جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

چگونه به زبان انگلیسی روان صحبت کنیم؟

خواندن این مطلب

10 دقیقه

زمان میبرد!

چگونه به زبان انگلیسی روان صحبت کنیم؟

چگونه به زبان انگلیسی صحبت کنیم؟ آیا شما هم به ‌دنبال راهکاری موثر برای خوب و روان صحبت کردن هستید؟  آیا اعتماد به نفس کافی برای دستیابی به این هدف را  ندارید؟  آیا به‌دنبال روش هایی آسان برای بهبود مکالمه انگلیسی خود هستید؟  پس آموزه‌های موثر و ساده ما را دنبال کنید.

روان صحبت کردن انگلیسی، به این معناست که بتوانید بدون مکث، نیاز به کمک گرفتن از نت‌ها و افراد، بدون نقص مکالمه کنید.

یک بخش از دانسته‌های شما از کیفیت واژگان و گرامر نشات می‌گیرد و بخش دیگر آن به اعتمادبه‌نفس و به میزان در محیط قرار گرفتن مرتبط می‌شود.

بی‌شک تمرین و تکرار یکی از عوامل راهگشا در روان صحبت کردن محسوب می‌شود که با یادگیری روش‌های آن می‌توانید این سد بزرگ را بشکنید و به مقصد دلخواهتان برسید.

 

 7 نکته ارزشمند در مورد صحبت‌کردن روان زبان انگلیسی

1.     نقاط ضعف خود را پیدا کنید

ممکن است در برخی از قسمت‌های زبان انگلیسی احساس ضعف و دشواری داشته باشید. این نقاط ضعف می‌توانند متفاوت باشند که از مهمترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از دستور‌ زبان
  • تلفظ‌ کلمات
  • جمله‌سازی

این 3 اصول از مهمترین دلایل عدم اعتمادبه‌نفس در صحبت کردن انگلیسی است که با تمرکز روی آنها می‌توانید هریک را بهبود بخشید.

 

2.     اهداف مشخصی تعیین کنید

تسلط بر مهارت اسپیکینگ نیاز به زمان طولانی و داشتن یک برنامه‌ریزی بلندمدت دارد. طراحی گام‌های کوچک ولی استوار در سفر یادگیری انگلیسی، مسیری پایدار را برایتان می‌سازد.

اهداف خوب باید خاص و قابل دستیابی باشد. هنگام تعیین هدف ، باید دقیقاً تصمیم بگیرید که می‌خواهید روی چه قسمتی از صحبت کردن انگلیسی تمرکز کنید و چه مدت می‌خواهید برای یادگیری آن صرف کنید.

مثال: در 30 روز 30 کلمه انگلیسی جدید بیاموزید یا  تلفظ خود را از 10 کلمه که سخت بنظر می‌رسد تقویت کنید.

 

3.    پذیرش زبان انگلیسی به‌عنوان یک زبان عجیب

گاهی در آموزش زبان انگلیسی ممکن است به الگوها و قواعدی برخورد کنید که ملموس و قابل فهم هستند و گاهی هم با ابهامات و ساختارهای غیرمتقاعدکننده مواجه می‌شوید که ممکن است شما را گیج کند.

این موضوع بیشتر در استفاده از گرامرها،  تلفظ برخی از لغات و اسامی جمع  به‌وضح به چشم می‌خورد.

دانستن و تمرین این نکات کمک شایانی به روان صحبت کردن(speaking) می‌کند.

 

4.    انگلیسی فکر و رویاپردازی کنید

اینکه بتوانید دید خود را از زبان‌آموز بودن به یک انگلیسی زبان بودن تغییر دهید، گام بزرگی در تقویت مهارت صحبت کردن برداشته‌اید.

این تغییر هرچند کوچک باعث می‌شود تا احساس اطمینان بیشتری به خود داشته باشید و راحتتر با چالش‌های این مهارت کنار بیایید.

در ابتدا، این کار دشوار بنظر می‌رسد، اما بعد از مدتی یاد خواهید گرفت که چگونه بین زبان انگلیسی و زبان اول خود ارتباط ایجاد کنید و به نقطه تعادل آن برسید.

 

5.    تا می‌توانید مهارت گوش دادن (Listening) را در خود تقویت کنید

زمانیکه به لهجه‌های مختلف انگلیسی گوش می‌سپارید، ذهن خود را بیشتر با زبان انگلیسی بومی یا نیتیو ورز می‌دهید. این روش، گیرنده‌های مغزی شما را بیشتر درگیر این تمرین می‌کند و در نحوه ادای کلمات و عبارت شروع کننده در مکامله شما نقش کلیدی خواهد داشت.

