جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

آموزش زبان انگلیسی از پایه

خواندن این مطلب

10 دقیقه

زمان میبرد!

آموزش زبان انگلیسی از پایه

آموزش زبان انگلیسی از پایه، یکی از اصلی‌ترین مراحل یادگیری است که مهارت زبان شما را بطور چشمگیری افزایش می‌دهد.

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک کسب‌وکارها زبان انگلیسی به ضروری‌ترین آموزش‌های ممکن تبدیل شده است که تقریبا بدون آن نمی‌توان به راحتی از پس بسیاری از کارها برآمد.

بنابراین، فراگیری زبان انگلیسی به روشی کارآمد و مطمئن به یکی از دغدقه‌های مهم افراد تبدیل شده است.

هدف ما از ارائه این مقاله، ساده کردن مسیر آموزش زبان برای افراد پرمشغله و سخت‌گیر است که از زبان برای خود یک غول ذهنی ساخته‌اند.

تسلط به زبان انگلیسی می‌تواند دلهره آور به نظر برسد. با این حال، دشوارترین مرحله، همان قدم اول است. این مراحل آسان را دنبال کنید تا این مهارت را به موثرترین شیوه ممکن کسب کنید.

در این مقاله، ساده‌ترین و بهترین درس‌ها را برای زبان‌آموزان مبتدی انگلیسی در طیف گسترده‌ای از مهارت‌های زبانی انتخاب کرده‌ایم.

درباره زبان انگلیسی بیشتر بدانید

زبان انگلیسی در تمامی کشور‌های دنیا، یک زبان بین‌المللی و مشترک شناخته می‌شود. تا آنجا که در کشورهای مختلف آن را به‌عنوان زبان دوم می‌آموزند.

پیشینه زبان انگلیسی، به زمان استعمار امپراتوری بریتانیا اشاره دارد که مردم کشورهای مستعمره را وادار به استفاده از این زبان کردند.  این استعمار باعث شد، کارکرد زبان انگلیسی به‌عنوان یک زبان دادوستد و ارتباطی قوی مطرح شود.

همچنین، برای ارتقا شغلی و سفر به کشورهای دیگر زبان انگلیسی یکی از الزامات مهم به‌شمار می‌رود که به پیشرفت بسزایی را  در زندگی شغلی و شخصی شما ایجاد می‌کند.

بدون آن در پشت حصاری قرار خواهید گرفت که در محیط‌های آموزشی، فعالیت‌های تجاری، اقتصادی و بین‌المللی کسی شما را به رسمیت نمی‌شناسد.

بنابراین، به دلایل مختلف زیر باید زبان انگلیسی را بیاموزید:

  1. یادگیری زبان انگلیسی به پیدا کردن شغل ایده‌آلتان کمک می‌کند
  2. با یادگیری این زبان می‌تواند مهاجرت تحصیلی وکاری به سایر کشورها داشته باشید
  3. زبان انگلیسی یک زبان تعاملی و مشترک در دنیاست
  4. پایه جستجوهای اینترنتی با زبان انگلیسی است

چرا یادگیری زبان انگلیسی ساده است؟

آسان یا سخت بودن زبان انگلیسی به یادگیری، نظم و استمرار شما در این مسیر بستگی دارد. خبر خوب این است که زبان انگلیسی از دیگر زبان‌ها ساده‌تر است و این یک حسن بزرگی است که زمان یادگیری را می‌تواند بهینه کند.

در این قسمت مهمترین نکاتی که یادگیری زبان‌ انگلیسی را آسان می کنند را بیان می‌کنیم:

  • انگلیسی جنسیت ندارد

انگلیسی تنها زبان خارجی است که جنسیت ندارد. برخلاف زبان‌های شرق اروپا همانند: آلمانی، فرانسوی و روسی، نداشتن جنسیت (صرف کردن افعال با درنظر گرفتن فاعل)، این زبان را برای یادگیری ساده‌تر می‌کند.

  • انگلیسی گرامر پیچیده ندارد

گرامر زبان انگلیسی شباهت زیادی به فارسی دارد. این زبان نسبت به سایر زبان‌ها مثل فرانسه و آلمان، هیچ دستور زبان پیچیده‌ای ندارد. بطور مثال: اسم‌های انگلیسی جنسیتی ندارند، صفت‌ها فقط یک شکل دارند و افعال دارای ترکیبات بسیار ساده هستند.

