جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

بهترین کتاب ها برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی

خواندن این مطلب

7 دقیقه

زمان میبرد!

بهترین کتاب ها برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی

هنگام یادگیری زبان انگلیسی با چالش‌ها و مشکلات زیادی مواجه می‌شویم. اما سخت‌ترین آن‌ها گرامر است. همه‌ی قوانین گیج‌کننده به نظر می‌رسند و گویا همیشه یک مفهوم گرامری وجود دارد که از آن بی‌اطلاع‌ هستید. اما این تقصیر شما نیست. بلکه گرامر زبان انگلیسی دشوار است. انگلیسی زبان نسبتاً جوانی است که بسیاری از گرامر خود را از لاتین، یونانی، فرانسوی و اسپانیایی وام گرفته است و تقریباً هیچ گرامری در زبان انگلیسی وجود ندارد که استثنا نداشته باشد. در نتیجه، زبان‌آموزان باید بسیاری از ساختارها، افعال و زمان‌ها را به‌خاطر بسپارند. یادگیری بهتر گرامر زبان انگلیسی، مستلزم آن است که کتاب درسی را مسئولانه انتخاب کنید. تا به امروز، مجموعه‌ی وسیعی از کتاب‌های گرامر زبان انگلیسی، توسط نویسندگان عرضه شده است. در ادامه به تفکیک به دلایل یادگیری گرامر زبان انگلیسی، روش‌های یادگیری و بهترین‌ کتاب‌های یادگیری گرامر زبان انگلیسی می‌پردازیم

چرا باید گرامر زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

گرامر یکی از عناصر کلیدی یادگیری هر زبان و متأسفانه، غالباً یکی از دشوارترین عناصر برای تسلط بر آن است. اگر قواعد گرامر را به خوبی بلد باشید و بدانید که چگونه آن‌ها را به کار ببرید، می‌توانید از آن اشتباهاتی که کلام شما را برای افراد بومی غیرقابل‌درک می‌کند، جلوگیری کنید.
در شرایط خاص، گرامر نه‌تنها مهم است، بلکه بسیار ضروری است. به‌عنوان‌مثال، اگر قصد دارید در یک شرکت انگلیسی‌زبان مصاحبه کنید یا قصد دارید در یک کشور انگلیسی‌زبان به دنبال کار بگردید. در هر دو مورد، احتمالاً برای یک کارفرمای بالقوه مهم است که بداند چقدر به زبان انگلیسی تسلط دارید. تسلط کافی بر گرامر نه‌تنها به شما این امکان را می‌دهد که سطح بالایی از زبان انگلیسی را به نمایش بگذارید، بلکه نشان‌دهنده‌ی آن است که به جزئیات هم توجه دارید.
اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید گرامر بسیار مهم است. اکثر کالج‌ها و دانشگاه‌های خارجی برای میزان تسلط شما بر زبان انگلیسی نوعی تأییدیه می‌خواهند.
اگر دوست دارید در حین سفر به کشورهای مختلف با خارجی‌ها ملاقات کنید، نیاز دارید که در سطحی کم‌وبیش مناسب انگلیسی را صحبت کنید. گرامر خوب به شما کمک می‌کند نه‌تنها خارجی‌ها را با دانش خود تحت تأثیر قرار دهید، بلکه از موقعیت‌های ناخوشایند ناشی از سوءتفاهم نیز جلوگیری کنید.

بهترین روش‌های یادگیری گرامر زبان انگلیسی

گرامر موضوعی است که بسیاری از زبان‌آموزان را تحت‌فشار قرار می‌دهد، زیرا می‌تواند بسیار گیج‌کننده و پیچیده باشد. درهرحال، استفاده از گرامر صحیح در نوشتن و صحبت کردن، برای موفقیت شما چه به‌عنوان یک دانش‌آموز و چه به عنوان یک کارمند آینده مهم است؛ بنابراین دانستن چند روش ساده برای بهبود مهارت‌های گرامری بسیار حائز اهمیت است. در اینجا ۷ نکته و روش مؤثر برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی را ارائه می‌دهیم:

1- متعهد باشید:

یادگیری گرامر زبان انگلیسی نیاز به انگیزه‎‌‌ی زیادی دارد. پس از آن که تصمیم گرفتید یادگیری زبان را شروع کنید، حتماً آن را تا پایان ادامه دهید.

