهترین راه‌های تقویت Speaking زبان انگلیسی باشد. تماشای مکرر فیلم و سریال موجب به خاطر سپردن کلمات و یادگیری جملات می‌شود. با تماشای فیلم به زبان انگلیسی علاوه بر اینکه با اصطلاحات و جملات رایج آشنا می‌شوید، نحوه تلفظ صحیح کلمات را هم یاد می‌گیرید.

  • به زبان انگلیسی داستان بگویید:

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تقویت Speaking زبان انگلیسی، تعریف کردن داستان به زبان انگلیسی است. برای تقویت مکالمه و تسلط به آن بهتر است داستان‌های فارسی را به زبان انگلیسی برای خود تعریف کنید. جملات را با صدای بلند تکرار کنید و بر روی روان صحبت کردن تمرکز کنید.

  • شرکت در دوره‌های آنلاین مکالمه زبان انگلیسی:

شرکت در دوره‌های آنلاین مکالمه زبان انگلیسی در یادگیری و تقویت Speaking زبان انگلیسی تاثیرگذار است. با شرکت در این دوره‌ها و بحث و گفت‌وگو، قطعا به زبان انگلیسی و مکالمه تسلط بهتری پیدا می‌کنید. در هر جایی که باشید می‌توانید در این کلاس‌ها شرکت کنید، این یکی از مزایای دوره‌های آموزش آنلاین است. دوره‌های آنلاین برای کسانی که مشغله شغلی زیادی دارند گزینه مناسبی است.

  • با اهنگ‌های انگلیسی همخوانی کنید:

همخوانی با آهنگ‌های انگلیسی علاوه بر اینکه شما را با نحوه تلفظ صحیح کلمات آشنا می‌کند، باعث تقویت مکالمه زبان انگلیسی هم می‌شود. سعی کنید از آهنگ‌هایی که ریتم آرامی دارند استفاده کنید، با آهنگ‌های رپ انگلیسی همخوانی کنید. در این آهنگ‌ها از عبارات و اصطلاحات رایج و عادی استفاده شده و کلمات و عبارات در این سبک‌ بسیار واضح تلفظ می‌شوند.

  • از فلش‌کارت‌ استفاده کنید:

برای یادگیری کلمات از فلش کارت استفاده کنید. یکی از بهترین روش‌های یادگیری کلمات و گسترده کردن دامنه لغات، استفاده از فلش کارت است. با فلش کارت می‌توانید روزانه حداقل ۱۵ کلمه یاد بگیرید. در فلش کارت‌ها تمام اشکال( صفت، فعل، قید ..) یک کلمه را یادداشت کنید تا در زمان یادگیری، آن را به خاطر بسپارید. به کمک فلش کارت می‌توانید در هرمکان و زمانی لغات را بخوانید و یاد بگیرید.

  • تا می‌توانید با اطرافیانتان انگلیسی صحبت کنید:

اگر کسی در اطراف شما به زبان انگلیسی تسلط دارد، با او انگلیسی صحبت کنید. سعی کنید اتفاقات روزانه و روزمره خود را به زبان انگلیسی با او در میان بگذارید. با این کار علاوه بر افزایش اعتماد به نفس، تسلط بیشتری هم به زبان انگلیسی پیدا می‌کنید.

مکالمه انگلیسی با اطرافیان

  • از تکنیک سایه کمک بگیرید:

برای تقویت Speaking زبان انگلیسی، استفاده از تکنیک سایه بسیار موثر است. این تمرین با عنوان بشنوید و تکرار کنید شناخته می‌شود. برای تقویت Speaking زبان انگلیسی در زمان گوش دادن به اخبار و آهنگ‌های انگلیسی، جملات آن‌ها را تکرار کنید. این تکنیک با عنوان تکنیک سایه شناخته شده و می‌تواند موجب یادگیری صحیح کلمات و تلفظ صحیح آن‌ها شود. با این کار سرعت ذهن در ساخت جملات بیشتر می‌شود، به طوری که در زمان مکالمه می‌توانید به راحتی جملات را بسازید و صحبت کنید.
تکنیک سایه تنها مختص آهنگ و فیلم نیست بلکه می‌توان آن را روی متن هم اجرا کرد. برای این کار کافیست کتاب‌ها و مجلات انگلیسی زبان را بلند بخوانید، بعد از مدتی خواهید دید که مکالمه زبان انگلیسی چقدر پیشرفت کرده است.

  • زبان دریای بی‌انتهایی است پس همواره به دنبال یادگیری باشید:

یادگیری زبان انگلیسی مختص یک دوره نیست، زبان مانند یک دریای بی‌انتهاست. مطالعه کتاب‌های جدید و شرکت در کلاس‌های گفت‌وگوی گروهی می‌تواند باعث به روز شدن اطلاعات و دامنه لغات شما شود.
پس یادگیری زبان انگلیسی را متوقف نکنید. برای تسلط بیشتر به زبان انگلیسی لازم است که روند یادگیری مداوم و مستمر باشد.