  • انگلیسی لغات مشابه با فارسی دارد

واژه‌های مشترک در دو زبان انگلیسی و فارسی باعث شده است تا این زبان جایگاه قابل قبولی برای یادگیری در جامعه پیدا کند. اکثر این لغات از انگلیسی وارد زبان فارسی شده‌اند همچنین با گسترش اصطلاحات و لغات تخصصی انگلیسی در زندگی کاری و روزمره، این زبان مرزهای مقاومت برای یادگیری را شکسته است.

  • زبان انگلیسی  یک زبان معطف است

نگارش زبان انگلیسی از خط‌لاین نشات می‌گیرد. خطی که برای همه‌ ما از دیرباز اشنا بوده است. این موضوع خواندن و نوشتن به این زبان را آسانتر می‌کند و نشانگر این است که انگلیسی یک زبان منعطف است.

 

چه بخش‌هایی از زبان انگلیسی برای فارسی‌زبانان سخت است؟

  • تلفظ صحیح لغات

در زبان انگلیسی ساختار مشخصی برای تلفظ لغات وجود ندارد. زیرا لغات آنگونه که تلفظ می‌شوند نوشته نمی‌شوند بنابراین ممکن است در ادای درست بعضی از کلمات با مشکل مواجه شوید. تنها راهکار مناسب آن، استفاده از دیکشنری برای چک کردن تلفظ صحیح لغات است. مخصوصا اینکه، تلفظ‌ها به دو شکل آمریکایی و انگلیسی دسته‌بندی می‌شوند.

  • لغات چند معنی

حفظ لغات با معانی مختلف از دیگر چالش‌های موجود در یادگیری زبان انگلیسی است. بهترین روش ممکن برای استفاده صحیح از کلمات، جمله‌سازی‌های متفاوت از لغات با معانی مختلف و حفظ کردن آنهاست.

  • زمان افعال

افعال زمانی مختلف در زبان انگلیسی، تا حدود زیادی با فارسی مطابقت دارند اما کاربرد و نحوه استفاده آنها در شرایط‌های مختلف ممکن است چالش برانگیز باشد. به این دلیل استفاده از زمان‌های متفاوت با درنظر گرفتن شرایط قابل تامل است.

  • حروف اضافه

استفاده از حروف اضافه در فارسی  و انگلیسی تا حدودی مشابه است اما نکته قابل توجه استفاده از حروف اضافه متنوع با معانی یکسان کار را تا حدودی دشوار می‌کند. برای مثال I am in hospital  با I am at hospital   معانی متفاوتی را بیان می‌کند. هر دو جمله ظاهرا این مفهوم را می‌رسانند که < من در بیمارستان هستم> اما At hospital  به معنی بستری شدن در بیمارستان است در حالیکه In hospital به معنی در محیط بیمارستان بودن است.

  • اصطلاحات انگلیسی

هر زبانی دارای اصطلاحاتی است که آنها به معنای واقعی کلمه اشاره ندارند .برای مثال: عبارت “she kicked the bucket به معنی مردن است. بنابراین، ترجمه کلمه به کلمه عبارت، باعث گمراهی شما می‌شود. تمام آنچه شما باید بدانید معنی کل واحد است.

چقدر طول می‌کشد تا زبان را از پایه یاد بگیرم؟

یادگیری یک زبان می‌تواند مانند حرفه‌ای شدن در یک رشته ورزشی زمانبر باشد. در مراحل ابتدایی کار چندان بد بنظر نمی‌رسد، اما هرچه سطح مهارت بالا می‌رود، کار دشوارتر می‌شود. در این مرحله است که نباید کم بیاورید.

با بررسی صورت گرفته در اینگلیش هینتس ، بازه زمانی یادگیری زبان انگلیسی بستگی به عوامل مختلفی دارد که مهمترین آنها عبارت است از:

  • زبان‌های دیگری که بلد هستید

اگر از قبل با زبان‌های دیگری آشنایی دارید، شما بی‌شک راه دشواری برای یادگیری زبان انگلیسی از پایه ندارید. تسلط بر زبان‌های دیگر، ذهن شما را برای فراگیری سریعتر زبان انگلیسی بیشتر از پیش آماده می‌کند. هنگامی که یک زبان جدید را یاد می‌گیرید، یادگیری زبان جدید بعد از آن آسانتر می‌شود.

