جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

بهترین کتاب‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه

بهترین کتاب‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه - انگلیش هینتز

خواندن این مطلب

9 دقیقه

زمان میبرد!

بهترین کتاب‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه

بسیاری از کسانی که به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند بعد از مشاهده تعدد کتاب‌های آموزشی دچار تردید و سردرگمی شده و از یادگیری زبان انگلیسی منصرف می‌شوند. در این مقاله از سایت انگلیش هینتز قصد داریم تا در میان هزاران کتاب مختلفی که برای آموزش زبان انگلیسی به چاپ رسیده‌اند بهترین و معتبرترین کتاب‌های یادگیری و تقویت لغات(Vocabulary)، گرامر(Grammar) و مکالمه(Speaking) را معرفی کنیم.

اهمیت کتاب در یادگیری زبان انگلیسی

کتاب‌ آموزش زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین ابزارهای یادگیری زبان انگلیسی است، این کتاب‌ها سطوح مختلفی دارند که زبان‌آموز باید با توجه به سطح دانش و مهارت خود یکی از این سطوح را انتخاب کرده و شروع به مطالعه و یادگیری کند.
با تمرین‌های موجود در کتاب‌های آموزشی می‌توانید در مدت زمان کوتاهی به زبان انگلیسی مسلط شوید. البته از این کتاب‌ها باید در کنار سایر روش‌های یادگیری زبان انگلیسی همچون کلاس‌های آموزشی حضوری یا آنلاین استفاده کرد.

ویژگی‌های یک کتاب خوب برای یادگیری زبان انگلیسی

برای انتخاب یک کتاب مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی باید تمام جوانب آن را بررسی کنید. شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که یک کتاب خوب برای یادگیری زبان انگلیسی چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • تمرین و فعالیت‌های متنوع آموزشی برای یادگیری عمیق مطالب در کتاب وجود داشته باشد.
  • تقویت مهارت مکالمه هدف اول و آخر یک کتاب مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی است.
  • تصاویر و طراحی کتاب باید برای خواننده جذاب باشد.
  • گرامر و ساختارهای پیچیده باید در قالب مکالمات تدریس شوند.
  • یک کتاب خوب باید هر چهار مهارت یادگیری زبان انگلیسی(Speaking، writing، listening و reading ) را پوشش دهد.
  • برای آموزش باید از لهجه‌های مختلف British و American  استفاده شود.
  • مطالب و محتوای کتاب باید به روز باشد.

 بهترین کتاب برای یادگیری کلمات انگلیسی (Vocabulary)

کتاب‌های بسیاری برای یادگیری زبان انگلیسی و گسترش دایره لغات وجود دارد که در ادامه با مهم‌ترین و معتبرترین کتاب‌های یادگیری کلمات انگلیسی آشنا خواهید شد:

‣ سری کتاب English Vocabulary in Use

این کتاب به عنوان یکی از قدیمی‌ترین کتاب‌های یادگیری لغات زبان انگلیسی شناخته می‌شود و در حال حاضر چاپ جدید آن منتشر شده است. مطالعه این کتاب نه تنها موجب تقویت زبان انگلیسی می‌شود بلکه می‌تواند مهارت‌ خواندن، نوشتن و صحبت کردن را تقویت کند. هر درسی در این کتاب، لغات و تمرین‌های متفاوتی دارد که باید در هر بار مطالعه آن‌ها را انجام دهید و تصحیح کنید.

