جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

اهمیت یادگیری گرامر زبان انگلیسی

اهمیت یادگیری گرامر زبان انگلیسی - انگلیش هینتز

خواندن این مطلب

8 دقیقه

زمان میبرد!

اهمیت یادگیری گرامر زبان انگلیسی

بدون شک برای‌ هر زبان‌آموزی این پرسش ایجاد شده که چرا باید گرامر یاد بگیریم؟ اهمیت یادگیری گرامر زبان انگلیسی چیست؟ یادگیری گرامر زبان انگلیسی واقعا حائز اهمیت است؟ امکان دارد بدون یادگیری گرامر به زبان انگلیسی تسلط پیدا کنیم؟ در خصوص جایگاه و اهمیت گرامر زبان انگلیسی، نظرات مختلفی ارائه شده است. برای مثال وانگ(زبان‌شناس) اهمیت گرامر را با دو تشبیه توضیح می‌دهد؛ او گرامر زبان را با چارچوب یک خانه مقایسه می کند، که عاملی تعیین کننده برای اطمینان از استحکام آن است و در تشبیه دوم گرامر را به عنوان یک عصا می‌داند که وظیفه آن کمک و حمایت از زبان‌آموزان برای یادگیری زبان است. با توجه به سوالات مطرح شده‎ی فوق, در ادامه به صورت کامل توضیح خواهیم داد که گرامر چیست و یادگیری آن چه اهمیتی دارد.

منظور از گرامر زبان انگلیسی چیست ؟

آیا تا به حال به این سؤال فکر کرده اید که “گرامر چیست؟”اگر وقت بگذارید و به دقت در مورد آن فکر کنید، ممکن است متوجه شوید که در تفسیر این حوزه پیچیده زبانی با مشکلاتی مواجه شده اید. دقیقاً همین مسئله است که باعث سردرگمی بسیاری از افراد و منجر به اشتباهات گرامری می شود                                                                 فرهنگ لغت آکسفورد در پاسخ به سؤال «گرامر چیست؟» گرامر را اینگونه تعریف می کند: “روشی که کلمات در کنار هم قرار می گیرند تا جملات مناسب را تشکیل دهند” اگرچه این توصیف بسیار خوبی از گرامر است، اما حقیقت این است که گرامر بسیار بسیار بیشتر از این‌ها است.

برای درک اینکه گرامر چیست، خوب است بدانیم که زندگی‌مان بدون گرامر چگونه خواهد بود؟ برای مثال می‌توانیم به زمانی که غارنشینان برای اولین بار شروع به برقراری ارتباط با یکدیگر با استفاده از زبان کردند، برگردیم. به احتمال زیاد آنها در ابتدا شروع به اختراع کلمات برای توصیف اشیاء و پدیده های اطراف خود کرده اند. شاید آنها از کلماتی مانند زن، مرد، درخت، غار، آتش، داغ، جانور، شکار و موارد این چنینی استفاده کرده باشند. اما طولی نکشید که فقدان گرامر مشکل ساز شد، به خصوص زمانی که آنها شروع به ترکیب کلمات برای افزایش سطحی که در آن می توانستند ارتباط برقرار کنند کردند. فرض کنید مردی سعی می‌کرده به همسرش هشدار دهد که آتش داغ است:

“زن” “بزرگ” “آتش” “داغ”

آیا او به زن بزرگ هشدار داده که آتش داغ است؟ یا به زن هشدار داده که آتش بزرگ داغ است؟ می بینید، یکی از مشکلات کلمات بدون گرامر این است که افراد واقعاً نمی توانند موقعیت های پیچیده را به خوبی مدیریت کنند.

گرامر زبان انگلیسی چیست؟

اکنون متوجه اهمیت گرامر و یادگیری گرامر زبان انگلیسی شدیم. با توجه به مطلب فوق گرامر را اینگونه تعریف می‌کنیم:

گرامر یک زبان, شامل بدیهیات اساسی مانند زمان فعل، حروف تعریف و صفت ها (و ترتیب مناسب آنها)، نحوه بیان سؤالات و موارد دیگر است. به صورت کلی, کل سیستم و ساختار یک زبان یا زبان‌ها که معمولاً متشکل از نحو و صرف شناسی و گاهی نیز آواشناسی و معناشناسی است را گرامر می‌نامیم.