2- از اپلیکیشن‌های یادگیری گرامر زبان انگلیسی استفاده کنید:

امروزه تمام افراد موبایل هوشمند در اختیار دارند. از آن استفاده کنید و به همراه یک دیکشنری در اوقات فراغت یا در هنگام رفت‌و‌آمد از آن‌ استفاده کنید.

راه یادگیری گرامر زبان انگلیسی

3- هر روز تمرین کنید:

یکی از بهترین راه‌های یادگیری هرچه بهتر گرامر، حل تمرین‌ است  .یادداشت‌برداری در کلاس را فراموش نکنید و تمام تکالیف خود را انجام دهید. تسلط بر گرامر زبان انگلیسی همچنین شامل کسب پنج مهارت مهمِ خواندن، درک مطلب، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن است. در فعالیت‌های روزانه‌ی خود به دنبال هر فرصتی باشید تا این مهارت‌ها را تمرین کنید.

4- بیشتر به زبان انگلیسی بخوانید:

خواندن به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید کارکرد گرامر چگونه است. کتاب‌ها، مجلات یا مقالاتی را پیدا کنید که با سطح فعلی زبان انگلیسی شما همخوانی دارند. هر بار که می‌خوانید کلمات جدیدی پیدا خواهید کرد و شروع به درک “لحن” نویسنده و نحوه‎ی استفاده‌ی او از جنبه‌های مختلف گرامر خواهید کرد. هر وقت به چیزی برخوردید که به نظرتان متفاوت است، آن را در گوگل جستجو کنید یا از معلم خود بپرسید.

5- به زبان انگلیسی بنویسید

پیشرفت کردن در گرامر زبان انگلیسی شامل تمرینِ نوشتن نیز می‌شود. یکی از راه‌های ساده برای تمرین نوشتن، پست گذاشتن در صفحه‌ی اینستاگرام، فیس‌بوک یا توییتر خود به زبان انگلیسی و گذاشتن نظرات انگلیسی به‌جای زبان مادری است.

6- سعی کنید با معلم و دوستان خود به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید:

زمانی که در فضای آموزشی به زبان انگلیسی با معلم و دوستان خود تعامل می‌کنید، به مرور متوجه اشتباهات گرامری خود و دوستانتان می‌شوید و سعی می‌کنید در آینده مرتکب آن اشتباه نشوید. درواقع بدون آنکه بفهمید و به‌تدریج اشتباهات گرامری شما رفع می‌شود و صحیح‌تر صحبت می‌کنید.

7- همیشه یک کتاب آموزش گرامر زبان انگلیسی به همراه داشته باشید

به همراه داشتن یک کتاب آموزش گرامر زبان انگلیسی به شما این امکان را می‌دهد آنچه را که در کلاس آموخته‌اید مرور کنید. همچنین شما را تحریک می‌کند که برخی از نکات گرامری را به‌صورت خودخوان فرا بگیرید.

بهترین کتاب‌های آموزش و یادگیری گرامر زبان انگلیسی

↫ برای سطح مبتدی

1.    کتاب How English Works a grammar practice book

این کتاب یادگیری و تمرین گرامر زبان انگلیسی را با ترکیب تصاویر جذاب  و تمرین‌های استاندارد لذت‌بخش و چالش‌برانگیز می‌کند. نویسنده رویکردی منحصربه‌فرد برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی دارد که با روش‌های سنتی استاندارد یادگیری گرامر متفاوت است. همچنین برای کسانی که می‌خواهند انگلیسی را به‌صورت خودخوان فرا بگیرند مملو از مثال‌های جالب و مرتبط است و در پایان هر فصل تمرین‌های مناسبی دارد.

How English Works a grammar practice book

2.    کتاب Essentials of English Grammar: The Quick Guide to Good English

این کتاب یک مرجع سریع برای افرادی که سؤالات زیادی دارند و یک شروع عالی برای کسانی که اصول اولیه‌ی گرامر زبان انگلیسی را می‌آموزند است و با داشتن مثال‌های گوناگون و سبک آموزشی ساده تبدیل به کتاب محبوب بسیاری از زبان‌آموزان در سراسر دنیا شده است.