سری کتاب English Vocabulary in Use

‣ سری کتاب Oxford Word Skills

کسانی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند قطعا با این کتاب آشنایی دارند، یکی از بهترین و رایج‌ترین کتاب‌هایی که می‌تواند به یادگیری زبان انگلیسی و تقویت دایره لغات شما کمک کند، Oxford Word Skills است. پرفروش‌ترین کتاب یادگیری زبان انگلیسی محسوب می‌شود و دارای سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته است که هر یک از این کتاب‌ها شامل لغات، تمرین، اصطلاحات، عبارات و گرامر بسیاری است که زبان‌آموز را از هر کتاب دیگری بی‌نیاز می‌کند.
تصاویر مختلف، تنوع موضوعات، تنوع رنگ و طرح این کتاب باعث شده تا زبان‌آموزان بسیاری به سمت مطالعه آن بروند. این مجموعه کتاب به قدری جامع و کامل است که بعد از مطالعه هر سه سطح آن با بیش از ۲ هزار کلمه آشنا خواهید شد. در این کتاب بعد از چند بخش صفحات مروری وجود دارد که دروس گذشته را برایتان یادآوری می‌کند.

سری کتاب Oxford Word Skills

‣ کتاب English Vocabulary for High School

این کتاب برای مقطع دبیرستان و کارشناسی مناسب است و تمام کلمات مورد نیاز در این دو سطح را پوشش می‌دهد. کتاب English Vocabulary for High School دو بخش دارد که بخش اول آن درک متون و بخش دوم مربوط به لغات است، مطالعه این کتاب می‌تواند ارتباط بسیار موثری را برای افراد شاغل در محیط‌های شرکتی و ادارات مهیا کند.

‣ کتاب Absolutely Essential Words504

یکی از مهم‌ترین کتاب‌ها برای تقویت یادگیری زبان انگلیسی کتاب لغات ۵۰۴ است. کسانی که به دنبال شرکت در آزمون‌های بین المللی نظیر IELTS، TOEFL، FCE، CAE، CPE  و مصاحبه‌های حرفه‌ای هستند مطالعه این کتاب می‌تواند کمک بزرگی به آن‌ها در یادگیری لغات کند. پس اگر به دنبال تقویت زبان انگلیسی و گسترش دایره لغات خود هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا با این کتاب شروع کنید.

کتاب Absolutely Essential Words504

‣ کتاب Words You Need to Know1100

با مطالعه این کتاب انگلیسی فقط با ۱۱۰۰ لغت آشنا نخواهید شد بلکه با مطالعه کامل کتاب Words You Need to Know1100 می‌توانید با صدها لغت دیگر آشنا شوید. برای خواندن این کتاب آموزشی زبان انگلیسی نباید عجله کنید، با تمرکز روی لغات و تحلیل آن‌ها سعی کنید این لغات را به خاطر بسپارید. مطالعه این کتاب برای ۴۶ هفته(حدودا یک سال) طراحی شده پس اگر به دنبال یادگیری لغات انگلیسی هستید سعی کنید در طول هفته سه تا چهار روز را به خواندن کتاب Words You Need to Know1100 اختصاص دهید.
لغات موجود در این کتاب کمی سخت است به همین خاطر در حین یادگیری سعی کنید به دنبال ریشه کلمات باشید و معانی آن‌ها را از دیکشنری‌های معتبری چون  Oxford، Cambridge، Longman  چک کنید. بعد از هر درسی با چند تمرین باید مطالعه خود را تمام کنید که این تمرین‌ها در روند یادگیری کلمات بسیار تاثیرگذار هستند.  بعد از اتمام مطالعه کامل کتاب متوجه خواهید شد که دایره لغات شما در مقایسه با گذشته چقدر تخصصی‌تر شده است. اگر مبتدی هستید و هنوز به زبان انگلیسی مسلط نیستید بهتر است از مطالعه کتاب ۵۰۴ شروع کنید تا بازده بیشتری داشته باشید.