اگر بخواهیم کمی مفصل‌تر درمورد چیستی گرامر صحبت کنیم, باید بگوییم زبان بدون گرامر نمی تواند کار کند. مردم برای برقراری ارتباط مؤثر به گرامر نیاز دارند. گویندگان و شنوندگان، نویسندگان و مخاطبان آنها باید در سیستم های مشابهی عمل کنند تا یکدیگر را درک کنند. به عبارت دیگر، زبان بدون گرامر مانند تلی از آجرهای بدون ملات است که آنها را در کنار هم نگه دارد. یعنی درست است که تمام اجزای اساسی جمله وجود دارند, اما برای رساندن مفهوم و مقصد بی‌فایده‌اند. گرامر یک ابزار زبانی است که قوانین ارائه صحیح جملات را تعیین میکند.                                                                                                                                                            به بیان دیگر, گرامر نحوه قرار دادن کلمات و بخش هایی از کلمات توسط افراد است. ما کلمات‌مان را طوری کنار هم می گذاریم تا درک شویم.  بنابراین، ما برای کسی که به آنچه می گوییم یا می نویسیم گوش می دهد یا می خواند، جملات می سازیم.  برای انجام این کار می کلمات خود را به گونه ای که برای آنها آشنا و معنادار باشد کنار هم قرار ‌می‌دهیم. بنابراین یادگیری گرامر زبان انگلیسی بسیار مهم‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد. در ادامه‌ی این مقاله بیشتر به اهمیت یادگیری گرامر زبان انگلیسی می‌پردازیم.

7 دلیل مهم اهمیت یادگیری گرامر زبان انگلیسی و تاثیر آن در زندگی روزمره

گرامر در ارتباطات، نوشتن، محیط‌های آکادمیک، روزنامه نگاری، کار و بسیاری از زمینه های مختلف زندگی به دلایل متعدد مهم است. هفت مورد از مهم‌ترین دلایل اهمیت یادگیری گرامر انگلیسی و تاثیر آن بر زندگی روزمره به شرح ذیل است:

1- ارتباطات جهانی را تسهیل می‌کند

برای اینکه نوشته و محتوای شما برای همه در دسترس و قابل استفاده باشد, لازم است به همان اندازه که برای افراد بومی قابل فهم است برای افراد غیر بومی نیز قابل فهم باشد. زمانی که محتوا با گرامر مناسب و صحیحی نوشته ‌شود, شانس بیشتری وجود دارد که افراد غیربومی بتوانند از محتوای شما استفاده کنند. درواقع ما با ابزار زبان می‌توانیم با تمام مردم جهان با زبان‌های مختلف ارتباط برقرار کنیم و گرامر این ارتباطات را هموارتر می‌کند. بنابراین اگر به دنبال این هستید که در سطح جهانی اثرگذار باشید, از همین لحظه یادگیری گرامر زبان انگلیسی را در اولویت زبان‌آموزی خود قرار دهید.

2- باعث شفافیت در ارتباطات می‌شود

مهم‌ترین جنبه ارتباطات, شفاف بودن آن است. قوانین گرامر برای بالا بردن سطح شفافیت وجود دارند. مخلوط کردن کلمات مشابه، یا استفاده از جملات تکراری، می تواند مخاطبان شما را سردرگم کند. درست است که استفاده از گرامر صحیح باعث نمی‌شود که مطلقا هیچ ابهامی صورت نگیرد ، اما تعداد آنها را به شدت کاهش می دهد. استفاده از گرامر صحیح به شما کمک می‌کند تا آنچه را که قصد گفتنش را دارید همان بار اول به درستی بیان کنید. اگر از دوباره‌گویی و اضافه‌گویی فراری هستید, یادگیری صحیح گرامر زبان انگلیسی و تقویت آن, تنها راه نجات شماست.

3- تاثیر کلام را دو چندان می‌کند

اهمیت گرامر را می‌توانید در شرایطی که نیاز دارید اثرگذار باشید و کلام‌تان نافذ باشد, به‌خصوص در محیط‌های حرفه‌ای و دانشگاهی, به خوبی درک کنید. اگر به دنبال برتری در محیط‌های آکادمیک هستید, به فکر تقویت زبان خود, به خصوص گرامر زبان انگلیسی باشید.

اهمیت یادگیری گرامر زبان انگلیسی

4- نشان‌دهنده‌‌ی حرفه‌ای بودن شماست

چه به دنبال شغل جدید باشید، چه بازاریابی یک محصول یا خدمات، و چه نوشتن یک محتوا، نحوه صحبت کردن و نوشتن شما بر درکی که مردم از شما دارند تأثیر می گذارد. داشتن گرامر خوب به شما کمک می کند باهوش تر، تحصیل کرده تر و حرفه ای تر به نظر برسید. تنها یک اشتباه مسئله‌ی بزرگی نیست، اما داشتن اشتباهات گرامری زیاد نشان دهنده کم‌توجهی به جزئیات است. طبق گزارش ها، ایلان ماسک برخی از کارمندان خود را به دلیل اشتباهات تایپی و گرامری در ارتباطات مهم اخراج کرده است. بنابراین، اگر قصد دارید دیگران را رهبری کنید، مهارت های ارتباطی خوب و گرامر خوب سرمایه هایی هستند که باید آنها را تقویت کنید.