Essentials of English Grammar The Quick Guide to Good English

↫ برای سطح متوسط

1. کتاب Practice Makes Perfect Intermediate English Grammar for ESL Learners

این کتاب کاربردی  به شما کمک می‌کند تا بفهمید چگونه و چرا برخی از عناصر گرامری استفاده می‌شوند. با کمک این کتاب، شما فراتر از اصول اولیه حرکت خواهید کرد و بر نکات ظریفی که به طور طبیعی توسط افراد بومی رعایت می‌شود تسلط خواهید یافت.

Practice Makes Perfect Intermediate English Grammar for ESL  Learners

2. کتاب Understanding and Using English Grammar

نزدیک به چهل سال است که این کتاب،  منبع اصلی گرامر برای زبان‌آموزان و معلمان بوده و جز کتاب‌های مرجع گرامر زبان انگلیسی است. درواقع چنان کامل و جامع است که علاوه بر گرامر، به تقویت سایر مهارت‌ها نیز کمک می‌کند؛  بنابراین پیشنهاد خوبی برای زبان‌آموزانی است که به دنبال یک مرجع مطمئن جهت یادگیری گرامر زبان انگلیسی می‌گردند.

Understanding and Using English Grammar

3. کتاب Natural Grammar

نویسنده‌ی این کتاب، صد کلمه‌ی پرتکرار در گرامر زبان انگلیسی (مانند get و but) را جمع‌آوری کرده و کاربرد آن‌ها را به‌صورت کامل نشان داده است.  همچنین، مثال‌های کاربردی کتاب، به شیوایی و فصاحت کلام زبان‌آموزان کمک بسزایی می‌کند.

Natural Grammar

↫ برای سطح پیشرفته

1. کتاب  Advanced Grammar In Use

سومین سطح از این مجموعه‌ی سه‌گانه به زبان‌آموزان سطح پیشرفته اختصاص ‌یافته و شامل توضیحات ساده و نمونه‌های کاربردی بسیاری از مفاهیم گرامری سطح بالا است. می‌توان گفت این مجموعه‌ی سه‌جلدی،  جز پرطرفدارترین کتاب‌های گرامر زبان انگلیسی بین معلمان و زبان‌آموزان در ایران است.

Advanced Grammar In Use

2. کتاب  The Oxford English Grammar

منابع گرامر آکسفورد از معتبرترین منابع در جهان هستند. این راهنما برای انگلیسی‌زبانان بومی طراحی شده است، یعنی کسانی که از قبل تا حدودی به زبان انگلیسی مسلط هستند. اما برای افراد غیرمتخصص انگلیسی نیز خواندنی و در دسترس است و گرامر را همان‌طور که امروزه استفاده می‌شود، با صدها نقل‌قول بر اساس زبان انگلیسی‌ای که گفته و نوشته می‌شود، بیان می‌کند.

The Oxford English Grammar

کلام آخر

در این مقاله به‌تفصیل دلایل اهمیت یادگیری گرامر زبان انگلیسی را بیان کردیم و روش‌های یادگیری آن را برشمردیم و دریافتیم که اگر به دنبال تسلط قابل‌قبولی بر گرامر هستیم، باید از هر موقعیتی برای تمرین این مهارت استفاده کنیم. برای مثال،  در کنار فعالیت‌های غیرضروری‌ِ هرروزه،  از اپلیکیشن‌های مخصوص آموزش‌ زبان و به‌خصوص گرامر استفاده کنیم. همچنین ذکر کردیم انتخاب کتاب آموزشی مناسب، در یادگیری گرامر زبان انگلیسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین دلیل به‌اختصار تعدادی از کتاب‌های کاربردی و دارای استاندارد جهانی را معرفی کردیم. در نهایت باید به این نکته توجه داشت که روش‌های یادگیری و همین‌طور کتاب‌های آموزشی گرامر محدود به موارد ذکر شده در این مقاله نیستند و هر فرد باید باتوجه‌به نیاز خود به دنبال کتاب و روش موردنظر باشد.

 

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

دسته بندی مطالب

محصولات جدید

دوره آموزشی QuickSpeak
تومان
5,980,000

جستجو کنید ...