  • زمان و هزینه برای یادگیری زبان انگلیسی

اگر بتوانید روزانه بیشتر از ۶ ساعت برای آموزش زبان انگلیسی وقت صرف کنید، سریعتر به نتیجه مطلوب خود می‌رسید. علاوه بر این، سرمایه‌گذاری برای شرکت در دوره‌های مختلف یا  استفاده از ابزارهای بهتر، به طور قابل توجهی به فرایند یادگیری شما کمک می‌کند.

  • اشتیاق برای یادگیری

اگر علاقه و هدفمندی در مسیر یادگیری زبان را ندارید، بهتر است بدانید زمان طولانی در پیش خواهید داشت. اشتیاق و انگیزه‌ی شما می‌تواند زمان یادگیری را کوتاه کند.

  • میزان مواجه با زبان‌انگلیسی در طول روز

هرچه بیشتر در معرض زبان انگلیسی باشید، سریعتر آن را یاد خواهید گرفت. برای پیشرفت و تقویت زبان انگلیسی می‌توانید سراغ موسیقی زبان اصلی، کتاب، فیلم‌های پخش شده در Netflix یا یوتیوب بروید.

  • بازه سنی

به‌دلیل اینکه ذهن کودکان عاری از دغدقه است، زودتر از سایر سنین آماده دریافت اطلاعات جدید است. این در حالیست که مغز فرد بالغ در یادگیری زبان جدید به آمادگی ذهن کودک و نوجوانان نیست. اگر جوان هستید و می‌خواهید آموزش زبان را به‌عنوان یک هدف دنبال کنید، الان وقتش رسیده است.

روش های مطالعه و آموزش زبان از پایه چگونه است؟

  • کتاب‌های خودآموز

استفاده از کتاب‌های خودآموز یکی از ارزانترین راههای ممکن برای یادگیری زبان انگلیسی محسوب می‌شود. این روش باعث آمادگی ذهن شما برای مواجه با سطوح بالاتر زبان یا قرارگیری در محیط‌های یادگیری آن است. علاقه یکی از فاکتورهای اصلی برای انتخاب روش یادگیری خودآموز است.

  • دوره‌های آموزشی مختلف

برای آموزش زبان انگلیسی از پایه، شما می‌توانید بااستفاده از دوره‌های آموزشی مختلف این هدف را زودتر محقق کنید. این دوره‌های آموزشی به انتقال تجربه ودانش مدرس زبان می‌پردازد که در کنار کتاب‌های خودآموز می‌تواند اثری شگرف برای آموزشی موثر داشته باشد. وقت و پول دو سرمایه مهم برای شرکت در این دوره‌های آموزشی زبان هستند.

  • اپلیکیشن‌های آموزش زبان

استفاده از نرم‌افزارهای آموزش زبان، فرصت بزرگی را برای رشدی چندبرابری فراهم می‌کند. این پلتفرم‌های آموزشی از قبیل: Italki، Verbling و … شما را به مدرسان بین‌المللی وصل می‌کند تا بصورت نیتیو زبان را فرابگیرید. نکته حائزاهمیت این است که دوره‌ها بصورت خصوصی و زنده برگزار می‌شوند.

  • سایت‌های آموزش زبان

امروزه با افزایش جستجوهای اینترنتی و تغییر رفتار کاربران، سایت‌های معتبر انگلیسی زیادی وجود دارند که می‌توانند در زمینه‌های مختلفی همچون: فیلم‌ها، مقاله‌ها ، پادکست‌ها و وبلاگ‌ها کمک زیادی به بهبود یادگیری زبان انگلیسی از پایه کنند.

BBC Learning English, Lang, Duolingo, British Council Learn English از بهترین سایت‌های آموزش زبان هستند.

  • تمرین نوشتن

تمرین نوشتن به انگلیسی از جهات زیادی قابل توجه است.  با استفاده از یک دفترچه یادداشت می‌توانید مطالبی که برایتان سخت است را به فارسی بنویسید، سپس لغاتی معادل با آن را در ذهن خود جستجو کنید. همینطور می‌توانید در صورت پیدا نکردن لغات موردنیاز آنها را در اینترنت جستجو کنید.

بازنویسی کردن اخبار یا مقالات از دیگر روش‌های متداول برای یادگیری زبان انگلیسی است. این فعالیت به شما کمک می‌کند تا مجرای ذهن به قلم خود را تازه نگه‌دارید.