5- باعث کسب نمرات و نتایج بهتر می‌شود

اگر به دنبال موفق شدن در دانشگاه و دبیرستان, و یا به دنبال پذیرش گرفتن از دانشگاه‌های برتر دنیا هستید, تسلط داشتن بر گرامر یکی از نکات کلیدی است. داشتن غلط گرامری در رزومه و یا مقاله دانشگاهی‌تان کیفیت کار شما را پایین می‌آورد. گاهی حتی اگر کیفیت کلی مقاله‌ی شما قابل قبول باشد, ارزیاب مقاله را به دلیل داشتن اشتباهات گرامری زیاد رد می‌کند. اگر به دنبال پذیرش گرفتن از دانشگاه‌های برتر دنیا هستید, یادگیری گرامر زبان انگلیسی را جدی بگیرید.

6- روابط اجتماعی را در سطح حفظ می‌کند

گاهی اوقات استفاده از اصطلاحات محاوره ای و نادیده گرفتن قواعد گرامر هنگام نوشتن و ارسال پیام به دوستان نزدیک و اعضای خانواده, و یا حتی برخی از پیام های شخصی در رسانه های اجتماعی قابل قبول است. اما افرادی که خارج از دایره‌ی نزدیکان شما قرار دارند ممکن است اهداف پشت این نوع نوشته را درک نکنند. حتی ممکن است ایمیلی که مملو از اشتباهات گرامری است را توهین آمیز بدانند. بهترین راه برای اطمینان از اینکه کسی معنای حقیقی حرف‌های شما را بفهمد، پیروی از قوانین اساسی گرامر است. این مورد نشان‌ می‌دهد اهمیت گرامر تا حدی زیاد است که حتی به حفظ اصول اخلاقی نیز کمک می‌کند.

7- نوشته‌هایتان را لذت‌بخش‌تر می‌کند

اگر به دنبال این هستید که یک داستان گیرا، یک پست وبلاگ یا حتی کتابی برای مخاطبانی فراتر از دایره‌ی اجتماعی خود بنویسید, و می‌خواهید خواننده برای کار و ایده‌ی شما وقت بگذارد, گرامر به کمک شما خواهد آمد. فقط در موارد خاص بعضی از نویسندگان, مثل شاعران و نویسندگان داستان‌های ادبی, می‌توانند قوانین گرامر را زیر پا بگذارند. درحالت عادی نویسنده باید کار را برای خواننده راحت‌تر کند, نه سخت‌تر. برای رسیدن به این مهم, شما باید گرامر زبان انگلیسی خود را تقویت کنید و همواره به دنبال نکات گرامری بیشتر و جدیدتر باشید.

اهمیت یادگیری گرامر زبان انگلیسی

هدف از یادگیری گرامر در زبان انگلیسی چیست؟

  1. بهبود مهارت‌های گفتاری, نوشتاری و شنیداری زبان آموز
  2. آمادگی برای آزمون‌های بین‌المللی مانند آیلتس و تافل
  3. درک زیبایی‌ها و ظرافت‌های زبان
  4. ارتباط آزادانه و موثر با سایر افراد بدون توجه به جغرافیا
  5. انتقال موثر مطالب به دانش‌آموزان توسط مدرس

برداشت پایانی

در ابتدای این مقاله این سوال را مطرح کردیم که آیا یادگیری گرامر زبان انگلیسی امری ضروری است یا خیر؟ در ادامه به صورت مختصر گرامر را تعریف کردیم و توضیح دادیم که زبان بدون گرامر نمی‌تواند کار کند و صرفا مجموعه‌ای از کلمات نارسا است و این گرامر است که به مجموعه کلماتی که به کار می‌بریم معنا می‌بخشد. بعد از تعریف مفهوم گرامر, تعدادی از دلایل اهمیت یادگیری گرامر زبان انگلیسی را برشمردیم. برای مثال گفتیم اگر تسلط خوبی روی گرامر داشته باشیم چگونه می‌توانیم حرفه‌ای به نظر برسیم و نوشته‌های بهتری ارائه دهیم. و در پایان مقاله نیز تعدادی از اهداف یادگیری و تقویت گرامر زبان انگلیسی را به صورت تیتروار نام بردیم. درنهایت, دانستن این مسائل می‌تواند به ما کمک کند که با جدیت بیشتری به یادگیری گرامر بپردازیم و از تلاش کردن برای تقویت این مهارت دست نکشیم.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

دسته بندی مطالب

محصولات جدید

دوره آموزشی QuickSpeak
تومان
5,980,000

جستجو کنید ...