کتاب Words You Need to Know1100

همچنین برای اینکه لغات در ذهنتان ماندگار شود باید دائما در حال مطالعه آن‌ها باشید، اما ما به شما راه دیگری پیشنهاد می‌کنیم:

  1. ابتدا ۱۵ لغات را به صورت جداگانه و تکی مطالعه کنید.
  2. سپس از دیکشنری استفاده کنید و علاوه بر پیدا کردن معانی آن‌ها به دنبال مترادف‌ها و متضادهای این لغات باشید.
  3. کلمات را سریع مرور کنید و توجه کنید که آیا مثال‌ها و معانی آن‌ها یادتان می‌آید یا نه.
  4. بعد از آن تمرین‌ها را حل کنید و با توجه به جواب درست سوالات در پایان کتاب آن‌ها را تصحیح کنید.
  5. در طول روز با ۱۵ کلمه‌ای که یاد گرفته‌اید داستان بنویسید و دیالوگ بسازید.

 بهترین کتاب برای یادگیری گرامر انگلیسی (Grammar)

برای اینکه بتوانید در مکالمه و نوشتن از افعال، ضمایر و قیدها به درستی استفاده کنید باید با دستور زبان یا گرامر زبان انگلیسی آشنا باشید. مطالعه کتاب آموزشی زبان انگلیسی در تقویت گرامر بی‌‌تاثیر نخواهد بود، اما چه کتابی را باید مطالعه کرد؟

‣ کتاب Fundamentals of English Grammar

مطالعه این کتاب برای کسانی که قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارند بهترین انتخاب است، در این کتاب آموزش گرامر از سطوح مبتدی تا پیشرفته آغاز می‌شود. حجم این کتاب در مقایسه با سایر کتاب‌های آموزشی کمی بالاست و مطالعه آن کار ساده‌ای نیست، در هر فصل مطالب مختلف گرامری آموزش داده می‌شوند به عنوان مثال در فصل اول با زمان‌ها و کاربرد آن‌ها آشنا می‌شوید در فصل دیگری با افعال و نحوه استفاده از آن‌ها آشنا خواهید شد.

‣ کتاب Understanding and Using English Grammar

این کتاب برای زبان آموزانی مناسب است که به دنبال یک کتاب جامع و کامل برای یادگیری گرامر هستند و سطح زبان متوسط روبه بالایی دارند. طراحان و نویسندگان این کتاب سعی کرده‌اند تا با تمرکز روی گرامر و دستور زبان انگلیسی دانش گرامری زبان‌آموز را به چالش بکشند. در چاپ جدید این کتاب فایل صوتی و تصویری در کنار آن وجود دارد که می‌تواند به یادگیری گرامر کمک کند.

‣ مجموعه کتاب‌های Grammar in Use

اگر به دنبال یک کتاب آموزش زبان انگلیسی در بخش گرامر از سطح مبتدی تا پیشرفته هستید، کتاب Grammar in Use را مطالعه کنید. برای مطالعه این کتاب سطح خاصی در نظر گرفته نشده، از مبتدی گرفته تا پیشرفته می‌توانید از این کتاب استفاده کنید.
کتاب Grammar in Use دارای سه سطح Basic، Intermediate و  Advancedاست که با توجه به سطح زبان خود و دانشی که دارید باید یکی از این سه سطح را انتخاب کنید.
بهتر است بدانید که این کتاب زبان ساده‌ای دارد تا همه بتوانند به صورت خودآموز از آن استفاده کنند.

مجموعه کتاب‌های Grammar in Use

‣ کتاب Longman student Grammar of spoken and written English

این کتاب یک گزینه عالی و مناسب برای سطوح پیشرفته زبان انگلیسی است، کسانی که گرامر سطح متوسطی دارند هم می‌توانند آن را مطالعه کنند. معمولا این کتاب یک منبع مناسب برای معلمان، اساتید و دانشجویان رشته زبان انگلیسی است.

‣ مجموعه کتاب grammar betty azar

در این کتاب به خوبی و کاملا واضح راه‌های افزایش دانش گرامری زبان انگلیسی عنوان شده است، هر یک از این کتاب‌ها چند فصل دارد که مفصل به آموزش گرامر می‌پردازد. همچنین در کنار هر درسنامه‌ تمرین‌های مختلفی وجود دارد که زبان‌آموز برای یادگیری مباحث مختلف باید آن‌ها را انجام داده و تصحیح کند.