با نکته‌برداری از جزئیات مکامله‌ها و نحوه گفتن افراد در موقعیت‌های متفاوت، صدایی از آن مکالمه را در تمرین‌های اسپیکینگ روزمره خود دنبال کنید.

 

6.    سرعت مکالمه خود را کنترل کنید

اینکه انتظار داشته باشید از همان ابتدای امر، روان و سریع صحبت کنید یک کمال‌طلبی منفی حساب می‌شود.

اگر می‌خواهید در مکالمه انگلیسی، تسلط پیدا کنید، از صحبت کردن سریع بپرهیزید و سعی کنید تا حد ممکن آرام و ساده صحبت کنید تا بطورطبیعی بتوانید این سرعت را به میزان پیشرفتتان بیشتر کنید.

 

چطور به زبان انگلیسی صحبت کنیم؟

عمیق مطالعه کنید

محققان دریافتند که برای درک یک مکالمه ، شما باید حداقل 95 ٪ از کلماتی را که می شنوید بدانید. برای یک مکالمه معمولی ، این برابر با دانستن 3000 کلمه متداول انگلیسی است. شاید در مرحله اول سخت بنظر برسد اما می‌توانید با  روش‌های سرگرم‌کننده و خلاقانه زیادی این یادگیری عمیق را جذاب‌ کنید.

 

هر روز تمرین کنید

تمرین اسپیکینگ به مدت یک ساعت در هفته پیشرفت محسوسی برایتان ایجاد نمی‌کند. بهترین راه برای بهبود  این مهارت این است که حداقل یک ساعت در روز را به این کار اختصاص دهید.

باید مکالمه به بخشی از برنامه روزانه شما تبدیل شود تا به طور مکرر یادگیری را تمرین کنید تا اینکه شنیدن و صحبت کردن به زبان انگلیسی برایتان طبیعی جلوه کند.

 

بیش از حد روی گرامر تمرکز نکنید

تمرکز بیش از حد بر روی گرامر می‌تواند از کیفیت صحبت کردن شما بکاهد، مهم است که جسارت صحبت کردن را در خود پرورش دهید.

برای تسلط کافی در این موضوع، باید با بیان افکار، احساسات و ایده‌های خود شروع کنید و آن را با به رخ کشیدن مجموعه کاملی از گرامرهایی که تاکنون یادگرفته‌اید به صحنه اجرا نبرید. چون بسیاری از افراد در هنگام صحبت کردن اشتباهات متداولی را خواهند داشت.

 

از اشتباه کردن نترسید

اشتباه کردن در مکالمه‌های انگلیسی، غیرقابل اجتناب است. اگر ترس از بیان اشتباه جملات یا تلفظ کلمات و حتی انتخاب کلمات دارید به شما حق می‌دهم. هرچند این ترس‌ نباید مانع از صحبت کردن شما بشود زیرا قدم اول را هرچند لغزان باید برداشت مهم صحبت کردن است.

 

خوب گوش کنید

خوب گوش دادن از ملزومات فهمیدن و درست جواب دادن است. اگر شما شنونده بودن را انتخاب نکنید امکان اینکه تعلل در پاسخگویی داشته باشید زیاد خواهد شد و مکالمه شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. هرچه بیشتر بشنوید، صحبت کردن روان انگلیسی برای شما آسانتر خواهد بود. تسلط واقعی هنگامی اتفاق می‌افتد که شما از ترجمه کلمه به کلمه و ذهنی مکالمه‌ها دست بکشید. و آنها را حس کنید. این بزرگترین قدم برای گسترش توانایی گوش دادن است.

یکی از دلایل عدم پیشرفت بسیاری از زبان‌آموزان، این است که نمی‌توانند مکالمات را بطور دقیق درک کنند. این درک ناقص ناشی از عدم توجه به لهجه‌ی افراد، نوع بیان و واکنش آنها در هنگام مکالمه است.

 

موزیک

سعی کنید از زمان‌های بی‌استفاده خود حداکثر استفاده را ببرید. برای مثال در هنگام رفت‌وآمدهای روزانه و سپری کردن زمان در وسایل نقلیه موسیقی زبان اصلی گوش دهید.

 

پادکست

گوش سپردن به پادکست‌های انگلیسی، برای یادگیری مطالب مختلف آموزشی تاثیر زیادی در تقویت لیستنینگ و یادگیری غیرمستقیم مهارت صحبت کردن دارد.