  • زبان را وارد زندگی روزمره خود کنید:

برای تقویت Speaking زبان انگلیسی باید آن را وارد زندگی روزمره خود کنید. یادگیری زبان انگلیسی به تکرار، تمرین و ثبات نیاز دارد. خاطرات روزانه خود را به زبان انگلیسی بنویسید، لیست خرید خود را به زبان انگلیسی یادداشت کنید، در زمان آشپزی می‌توانید دستور تهیه غذا را به زبان انگلیسی برای خودتان بازگو کنید. این کارها باعث تقویت Speaking زبان انگلیسی می‌شود.

  • تمرین مستمر داشته باشید:

یادگیری زبان انگلیسی برای اینکه ماندگار شود باید به صورت مستمر باشد. یادگیری مقطعی و دوره‌ای به هیچ عنوان نتیجه خوبی نخواهد داشت، با این کار تنها موجب فراموشی هر آنچه یادگرفته‌اید، می‌شوید.
استمرار در یادگیری و تمرین، رمز موفقیت و تقویت Speaking زبان انگلیسی است. اگر زمان کافی برای شرکت در کلاس‌های حضوری را ندارید به صورت آنلاین و خودآموز اقدام کنید تا یک برنامه روتین و همیشگی داشته باشید. کافیست روزانه حداقل یک ساعت را به مطالعه زبان انگلیسی اختصاص دهید، این یک ساعت می‌تواند شامل شرکت در کلاس حضوری، آنلاین یا یادگیری خودآموز در منزل باشد.

  • یادگیری را برای خود مفرح کنید:

یادگیری زبان انگلیسی و تقویت Speaking زبان انگلیسی، نباید کسل‌کننده باشد. بلکه باید به یک کار مفرح و سرگرم‌کننده تبدیل شود. از روش‌هایی برای یادگیری استفاده کنید که از آن‌ها لذت می‌برید و حس خوبی نسبت به آن‌ها دارید. این روش‌ها قطعا قدرت یادگیری را بیش از قبل خواهد کرد، یادگیری که بدون علاقه باشد نتیجه مثبت و خوبی نخواهد داشت.

  • اگر شرایطش را دارید، به کشورهای انگلیسی زبان سفر کنید:

اگر شرایط سفر به یک کشور خارجی را دارید، برای کسب تجربه، آشنایی بیشتر با زبان انگلیسی و تقویت Speaking زبان انگلیسی به یک کشور خارجی سفر کنید. قرار گرفتن در چنین محیطی می‌تواند پروسه تقویت Speaking زبان انگلیسی را کوتاه‌تر کند تا در مدت زمان کمتری به زبان انگلیسی مسلط شوید.

کشورهای انگلیسی زبان

  • اشکال مختلف کلمات را یاد بگیرید:

در هنگام یادگیری کلمات سعی کنید اشکال مختلف کلمات را همزمان یاد بگیرید. یک کلمه را باید به صورت اسم، صفت و قید به خاطر بسپارید. اگر در زمان یادگیری لغات این کار را انجام دهید، در مکالمه انگلیسی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

  • پادکست‌های انگلیسی گوش کنید:

گوش دادن به پادکست‌های انگلیسی و تکرار جملات آن‌ها، در تقویت Speaking زبان انگلیسی بسیار موثر است. سعی کنید جملات آن را با خود تکرار کنید و به معنای جملات فکر کنید، ذهن با دانستن معنای جملات بسیار راحت‌تر آن‌ها را به خاطر می‌سپارد.

باآرامش و پیوسته به هدف نهایی نزدیک شوید

برای یادگیری زبان انگلیسی هرچه دایره لغات شما گسترده‌تر باشد، تسلط به مکالمه بیشتر خواهد شد. اما به این موضوع توجه داشته باشید که یادگیری لغات زمانی می‌تواند موثر باشد که طرز صحیح تلفظ کلمات را بدانید. تلفظ صحیح کلمات، مکالمه روان و سلیس می‌تواند اعتماد به نفس را افزایش دهد. تمرین و تکرار بسیار مهم است. گوش دادن به موسیقی، پادکست، آموزش درست، همچنین تمرین و تکرار می‌تواند نقش بسیار موثری در تقویت Speaking زبان انگلیسی داشته باشد.
فرآیند یادگیری و آموزش را طوری برنامه‌ریزی کنید که برایتان خسته کننده نباشد. با آموزش و یادگیری درست و اصولی زبان انگلیسی به دنبال تقویت Speaking زبان انگلیسی و کاهش اشتباهات خود باشید.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

دسته بندی مطالب

محصولات جدید

دوره آموزشی QuickSpeak
تومان
5,980,000

جستجو کنید ...