مجموعه  grammar betty azar

بهترین کتاب برای بهبود مهارت مکالمه انگلیسی (Speaking)

یکی از مهارت‌های مهم زبان انگلیسی Speaking یا صحبت کردن است که یکی از راه‌های تقویت آن علاوه بر مکالمه با افراد انگلیسی زبان، مطالعه کتاب است.

‣ کتاب‌ Practice Makes Perfect Conversations

این کتاب که سطح مبتدی دارد یک راهنمای مناسب برای کسانی است که قصد تقویت مهارت مکالمه یا Speaking خود را دارند. تمامی مکالمات این کتاب به همراه تمرین و توضیح کلمات است، با مطالعه این کتاب می‌توانید با اصطلاحات رایج در مکالمات روزمره آشنا شوید.

کتاب‌ Practice Makes Perfect Conversations

‣ کتاب‌ Talk English secret to Speak English like Native in 6 Months for Busy People

نویسنده این کتاب ادعا می‌کند که با مطالعه آن می‌توانید در مدت زمان کوتاهی (6 ماه) به مکالمه انگلیسی مسلط شوید و به راحتی با دیگران صحبت کنید. در این کتاب روش یادگیری و تقویت Speaking را به صورت گام به گام و با تمام جزئیات بررسی می‌کنند.
هدف اصلی این کتاب آن است که یک زبان‌آموز چطور می‌تواند بدون یادگیری کامل گرامر و دستور زبان انگلیسی مهارت مکالمه خود را تقویت کند؟
در این کتاب از راه‌کارها و تکنیک‌هایی استفاده شده که با تمرکز بر آن‌ها می‌توانید کاملا مسلط به زبان انگلیسی صحبت کنید.

‣ کتاب Spoken English in Dialogues

افراد بسیاری هستند که با وجود بلد بودن زبان انگلیسی، صحبت کردن برای آن‌ها در شرایط مختلف کمی دشوار است. در این کتاب برای تقویت مهارت مکالمه از اصطلاحات و عبارات کاربردی و روزمره استفاده شده است. مکالمات این کتاب درباره پیدا کردن دوست، مطب پزشک، سفر و سایر موقعیت‌های مختلف است. با استفاده از این عبارات می‌توانید راحت‌تر مکالمه کنید.

‣ کتاب‌ Working Studs Terkel

این کتاب مجموعه‌ای از مصاحبه با بیش از ۱۰۰ نفر در مشاغل مختلف است. با مطالعه آن می‌توانید نه تنها با اصطلاحات مختلف آشنا شوید بلکه دایره لغات خود را در محدوده بزرگ‌تر و تخصصی‌تری گسترش دهید.
این کتاب پیشرفته بیشتر مناسب زبان‌آموزانی است که قصد مهاجرت به کشور آمریکا را دارند، چرا که با فرهنگ و مشاغل این محدوده بیشتر آشنا می‌شوند.

کتاب، بهترین همراه یادگیری زبان انگلیسی

هریک از کتاب‌ها و مجموعه‌های معرفی شده، چهار مهارت زبان انگلیسی را تحت پوشش قرار می‌دهند. از این رو در زمان تهیه کتاب یادگیری زبان انگلیسی باید به سطح خود توجه کنید. اگر کتابی انتخاب کنید که سطح بسیار بالا یا پایین‌تری نسبت به دانش و علم شما داشته باشد قطعا مطالعه آن کتاب بی‌نتیجه خواهد بود. کتاب از معدود ابزارهای آموزشی است که همیشه در همه حال می‌تواند موجب تقویت زبان انگلیسی شود. چه در محل کار، چه در خانه یا هر مکان دیگری می‌توانید کتاب مطالعه کنید و هیچ مانع و محدودیتی برای مطالعه وجود ندارد.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

دسته بندی مطالب

محصولات جدید

دوره آموزشی QuickSpeak
تومان
5,980,000

جستجو کنید ...