 

دیدن فیلم

تماشای فیلم‌های متنوع باهدف آموزش، روی ناخودآگاه شما بسیار تاثیر خواهد داشت. می‌توانید هر فیلم را بطور هفتگی برنامه‌ریزی کنید و از لغات و اصطلاحات مهم آن نکته‌برداری کنید تا زودتر به آنچه می‌خواهید برسید.

 

از اصطلاحات استفاده کنید

استفاده بیش از حد از اصطلاحات و عبارات انگلیسی، تسلط شما به مکالمه را افزایش می‌دهد. شما با گفتن یک اصطلاح کوتاه منظور بسیاری را می‎توانید به مخاطب انتقال دهید تا اینکه بخواهید کلمات زیادی را سرهم کنید و منظور خود را بدرستی برسانید.

 

سعی کنید از همه یاد بگیرید

آموختن از کتاب‌ها و دوره‌های متفاوت انگلیسی زمانبر خواهد بود. شما نباید یادگیری خود را به این دو منبع محدود کنید.

مقاومت را برای چسبیدن به روش‌های خود بشکنید و نکات دیگری را هم از حرفه‌ای های این حوزه، بیاموزید. ممکن است تجارب افراد در روان صحبت کردن انگلیسی کمک ویژه‌ای به کوتاه کردن مسیر یادگیری شما می‌کند.

 

یادگیری‌های خود را بدون استفاده هدر ندهید

بارها به این درک رسیده‌ایم که اگر  از یک توانایی نهایت استفاده را نبرید، آن را هدر داده‌اید. این ایده خوبی است که با یادگیری یک لغت ساده و حتی یک گرامر شروع به طرح موضوع برای آن کنید و در مکالمات تمرینی روزانه خود آن را بگنجانید.

بهترین راه برای به خاطر سپردن آموزه‌های جدید به کار بستن دائمی آنهاست تا جزئی از کلمات یا ساختارهای  صبحت کردن روزانه شما بدل شوند تا فراموش نشوند.

 

دوستان خارجی پیدا کنید

یکی از راههای ممکن برای بهبود انگلیسی صحبت کردن این است که خود را بیشتر از پیش در معرض این زبان بین‌المللی قرار دهید. برای تحقق آن، می‌توانید در شبکه‌ای اجتماعی یا نرم‌افزارهای یادگیری زبان دوستان انگلیسی زبان پیدا کنیدپیشنهاد می‌شود از پلتفرم‌هایی نظیر اینستاگرام یا توییتر دوستان انگلیسی زبان را برگزینید.

 

با دستیار گوگل یا سایر ربات‌ها صحبت کنید

چت بات‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا بدون اتلاف وقت برای پیدا کردن یک پارتنر یا دوست خارجی برای تقویت مکالمه خود با آنها ارتباط برقرار کنید.

شما می‌توانید در تعامل با آنها لغات و نحوه نگارش یا صحبت آنها را ثبت کنید و به تقویت گیرنده‌های شنوایی خود کمک کنید. در نتیجه این فناوری می‌تواند یک جایگزین برای نیروی انسانی باشد و به عنوان راهکاری برای صرفه جویی در هزینه و زمان برای شما کاربرد داشته باشد.

 

تمرین شدوینگ انجام دهید

تمرین shadowing یکی از تکنیک‌های جذاب و موثر در بالابردن مهارت صحبت کردن شما است. این تکنیک فرایند روان صحبت کردن انگلیسی را برایتان آسان و دلچسب می‌کند.

شدوینگ به این معنی است که بعد از شنیدن کلماتی که ادا می‌شوند شروع به تکرار کلمه به کلمه با حفظ لحن و تغییرات آهنگ گوینده کنید.

شما می‌توانید در هر شرایط بدنی از این تمرنی سود ببرید خواه نشسته، در حال دویدن و راه رفتن باشد. با استفاده از این تکنیک دومهارت speaking و listening شما بدون نیاز به کمک شخصی، به شدت افزایش می‌یابد.

بهترین روش اجرای این تکنیک آن است که یک ویدیو از یوتیوب که ترجیحا همراه با transcription باشد را دانلود کنید. سپس سعی کنید بلافاصله بعد از گوش دادن چندثانیه بعد از شنیدن آن، شروع به تکرار دقیق کلمات با حفظ لهجه و تلفظ کنید.