چت‌کردن با دوستان و انجام مکاتبات رسمی با ایمیل از دیگر روش‌های بهبود این مهارت است.

  • تمرین خواندن

برای تقویت مهارت reading می‌توانید با موضوعات موردعلاقه خود شروع کنید.

نمونه‌هایی از منابع موثر reading شامل موارد زیر می‌شود.

  • کتاب‌ها
  • روزنامه‌ها
  • مطالب اینترنتی
  • مقاله‌ها
  • نامه‌ها
  • زیرنویس‌ها
  • داستان‌های کوتاه
  • دستور غذاها
  • کاتولوگ‌ها و بروشورها
  • تمرین تلفظ

صحبت کردن با خود یا دوستی که در این زمینه با شما همکاری یا تعامل دارد باعث می‌شود خود را بشنوید و ایرادات خود را با وجود آن ناظر زودتر پیدا کنید. از طرفی دیگر، اگر این راه ممکن نبود می‌توانید صدای خود را ضبط کنید و بعدا به تلفظ کلمات دقت کنید و اشتباهات تکرار شونده را بررسی کنید.

  • دیدن فیلم

یکی از موثرترین و بهترین روش آموزش زبان از پایه تماشای فیل و کارتون‌های زبان اصلی است. تماشای فیلم به تقویت listening شما کمک شایانی می‌کند و شما را از پالش رودررو شدن با انواع لهجه‌های مختلف انگلیسی نجات می‌دهد. شاید گاردی مقاوم دربرابر دیدن فیلم داشته باشید که با گلچین کردن علایق خود در زمینه‌های متفاوت می‌توانید به این حیطه ورود کنید.

قبل از شروع مطالعه زبان از پایه به نکات زیر توجه کنید

همانطور که قبلا هم به آن شاره شد. شما با تعیین یک هدف بلندمدت و خرد کردن آن به اهداف کوچکتر روزانه، هفتگی و ماهانه می‌توانید به هدف بزرگ خود در سال برسید. با این حساب، برنامه‌ریزی و هدفمندی دو گام اصلی این سفر محسوب می‌شوند.

  • بودجه خود

هر چه بودجه بیشتری در این مسیر داشته باشید، زودتر به مقصد ایده‌آلتان دست خواهید یافت. البته نکته مهمی که باید بدانید این است که بودجه در منابع معتبر باید مصرف شود در غیراینصورت پول خود را هدر داده‌اید.

  • میزان انگیزه

انگیزه، موتورحرکتی شماست. بدون انگیزه نمی‌توانید رشد کنید و همیشه باید منتظر یک اتفاق بیرونی باشید تا شما را به خواندن و یادگیری زبان انگلیسی دعوت کند. انگیزه از درون آغاز می‌شود و می‌تواند منجربه تغییرات اساسی در بیرون شود.

  • زمانی که روزانه می‌توانید برای تمرین صرف کنید

هرچه مدت زمان اختصاص یافته به آموزش انگلیسی بیشتر باشد، شما عمیق‌تر ودقیق‌تر در موضوع فرو می‌روید. در نتیجه، موفقیت دلنوازتری به شما رو می‌کند که ناشی از وقت گذاشتن و استمرار شماست.

  • سن خود

سن یک بهانه برای شروع نکردن است. شما می‌توانید با هر سنی این مسیر شکوفایی را طی کنید اما طبیعتا هر چه سن و دغدقه‌های ذهنی کمتر باشد مسیر یادگیری هموارتر خواهد بود. پس، به هدف نگاه کنید و شروعی قدرتمند داشته باشید.

 

کلام آخر

ایده آموزش زبان انگلیسی از پایه، ممکن است برای اولین بار تا حدی گیج‌کننده و سخت بنظر برسد که مطئنا شما می‌توانید با یکی از روش‌های ذکرشده و موردعلاقه‌اتان اولین گام را برای خود آسان کنید. مهم شروع کردن است، یادگیری زیان انگلیسی آسانتر از آنچه فکر می‌کنید است چون این زبان به‌عنوان یک زبان مشترک جهانی روزانه در موقعیت‌های مختلف در حال استفاده است.

با استفاده از تمامی نکات و منابع ارائه شده در این مقاله از سایت انگلیش هینتز، می‌توانید به بهترین دستاورهای ممکن در یادگیری زبان را رقم بزنید.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

دسته بندی مطالب

محصولات جدید

دوره آموزشی QuickSpeak
تومان
5,980,000

جستجو کنید ...