 

هر روز با انگلیسی در تعامل باشید

اگر می‌خواهید روان صحبت کنید ، باید هر روز با آن درگیر باشید.، حتی اگر به طور آکادمیک درحال یادگیری آن نباشید. تغییرات ساده ای وجود دارد که می‌توانید در محیط خود ایجاد کنید تا در این زمینه کمک کنید:

  • تنظیمات گوشی خود و شبکه‌ای اجتماعی خود را روی زبان انگلیسی تنظیم کنید
  • اخبار به زبان‌انگلیسی را دنبال کنید
  • مقالات به زبان انگلیسی بخوانید
  • به انگلیسی مطالب موردنیازتان را در گوگل جستجو کنید
  • با خودتان صحبت کنید
  • اگر واژه‌ای برایتان جالب بود، درباره آن شروع به داستان‌پردازی کنید.

یک پارتنر زبان پیدا کنید

اگر دوست یا همکلاسی دارید که مثل شما مشتاق یادگیری است؛ می‌توانید ارتباط کلامی و شنیداری خود را به زبان انگلیسی داشته باشید.

 

کلام آخر

چگونه به زبان انگلیسی صحبت کنیم؟ تمامی 12 راهکارهای موثر برای تقویت مهارت اسپیکینگ را بطور کامل شرح دادیم. با پیگیری مرتب و مستمر این روش‌ها می‌توانید این آرزوی دوست داشتنی روان صحبت کردن انگلیسی را به واقعیت تبدیل کنید. تا دلتان بخواهد چگونگی‌های صحبت کردن زیاد است، چیزی که بیشتر مطرح است چرایی است. چرا می‌خواهید به زبان انگلیسی صحبت کنید؟ اگر چرایی را پیدا کردید قطعا چگونگی در برابرتان قد علم می‌کند. بعد از یافتن چرایی، روی اراده، نظم، تمرکز و استمرار خود تاکید داشته باشید تا سریعتر به نتیجه‌ی مطلوب خود برسید.

 

سوالات متداول

  1. چگونه بدون استرس انگلیسی صحبت کنیم؟

استرس حاصل از عمل نکردن و کمال‌طلبی در روان صحبت کردن است. تا در میدان عمل وارد نشوید استرس با شما باقی می‌ماند. بهترین راه مدیریت آن، برنامه‌ریزی صحیح و استفاده از تکنیک‌های مختلف صحبت کردن به ترتیب است. شما با تمرین و تکرار هر تکنیک هفته به هفته می‌توانید استرستان را مدیریت کنید. تنها عمل کردن و منتظر نتیجه نبودن می‌تواند از این فشار کم کند.

  1. چگونه در یک ماه انگلیسی صحبت کنیم؟

برای اینکه بتوانید در یک ماه انگلیسی صحبت کنید می‌توانید از یک معلم یا ویدئوهای یوتیوب کمک بگیرید. اینکه بخواهید با کتاب‌های خودآموز و بدون کمک  این مسیر را شروع کنید چالش شما بیشتر می‌شود.

  1. قواعد صحبت انگلیسی چگونه است؟

اگر هزاران هزار لغت بلد باشید تا گرامر و ساختار جمله‌بندی را بدرستی ندانید نمی‌توانید صحبت کنید.

قواعد صحبت کردن به انگلیسی با یادگیری همزمان گرامر و لغات پیش می‌رود. باید برای تقویت این دو مهارت، مدام با ریدینگ و لیسنینگ در تعامل باشید تا یک اسپیکینگ قوی داشته باشید.

  1. چگونه انگلیسی را یاد بگیریم؟

برای یادگرفتن انگلیسی باید 4 مهارت اصلی آن را در کنار هم تمرین کنید. این 4 مهارت شامل: Reading,Listening,Writing,Speaking می‌شود. ریدینگ برای تقویت رایتینگ و درک مطلب استفاده می‌شود و از اسپیکینگ برای استفاده از کلمات جدید و تقویت گرامر استفاده می‌شود.

  1. بهترین روش صحبت کردن انگلیسی چیست؟

ممکن است  هر شخصی با توجه به توانایی‌ها، روحیات و استعدادهایش روش متفاوتی را دنبال کند که برایش بهترین باشد. پس بطور قطع نمی‌توان روشی را بهترین نامید. اما بطور کلی، استفاده از منابع باکیفیت و تمرین روزانه با روش ایده‌آل و شخصی سازه شده خودتان، شما را سریعتر به بهترین روش صحبت کردن انگلیسی رهنمون کند.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

دسته بندی مطالب

محصولات جدید

دوره آموزشی QuickSpeak
تومان
5,980,000

جستجو کنید ...